$
חדשות טכנולוגיה

יוג'ין קספרסקי: "אנטי-וירוס של מיקרוסופט זה כמו שוקולד של מרלבורו"

מנכ"ל חברת אבטחת המידע הרוסית טוען שהאנטי-וירוס החינמי של מיקרוסופט אינו מאיים עליו: "אבטחה אינה במקום גבוה בסדר העדיפות שלהם, ולא יהיה להם נתח שוק משמעותי". לדבריו, עתיד השוק טמון בסמארטפונים

עומר כביר 13:4526.10.09

חברות אבטחת המידע מסרבות להתרגש מכניסתה של מיקרוסופט לתחום, וממשיכות להפגין זלזול ב-Microsoft Security Essentials, תוכנת האנטי-וירוס החינמי שהשיקה לאחרונה: "אנטי-וירוס של מיקרוסופט זה כמו שוקולד של מרלבורו", מצהיר יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל חברת מוצרי האבטחה הרוסית קספרסקי, המבקר בימים אלו בישראל.

קספרסקי. "מיקרוסופט אינה מסוכנת לתעשייה שלנו" קספרסקי. "מיקרוסופט אינה מסוכנת לתעשייה שלנו"

 

במסיבת עיתונאים שערך היום (ב') בקריית שדה התעופה, תקף קספרסקי את מיקרוסופט ואת מוצרי האבטחה שלה: "הם פיתחו את אופיס, הם נלחמים בגוגל ונכנסים לשווקים חדשים. אבטחה אינה במקום גבוה בסדר העדיפות שלהם. מיקרוסופט אינה מסוכנת לתעשייה שלנו, ולא יהיה להם נתח שוק משמעותי", הוא קבע.

 

לאורך האירוע הִרבה קספרסקי להתבדח, ולשחרר אמירות שלא מקובל לשמוע מפי מנכ"לי חברות במעמדו. כך, למשל, הוא תיאר את היום שבו נודע לו שמיקרוסופט מורידה מהמדפים את תוכנת האנטי-וירוס הקודמת שלה, Microsoft OneCare: "דבר ראשון, הודעתי למשרד שלנו בארה"ב לקנות עותק של התוכנה בתור מזכרת. העותק הזה עדיין נמצא אצלי במשרד. דבר שני, הלכתי לסופר וקניתי בקבוק מאוד יקר של ויסקי רק כדי לחגוג, בונוס לעצמי. עכשיו מיקרוסופט משחררת אנטי-וירוס חינמי, בחייכם. OneCare, Two Care, Three Care, Four Care, I Don't Care".

 

פשעי סמארטפון במקום פשעי מחשב

 

למעשה, אומר קספרסקי, הפעולות של מיקרוסופט דווקא עזרו לחברתו להגדיל את נתח השוק שלה באירופה. "כשמיקרוסופט החליטה להיכנס לתחום האנטי-וירוס למגזר הביתי ב-2003 היה חשש גדול בתעשייה. בעקבות זאת חברות אחרות הקדישו פחות משאבים למגזר הביתי. היה מקום ריק על המדפים, ואנחנו השקענו יותר ותפסנו את המקום הזה. אז תודה למיקרוסופט על העזרה בשוק האירופי. אני לא צוחק, היה קל להיכנס לשם כי חברות אחרות עמדו לעזוב".

 

לדברי קספרסקי, המותג מיקרוסופט הוא לא מותג שמתאים לשוק האבטחה. "כשאומרים שעונים שווייצרים, אנשים חושבים על רולקס. המותג מיקרוסופט הוא מותג של מערכות הפעלה, של אופיס, אבל לא של אבטחה", הוא אמר. "אם הייתי ביל גייטס, הייתי מקים חברה בת שיש לה מותג אחר. אם הם יעשו את זה, אז התעשייה תהיה בבעיה. שילוב של אבטחה ושל מיקרוסופט זו יצירה מוזרה. אני לא מאמין ולא אכפת לי מהאבטחה של מיקרוסופט".

 

קספרסקי הוסיף שבשנים הקרובות מתכוונת החברה להגדיל את פעילותה בתחום מוצרי האבטחה לסמארטפונים. "אנחנו מאמינים שזה יהיה תחום חם, ואנחנו רוצים להיות מוכנים", הוא אמר. "בעתיד לא יהיו מחשבים, סמארטפונים יחליפו אותם. יהיה להם מספיק כוח עיבוד וזיכרון כדי לאחסן את כל המידע, ויהיו רק מקלדת גדולה ומסך גדול שמתחברים לסמארטפון. בעוד 50 שנה הם יהיו כל כך קטנים שהם יוטבעו בתוך האצבעות. פשעי מחשב ייעלמו, ובמקומם יבואו פשעי סמארטפון".

 

עוד ציין קספרסקי שבשנים האחרונות חוותה החברה שבבעלותו גידול משמעותי. כיום מדורגת החברה לדבריו במקום הרביעי בתעשייה, לעומת המקום השמיני לפני שנתיים. "אנשים אומרים לי: 'למה אתם כל כך מצליחים? איך אתם גדלים כל כך מהר?' אני עונה להם: 'מתי בפעם האחרונה מר סימנטק ביקר במדינה שלכם?'".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x