$
הייטק והון סיכון

מובטלי הייטק? תנו לרשת להחזיר אתכם למשחק

אתרי דרושים שמתעדכנים אוטומטית, מכרזים מקוונים לפרילנסרים, והדרך הנכונה לבנות תדמית מקצועית באינטרנט. הרשת מלאה בהזדמנויות, צריך רק לדעת לחפש במקומות הנכונים

דורה קישינבסקי 14:4426.03.09

אולי הרשת היא זו שהכניסה אתכם לצרה הזו (לפחות אם פוטרתם כרגע מחברת אינטרנט), אבל הרשת יכולה להיות גם זו שתוציא אתכם ממנה. מובטלים מכל הענפים והמגזרים כבר מכירים בערך האינטרנט ככלי לחיפוש עבודה. אבל אין אוכלוסיה שיכולה למצות את הכלי הזה כמו מפוטרי ההייטק. אלה יכולים להיות בטוחים שהמעסיקים הפוטנציאליים שלהם מכירים בערכם של בלוגים, רשתות חברתיות, נטוורקינג מקוון ואתרים עסקיים כמו לינקדאין.

 

לפיכך, אם אתם שייכים לאוכלוסיית מובטלי ההייטק הטריים, מומלץ למצות במהירות האפשרית את מה שמודעות הדרושים והאתרים של חברות ההשמה יכולים לתת לכם. רק אחר כך יתחיל המשחק האמיתי. השתמשו בכלי הווב 2.0 בתבונה כדי להזכיר לעולם שהכישרון המבריק שלכם פנוי להובלות, להעמיד את עצמכם להשכרה או למצוא את מקום העבודה הבא. כמובן, הטיפים הבאים יכולים להיות שימושיים לכל מחפש עבודה - ולא רק להייטקיסטים.

 

הצעות עבודה אוטומטיות

 

בגלל ריבוי אתרי הדרושים והזמן הרב שניתן לבזבז בשיטוט בהם, חשוב להפוך את התהליך לאוטומטי ככל האפשר. אתרים כמו AllJobs מציעים "סוכני משרות" שישלחו לכם עדכונים על משרות בתחומכם לאימייל; נצלו את האפשרות הזאת.

 

אם אין באתר אפשרות לעדכונים אוטומטיים, נסו להשתמש ב-Versionista.com, שירות ששולח התראות כשתוכנו של דף אינטרנט מסוים משתנה. הכניסו אליו את הכתובת של הדף באתר הדרושים שבו רשימת המשרות בתחומכם. כשתקבלו הודעה שהדף השתנה, תדעו שיש בו משרות חדשות. אגב, השירות התפרסם כששימש פעילים פוליטיים כדי להתריע על שינויים חשודים במצע המקוון של המועמדים לנשיאות ארצות הברית.

 

versionista. מעדכן שינויים בכל אתר versionista. מעדכן שינויים בכל אתר צילום מסך: versionista.com

 

בדקו גם אם אתם מגיעים לתוצאות רלבנטיות בגוגל כשאתם מחפשים את מילות המפתח של התחום שלכם. אם כן, השתמשו בהתראות של גוגל כדי לקבל הודעה במייל בכל פעם שמתווספת תוצאה חדשה לחיפוש כזה. כשכל התוצאות יגיעו אליכם, תוכלו להתפנות לעבודה המעניינת יותר של משיכה בחוטים חברתיים.

 

מכרזי עבודה

 

אתרים כמו xplace.co.il ו-bizreef.co.il מכילים מכרזים של עסקים שמחפשים עובדי פרילנס לפרויקטים שונים. אתר Ask4.co.il מרחיב את הרעיון ומעודד גם גולשים פרטיים להציע מכרז לתיקון המזגן או לריצוף האמבטיה.

 

אתרים כאלה מועילים במיוחד לפרילנסרים, שיכולים למצוא דרכם את הפרויקט הבא. אבל יש בהם עניין רב לכל סוגי העובדים - מכיוון שניתן לעיין בהצעות המחיר השונות שהוגשו לכל מכרז. זוהי הזדמנות לרחרח ולקבל מושג על הנעשה בענף לקראת ראיונות העבודה.

 

לינקדאין

 

לינקדאין מוכרת יותר בארה"ב, אבל האבטלה הגואה בענף הזכירה גם לישראלים את קיומה של הרשת החברתית העסקית הוותיקה. כדי להשתמש בה לחיפוש עבודה, תצטרכו קודם לבנות פרופיל ובו רשימת המשרות הקודמות שלכם וכל פרט רלבנטי אחר. עכשיו אפשר להתחיל לפרוס את קורי העכביש. אפשר להשתמש במנוע החיפוש של האתר כדי למצוא בו אנשים שאתם מכירים, אבל מומלץ להיעזר ראשית כל באשף הנטוורקינג החכם ("Build Your Network"), שיסרוק את ספר הכתובות שלכם מתיבת האימייל ויחפש מכרים לפי קורות החיים שלכם.

 

כשאתם מוצאים שם מוכר, האתר יספר לכם מה תפקידו המדויק והעדכני. בדקו אם הוא יכול לעזור לכם, אבל צרפו אותו לרשימת החברים גם אם לא. לא לשכוח לרשום בשורת הסטטוס שאתם מחפשים עבודה - זו השמועה שבאתם לכאן כדי להעביר.

 

אם חיפושי העבודה שלכם מתפרסים לחו"ל, ובמיוחד לארה"ב, לינקדאין יכול למלא תפקיד מרכזי יותר בתהליך חיפוש העבודה ויש להתייחס אליו בהתאם. תרצו, למשל, להשיג המלצות מבוסים ומשותפים לעבודה לשעבר, שיופיעו בדף הפרופיל שלכם.

 

פרופיל משתמש בלינקדאין. אולי שווה להוסיף לרשימת החברים פרופיל משתמש בלינקדאין. אולי שווה להוסיף לרשימת החברים צילום מסך: linkedin.com

 

רשתות חברתיות

 

הדרך הפשוטה ביותר להודיע לעשרות חברים בבת אחת שאתם פנויים להצעות היא לרשום זאת בשורת הסטטוס בפייסבוק. אבל השתדלו להימנע מפתיחת קבוצות בשם "מוצאים לי עבודה", הכרזה על תחרויות היתוליות נושאות פרסים או כל גימיק ילדותי אחר שישפיע לרעה על התדמית המקצועית שלכם.

 

שמרו על ייצוגיות גם בפרופילים שלכם ברשתות חברתיות - לעתים קרובות אלה התוצאות הראשונות שמעסיקים פוטנציאליים שמחפשים אתכם בגוגל יראו. גם אם יתמזל מזלכם ומדובר במעסיקים בעלי חוש הומור, לא מחייב שהוא תואם את זה שלכם. בבניית הפרופיל, תארו בבירור את תחום העיסוק שלכם, תוך שימוש בכל מילות הבאז שהייתם מכניסים לקורות החיים.

 

כל רשת חברתית מציעה אפשרויות משלה למחפשי עבודה. בקפה דהמרקר ניתן לנצל את קבוצות הדיון כדי ליצור קשר עם מעסיקים פוטנציאליים ולשמוע על הזדמנויות תעסוקתיות. השתמשו בפייסבוק כדי למצוא אירועים רלבנטיים להתחככות באנשי הענף, כמו הרצאות וכנסים שטרם שמעתם עליהם.

 

בלוג

 

לפעמים הבלוגים מוערכים יתר על המידה כאופציה לקידום עצמי. העצה הנפוצה היא לפתוח בלוג שעוסק בתחום ההתמחות שלכם, ולהשתמש בו כדי למתג את עצמכם כמומחים בתחום. הבעיה היא שרבים בעולם ההייטק מנסים לעשות זאת - ורק מעטים מצליחים לשמר לאורך זמן את המוטיבציה. עדיף להישאר ללא בלוג מאשר לבזבז את זמנכם על בלוג עילג או כזה שתזנחו תוך שבוע.

 

עם זאת, ההשקעה בבלוג עשויה להחזיר את עצמה עשרות מונים אם הבלוג עצמו מדגים את כישוריכם. אם אתם עוסקים בכתיבה, בעיצוב או בפיתוח לאינטרנט, קחו את הבלוג ברצינות כתיק עבודות. הקפידו על איות ועל אסתטיקה, נסו להביע קול אישי משכנע וכריזמטי, הצהירו במקום בולט שאתם מחפשים עבודה, והתמידו בכתיבה לפחות עד קבלת העבודה הבאה. כמו ברשתות החברתיות, גם כאן יש להיזהר מגלישה לנושאים אישיים מדי.

 

טוויטר

 

טוויטר עוד לא חדר למיינסטרים הישראלי, אבל אם אתם פונים לאנשי הייטק, אתם יכולים לסמוך על כך שרבים מהם קוראים את האתר. דף טוויטר עם לינקים לחומרי קריאה מעניינים, תובנות קצרות על המקצוע וכדומה יכול לעזור למתג אתכם כאנשי מקצוע עם יד על הדופק. עם קצת מזל, זה יהיה תחליף מצוין לבלוג של ממש, בהשקעה מועטה הרבה יותר.

 

העבודה הקשה ביותר היא משיכת קוראים בתחילת הדרך. צרפו לרשימת החברים שלכם את כל המשתמשים הרלבנטיים מהענף (בדרך כלל הם יצרפו אתכם בחזרה, וכך יתחילו לקרוא אתכם). הגיבו גם להודעות טוויטר של אנשים אחרים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x