$
חדשות טכנולוגיה

אפל תבחן הקמת מעבדת תיקונים לאייפון בהתאם להיענות השוק הישראלי

במהלך החודשים הראשונים להשקת האייפון בישראל ייאלצו ספקיות הסלולר לספוג את עלויות היבוא והמכס הכרוכות בהבאת מכשירים חלופיים למכשירים תקולים. גם סוגיית הביטוח למכשירים עדיין בבירור

גילעד נס 15:2019.10.09

מחיר האייפון: ספקיות הסלולר הישראליות צפויות לספוג את העלויות ואת המסים הכרוכים ביבוא מכשירי אייפון חלופיים למכשירים תקולים, לפחות בחודשים הראשונים להשקת המכשיר בארץ. בשלב ראשון אין בכוונת אפל להקים מעבדת תיקונים מקומית לאייפון, והיא תבחן אפשרות להקים מעבדה כזו בהתאם להיענות השוק הישראלי להשקתו.

 

בחברות הסלולר הישראליות רואים את הקמת המעבדה של אפל כרע במיעוטו: אמנם מעבדת תיקונים מקומית תחסוך מהן את עלויות היבוא והמכס של המכשירים החלופיים, אך בכך הן יאבדו את השליטה הישירה שיש להן על מערכת היחסים עם הלקוחות, שהתרגלו לתקן את המכשיר במרכזי השירות שלהן.

הודעת שגיאה באייפון הודעת שגיאה באייפון צילום: daveynin cc-by

 

גם באפל רואים בהקמת מעבדה מקומית פשרה שבכפייה – הלקוחות אמנם יזכו לטיפול מוסמך מטעם נציגיה, אולם אפל היא שתיאלץ לשאת בהוצאות היבוא והמס. ייתכן שאפל תגלגל חלק מהן על חברות הסלולר במסגרת ההסכמים בין הצדדים. כך או כך, הרעיון להקמת מעבדה מקומית נמצא בחיתוליו, וממילא הוא מהווה תקדים מצידה של אפל, כך שהחלטה סופית לגביו ובאשר למועד תחילת פעילותה טרם התקבלה.

 

שאלת הביטוח

 

השאלה סביב מעבדת התיקונים המקומית משקפת גם את הבעייתיות הכרוכה בביטוח המכשיר בארץ. על פי המודל המקובל בשוק הסלולר הישראלי, היצרן מעניק שנת אחריות אחת מטעמו, האמורה לכלול כל פגם שנגרם כתוצאה משימוש רגיל, וחברות הסלולר מציעות ביטוח משלים, המכסה אירועים שאינם כלולים באחריות היצרן, כגון אובדן ונזק שנגרם ממכה, נפילה וכדומה. ביטוח משלים זה מאפשר למנוי לקבל מכשיר חלופי תוך תשלום דמי השתתפות עצמית בלבד.

 

לאחר תום שנת אחריות היצרן מתווסף לביטוח המשלים של הספקית גם ביטוח המכסה פגמים הנגרמים למכשיר משימוש רגיל (בדומה לביטוח שהציע היצרן בשנה הראשונה). ביטוח הטלפונים בידי חברות הסלולר הינו מודל ייחודי לישראל.

 

השקת האייפון מציבה לחברות הסלולר בעיה בהיבט זה, כיוון שאפל מאפשרת לתקן את המכשירים רק בידי גורם שהוסמך בידיה, הרי שלאחר שיפוג תוקף האחריות לא יהיה ביכולתן להציע ללקוח ביטוח שיכסה את כל הנזקים הכלולים באחריות היצרן בלי לגרום לעצמן הוצאות נוספות. אם יתגלה פגם במכשיר לאחר תום אחריות היצרן, והלקוח שילם עבור הביטוח החלופי לאחריות היצרן, על חברת הסלולר לתקן את המכשיר או לספק מכשיר חלופי, ומכיוון שאינה מורשית לתקן הרי שהחברה תיאלץ להעניק למנוי מכשיר חלופי על חשבונה, ומכשיר זה ככל הנראה לא ייגרע ממספר המכשירים שהתחייבה למכור.

 

בחברות הסלולר סירבו להגיב בנושא. גם איידיגיטל, נציגת אפל בישראל, סירבה להגיב לדברים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x