$
דור ה-i

הפרסום בבאנרים עדיף

מחקר חדש מגלה שבאנרים צבעוניים ומציקים דווקא רווחיים יותר ממודעות גוגל. ומי אמר שקליקים הם מדד טוב להצלחת פרסומות ברשת?

דורה קישינבסקי 15:4826.12.08

מקובל היום לזלזל בבאנר כאמצעי פרסום אינטרנטי: הגולשים מתעלמים או מתעצבנים ממנו, ולעתים רחוקות מקליקים עליו. הוא נחשב לפרימיטיבי יחסית לפרסומות הממוקדות במנועי חיפוש, למשל. אבל עכשיו טוענת קומסקור שנעשה לבאנר עוול. בדו"ח שהתפרסם החודש מראה החברה שקמפיינים של באנרים העלו דרמטית את מספר המבקרים באתרו של המפרסם (ב-46% בממוצע בתקופה של חודש), את החיפושים של שם המותג בגוגל (ב-38%) והכי חשוב – את המכירות של המוצר ברשת (ב-27%).

פרסומת במנוע החיפוש של יאהו. מעלה את הסיכוי שגולש יקנה את המוצר, אך לא נחשפת לקהל גדול פרסומת במנוע החיפוש של יאהו. מעלה את הסיכוי שגולש יקנה את המוצר, אך לא נחשפת לקהל גדול צילום מסך: yahoo.com

 

נכון, פרסומות החיפוש באמת משפיעות יותר. לפי קומסקור, קמפיין של פרסומות חיפוש העלה ב-76% (!) את הסיכוי שגולש שנחשף אליו יקנה את המוצר. זה גם הגיוני: גולש שחיפש "מגפיים" בגוגל כנראה היה מעוניין ממילא ברכישת מגפיים. אבל מספר הנחשפים לפרסומת כזו קטן בהרבה יחסית לבאנרים. בשורה התחתונה, קמפיין באנרים יגדיל את ההכנסות יותר.

 

אולי המסקנה הכי מעניינת של קומסקור היא שקליקים הם לא מדד טוב להצלחה של פרסומת. בשנים האחרונות הפסיקו עסקים לשלם על פרסום באינטרנט לפי חשיפה, ודרשו לשלם רק לפי כמות ההקלקות. דו"ח קומסקור מראה שגולשים פשוט לא אוהבים להקליק על פרסומות משום סוג; זה לא אומר שהם לא מושפעים מהן.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x