$
חדשות טכנולוגיה

יותר מ-1.5 מיליארד יישומים הורדו מהאפסטור

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס: חנות היישומים המקוונת היא "מעבר לכל דבר שהתעשייה נתקלה בו". בינתיים נודע כי מיקרוסופט רשמה סימן מסחרי לחנות היישומים שלה - OneApp

אבנר קשתן 17:1916.07.09
כשנה לאחר השקת חנות היישומים המקוונת של אפל, האפסטור, נראה כי היא מהווה הצלחה בכל קנה מידה. מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס מסר בהודעה רשמית שיותר מ-1.5 מיליארד תוכנות הורדו מהחנות, המציעה יותר מ-65 אלף תוכנות להורדה. לדברי ג'ובס האפסטור היא "מעבר לכל דבר שהתעשייה נתקלה בו, מבחינת הכמות או האיכות".
סטיב ג'ובס סטיב ג'ובס צילום: בלומברג

 

"יהיה קשה למתחרים לסגור את הפער", אמר ג'ובס, אבל ההצלחה של חנות האפליקציות מעודדת את כל מתחרותיה של אפל לפתוח חנויות מקבילות. נודע כי מיקרוסופט רשמה סימן מסחרי לקראת השקת חנות היישומים שלה, שתיקרא ככל הנראה "OneApp". על פי הודעתה, ב-27 ביולי תתחיל מיקרוסופט לקבל יישומים ממפתחים חיצוניים לחנות שלה.

 

החנות של מיקרוסופט תמכור בהתחלה רק אפליקציות למכשירים המריצים את הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הסלולרית שלה - Windows Mobile 6.5, אבל בעתיד תתמוך גם במכשירים ישנים יותר. ההערכות הן שיש כ-30 מיליון מכשירים ניידים שמותקנת בהם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, על גרסאותיה. זאת נוסף לחברת RIM שפתחה חנות אפליקציות למכשירי הבלקברי, וה-OVI Store החדשה של נוקיה.

 

מיקרוסופט נשארה מאחור

 

מאז השקת האייפון והאפסטור של אפל, מיקרוסופט נשארה מאחור בכל הקשור למערכות הפעלה לסלולריים מפני שלא פתחה חנות מקוונת. נראה שמיקרוסופט מתכננת להסתער חזרה אל השוק עם השקת הגרסה החדשה של Windows Mobile, פתיחת החנות ודיבורים על גרסה עתידית חדשנית (Windows Mobile 7.0). כדי לתמרץ את מפתחי האפליקציות, שהם הלב של ההצלחה של האפסטור של אפל, מתכננת מיקרוסופט להכריז על תחרות מפתחים בסוף החודש.

 

היתרון במודל האפסטור על ערוצי המכירה הקודמים הוא באפשרות לקנות תוכנה ישירות מהמכשיר הנייד, מה שהופך את הקנייה למהירה ונוחה יותר, והופך את המכשיר הנייד לעצמאי, ולא תלוי בשימוש במחשב השולחני. מבקרי המודל תוקפים את העובדה שאפל מקבלת שליטה רבה מאוד באפליקציות, גם בהרחקת מתחרים או כל אפליקציה מהחנות, וגם על גביית עמלה גבוהה – 30% מכל עסקה במקרה של אפל.

 

הבלוגר הפופולרי אום מאליק, לעומת זאת, מטיל ספק באמינות הנתונים שאפל מפרסמים. לטענתו, באפסטור קיימים מאות יישומים שאינם אלא שכפול של תבנית קבועה עם הבדלים מזעריים. לדוגמה, סדרה של אפליקציות שאינן מכילות דבר מלבד איסוף מידע על אודות יעד טיול מוויקיפדיה ואתרים אחרים. כל יעד מועלה לחנות כיישום נפרד, אבל מאליק מאמין שיש להחשיב את כולן כאפליקציה אחת. בנוסף, לא צוין בהודעה של אפל איזה אחוז מ-1.5 מיליארד היישומים שהורדו הם יישומים חינמיים, שלא הכניסו רווחים למפתחיהן או לאפל, או מה המחיר של האפליקציות שנמכרו, שמוערכות בממוצע של כ-2.65 דולר ליישום.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x