$
אינטרנט

המודל החדש של פיראט ביי: מכירת רוחב הפס של המשתמשים

מנכ"ל החברה החדש רוצה להפוך את אתר השיתוף הפופולרי לפרת מזומנים. השיטה: שימוש בקהילת המשתפים כדי לצמצם עלויות העברת נתונים ואכסון

דורה קישינבסקי 16:3502.07.09
חברת גלובל גיימינג פקטורי (Global Gaming Factory), שרכשה את אתר ההורדות הענק פיראט ביי (Pirate Bay), מתכננת להרוויח כסף מהאתר בדרך מקורית: מכירת גישה לרוחב הפס הקולקטיבי של משתמשי האתר. הלקוחות יכולים לכלול כל גורם שמעביר נתונים באינטרנט באופן אינטנסיבי, כולל ספקיות האינטרנט
עצמן. מנכ"ל החברה, האנס פנדיאה, אמר בראיון ל"ביזנסוויק" אתמול כי "הטכנולוגיה תעשה שימוש בקהילת משתפי הקבצים כדי לצמצם הוצאות העברת נתונים של ספקיות אינטרנט ביותר מחצי".

 

אתר פיראט ביי מוקדש לשיתוף קבצים בפרוטוקול ביטורנט - שיטה שבמסגרתה הקבצים, בהם מוזיקה, סרטים ותוכניות טלוויזיה, לא נשמרים במרוכז על מחשבי פיראט ביי. האתר מתפקד כמעין מרכזיה שמקשרת באופן אוטומטי בין גולש שמעוניין בקובץ מסוים לבין גולשים רבים אחרים שהקובץ כבר קיים על מחשביהם. כך יכול הגולש להוריד את הקובץ מכל המחשבים הללו בו זמנית ולקבל אותו במהירות. למרות הטכניקה העקיפה הזאת, בית משפט שבדי הרשיע באפריל את מייסדי האתר בהפצה פיראטית של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים, וגזר עליהם שנת מאסר וקנס בן 3.5 מיליון דולר.

 

חברת גלובל גיימינג פקטורי השבדית מתכננת להפוך את האתר לחוקי, על ידי תשלום תמלוגים לחברות המוזיקה והקולנוע שתכניהן מופצים דרך האתר. לאחר מכן, על פי המנכ"ל פנדיאה, החברה תתחיל לנהל הרשמה מסודרת של המשתמשים שלה כדי לנצל באופן מסודר את רוחב הפס הקולקטיבי שלהם לצרכיה. הרעיון עצמו אינו חדש: שירות הטלפוניה האינטרנטית סקייפ, למשל, משתמש ברוחב הפס של כלל המשתמשים שלו כדי להעביר את הנתונים הדיגיטליים של השיחה הקולית בין מחשביהם של המשוחחים. אלא שבמקרה של פיראט ביי, רוחב הפס לא ישמש את האתר עצמו אלא יימכר לצד שלישי.

 

חלק ממשתמשי פיראט ביי עלולים לנטוש את האתר אם ייתפס כנצלני או יפסיק להציע להם תכנים בלתי חוקיים. אך על פי פנדיאה, האתר גם יחלוק את ההכנסות שלו עם המשתמשים. "לאחר ההרשמה הם ירוויחו כסף, שאותו יוכלו להוציא על השירותים האחרים של פיראט ביי או להעביר לחשבונות הבנק שלהם", אמר בראיון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x