$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי: מירס תשווק בישראל את הגוגלפון בסוף 2009

החברה תשיק בסוף השנה טלפונים המתבססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ותוכל להציע שירותי תוכן ויישומים מחנות אנדרואיד באינטרנט

גילעד נס 07:0625.06.09

חברת הסלולר מירס מתכוונת להשיק בישראל לקראת סוף השנה או לכל המאוחר בתחילת 2010 טלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל - כך נודע ל"כלכליסט".

 

הטלפון, שיפעל ברשת ה־iDen שבה פועלים מכשירי מירס, יסופק על ידי מוטורולה (המספקת את כל מכשירי מירס), ויכלול ככל הנראה מקלדת מלאה נשלפת.

 

אב־טיפוס של אחד הדגמים הייעודיים, תחת שם הקוד "אופוס 1", כבר סופק למירס לאחרונה לצורך התרשמות, אולם מוטורולה עצמה טרם חשפה את זהותו של הדגם המיועד לרשת ה־iDen, וייתכן כי הדגם הרלוונטי שישווק בארץ יהיה שונה מהדגם המוצג למפעילים כיום.

 

אנדרואיד, המכונה גוגלפון, היא מערכת הפעלה לטלפונים סלולריים שהשיקה גוגל לפני כשנה. היא מתמודדת מול מערכות ההפעלה הפופולריות לטלפונים חכמים (סמארטפונים) כגון סימביאן (המשמשת בעיקר את נוקיה וסוני אריקסון) שנחשבת לבעלת נתח השוק הגדול ביותר, חלונות מובייל מבית מיקרוסופט, מערכת ההפעלה של טלפוני האייפון של אפל, מערכת RIM המותקנת בטלפוני הבלאקברי ומערכות הפעלה נוספות.

 

המעבר למערכת אנדרואיד תאפשר למירס להציע שורה של שירותי תוכן חדשים, כמו גם היצע יישומים שלקוחותיה יוכלו להוריד מחנות היישומים של אנדרואיד, בדומה לחנויות היישומים של אפל, בלאקברי, חלונות מובייל ונוקיה.

 

חטיבת הטלפונים הסלולריים של מוטורולה הכריזה כי היא רואה באנדרואיד את מערכת ההפעלה העיקרית שלה בעתיד. עד כה ידוע על 18 דגמים של טלפונים סלולריים מחברות שונות שיושקו עד סוף השנה. נכון להיום נמצאים בשימוש שני טלפונים מבוססי אנדרואיד: טלפון G1 שמספקת ספקית הסלולר טי־מובייל ללקוחותיה בארצות הברית, והדגם Magic של חברת HTC הנמכר באירופה.

 

למירס, המפעילה הקטנה מבין ארבע המפעילות הסלולריות הישראליות, כ־440 אלף מנויים, רובם מהמגזר העסקי, צה"ל וכוחות ההצלה. החברה ניסתה בעבר לפנות לשוק הצרכני באמצעות המותג "אמיגו", אך לא הצליחה לשנות את תמהיל הלקוחות שלה וביטלה את המותג.

 

הרשת שבה פועלת מירס, iDen, נחשבת למיושנת ביחס לרשתות שבהן פועלות חברות הסלולר הגדולות האחרות בישראל, פלאפון, סלקום ופרטנר. יתרונה הגדול, היכולת לבצע שיחות ווקי טוקי, אינו פופולרי כבעבר, ויכולת

העברת המידע המוגבלת שלה, במיוחד לאור מהירויות דור 3 ו־3.5 בסלולר, מקשה על החברות המשתמשות בה לפנות לקהלים שאינם עסקיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x