$
הסטארטאפים המובילים 2009

הסטארט-אפים המבטיחים: מקומות 11-20

סטורוויז נהפכה בתוך ארבע שנים למובילה בתחום אחסנת הנתונים, ראנקום הצליחה לגייס משקיעים ולפתח את תחום ה-Wimax, קונטרה רוכבת בהצלחה על תחום הפרסום הטקסטואלי, מובייל אקסס פרצה דרך בתחום הסלולרי, ג'גה העבירה את מרכז הכובד מחו"ל לארץ ואינפוג'ין מספקת לנו את האפשרות לגלוש באינטרנט מהסלולר

מאיר אורבך ואסף גלעד 14:4728.09.08

11. סטורווייז

 

בתוך ארבע שנים נהפכה סטורווייז, חברת סטארט־אפ קטנה מיהוד, לשחקנית מובילה בתחום אחסון הנתונים, לאחר שמייסד החברה גל נאור הגה מערכת אחסון המאפשרת דחיסת מידע ללא צורך בהחלפת שרתים.

 

גל נאור, מנכ"ל סטורווייז גל נאור, מנכ"ל סטורווייז

השנה האחרונה היתה שנת הצמיחה של סטורווייז: החברה העבירה את הנהלתה לקליפורניה וחתמה על הסכמים עם מאזדה, פוליקום ואולפני דרימוורקס. המערכת נוסתה לראשונה בסרט האנימציה "כוורת בסרט" של ג'רי סיינפלד, והצליחה לדחוס 30% יותר מידע מאשר מערכת סטנדרטית, ולקצר את זמן ההפקה. סטורוויז גם זכתה השנה בפרס "חברת אחסון המידע המבטיחה" מארגון חברות האחסון CRN, ויש לה שותפויות עסקיות עם VMware, HP, NetApp, EMC, יבמ ואורקל.

 

סטורווייז עדיין אינה רווחית - מבחירה, מדגישים בחברה. באפריל 2008 גייסה החברה 19 מיליון דולר, והשתמשה בהם לשלש את מספר אנשי המכירות בארה"ב ולצמוח ב־250%.

 

סטורוויז - תעודת זהות:

תחום: אחסון נתונים

מוצר מרכזי: מערכת לדחיסת מידע

מייסדים: גל נאור ויונתן עמית

מספר עובדים: 60

גיוסים עד כה: 38 מיליון דולר

משקיעים בולטים: סקויה, בסאמר, ליהמן ברדרס, שלמה נחמה

לקוחות: דרימוורקס, מאזדה, פוליקום

ההזדמנות: לנגוס בנתח השוק של ענקיות אחסון מידע כגון יבמ ו־EMC

 

 

12. ראנקום

 

אנשי ראנקום. מימין: הסמנ"לים קופמן, סופר ושאקו (שהוא גם מייסד) אנשי ראנקום. מימין: הסמנ"לים קופמן, סופר ושאקו (שהוא גם מייסד) צילום: אוראל כהן

בשנת 2000 הצליח ד"ר ציון חדד, מהנדס צעיר מחברת אינווייב, לשכנע שתי קרנות הון סיכון - קונקורד וסטאר - להשקיע 8 מיליון דולר בחברה שהקים, והתמקדה בפיתוח תקן לטכנולוגיה עתידנית ולא מוכרת: WiMAX, טכנולוגיית תקשורת נתונים של הדור הרביעי. החברה מראשון לציון מפתחת שבבים לתעשיית הסלולר בתקן OFDMA שפיתחה - התקן המקביל ל-GSM ול-CDMA, שנהפך לתקן הדומיננטי בדור הרביעי.

 

ראנקום ראתה ימים קשים ב-2003, כשהתרוקנה קופת המזומנים שלה, אבל ב־2004 היא נכנסה לאיזון תפעולי, ומאז היא לא מפסיקה לצמוח. לרשימת הלקוחות נוספו ספקיות ציוד סלולרי כגון נוקיה ואלקטל-לוסנט. שנתיים לאחר מכן רשמה החברה הכנסות של 11 מיליון דולר, והשנה היא צפויה לרשום הכנסות של יותר מ-20 מיליון דולר וצמיחה מרשימה של 30%.

 

ראנקום הימרה על הקלף הנכון, ופנתה מלכתחילה לספקיות תקשורת בשווקים מתעוררים, כך שחשיפתה לשוק האמריקאי הגועש מצומצמת. בחברה מאמינים ש־2009 תהיה שנת הפריצה הגדולה של ה־WiMAX, עם מכירות של עשרות מיליוני שבבים בשנה. ראנקום, שהיתה בשוק לפני כולם, תקבל נתח בלתי מבוטל מהצמיחה.

 

ראנקום - תעודת זהות:

תחום: שבבים לתקשורת סלולרית

מוצר מרכזי: שבבים לאנטנות סלולריות ולמכשירי קצה בדור הרביעי

מייסדים: ד"ר ציון חדד ואבי שאקו

מספר עובדים: 120

משקיעים בולטים: קרן ההשקעות של סימנס (SMAC) וקרן TLcom

לקוחות: נוקיה, סמסונג, זייקסל

גיוסים עד כה: 18 מיליון דולר

ההזדמנות: להתחרות ב־WiMAX על ידי הרחבת התקן שפיתחה החברה לטכנלוגיית LTE

 

13. קונטרה

 

יואב שחם, ממייסדי קונטרה. הכסף טמון בחיפוש יואב שחם, ממייסדי קונטרה. הכסף טמון בחיפוש צילום: בועז אופנהיים

אם מישהו היה מעוניין לפתח את תחום הפרסום הטקסטואלי באינטרנט לפני עשר שנים, הוא לא היה זוכה לממון רב. לאחר פריצתה של גוגל, שהפכה את הפרסום הטקסטואלי לחברה ששווייה הוא יותר מ־150 מיליארד דולר, אי אפשר להתעלם מהאיכות הטכנולוגית שמציעה קונטרה. החברה מהרצליה, שהוקמה ב־2003, מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת לנתח טקסטים בזמן אמת, לאתר מילות מפתח ולחברן אוטומטית לפרסומות רלבנטיות, המוצגות כלינקים ממומנים בתוך הטקסט.

 

באפריל השנה הצליחה קונטרה לצוד את עיניהן של מיקרוסופט ושל הרשת החברתית העסקית לינקדין. עד היום גייסה החברה 17 מיליון דולר, וכעת היא מנסה לקחת נתח שוק מהתחום המתפתח. בעקבות ההצלחה העצומה של גוגל נהפך התחום לאחד הבוערים באינטרנט, וייתכן שגם החברה הענקית תשים לב למתחרה הישראלית.

 

קונטרה - תעודת זהות:

תחום: פרסום טקסטואלי

מוצר מרכזי: ניתוח טקסטים בזמן אמת

מספר עובדים: 100

מייסדים: יואב שחם, אסף חנקין והנית ויטוס

גיוסים עד כה: 17.3 מיליון דולר

משקיעים בולטים: סקויה, ליהמן ברדרס וכרמל ונצ'רס

ההזדמנות: לקחת נתח שוק מתחום הפרסום הטקסטואלי הנשלט כיום על ידי גוגל וענקיות אחרות

 

14. מובייל אקסס

 

מובייל אקסס, שהוקמה בשנות התשעים כספין אוף של פוקסקום שהתמחתה בתקשורת לוויינית, עברה גלגולים רבים: היא הספיקה לגייס כ־20 מיליון דולר, להיכנס לכינוס נכסים ולהקפאת הליכים, ולצאת מהם בעזרת תוכנית אגרסיבית של פיטורים ושל שינוי מיקוד עסקי. השינוי הפך את החברה מלוד מספקית פתרונות אלחוטיים למפעילות סלולר, לחברה הפועלת בשוק הצומח של תשתית תקשורת במבנים שקליטת שידור סלולרי בהם היא בעייתית, כגון בתי חולים ומגדלי משרדים.

 

החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת פריסת רשת אלחוטית במבנה, ובשיתוף פעולה עם ג'נרל אלקטריק ועם סיסקו, המוצר שלה נהפך לתקן בתחום.

 

כיום ניצבת מובייל אקסס על פרשת דרכים חשובה, לאחר שהודיעה על כוונתה לצאת להנפקה בנאסד"ק בשווי של 250 מיליון שקל. עם זאת, בעקבות המשבר נפתחה בפני החברה גם האפשרות להתמזג לתוך אחת מענקיות התקשורת. עננת המשבר עלולה להקשות על פריצת החברה אך נוכחותה בשווקים הבינלאומיים עשויה לכפר על המצוקה שהיא חווה בארה"ב.

 

מובייל אקסס - תעודת זהות

תחום: תקשורת אלחוטית

מוצר מרכזי: מערכת תקשורת למבנים

מייסדים: פוקסקום, הווארד לובודה

מספר עובדים: 100

משקיעים בולטים: פיטנגו, הרבורווסט, הפועלים, ונצ'רס, זיגלר קפיטל, ג'נסיס

גיוסים עד כה: 57 מיליון דולר

לקוחות: קומקסט, וריזון, פראנס טלקום

ההזדמנות: לנצל את המשבר בארה"ב כדי לחדור לשווקים חדשים

 

15. אן-טריג

 

לני אנגלהרט, סמנכ"ל שיווק אן-טריג. מגע קסם לני אנגלהרט, סמנכ"ל שיווק אן-טריג. מגע קסם צילום: בועז אופנהיים

אן־טריג מכפר סבא היא החברה היחידה בעולם המייצרת מסכי מולטי־טאץ' שטוחים המאפשרים גם כתיבה בעט וירטואלי למכשירים ניידים, ורוכבת גבוה על שיגעון מסכי המגע במכשירי כף היד והסלולר. החברה, שנולדה כחברת משחקים קטנה וכושלת, הפכה ב־2007 לספקית הבלעדית של מסכי מולטי־טאץ' במחשבי הלפטופ של דל, שמוכרת כיום כ־20 אלף מסכים מתוצרת אן־טריג מדי חודש. באוגוסט הודיעה גם אינטל כי תשתף פעולה עם אן־טריג במכשיר הגלישה החדש "אורבן מקס".

 

אן־טריג גייסה השנה 36 מיליון דולר לפי שווי של 64 מיליון דולר, וצופה הכנסות של כ־40 מיליון דולר. בהנחה ששוק מסכי המגע ושוק הניידים ימשיכו לגדול בקצב הנוכחי, אין ספק שהחברה תזכה לעוד הרבה אצבעות על מסכיה.

 

אן-טריג - תעודת זהות:

תחום: ציוד היקפי

מוצר מרכזי: מסך מגע שתומך בעטים אלקטרוניים

מייסד ונשיא: מאיר מורג

מספר עובדים: 120

גיוסים עד כה: 59 מיליון דולר

משקיעים בולטים: הקרנות קיינן, אוורגרין ואורום, האנג'ל בנג'י קאהן

לקוחות: דל, אינטל

ההזדמנות: התרחבות למגוון רחב של מכשירי כף יד ומכשירים סלולריים

 

16. ג'ג'ה

 

עמיחי אורן, מנהל האתר הישראלי של ג'ג'ה עמיחי אורן, מנהל האתר הישראלי של ג'ג'ה צילום: עמית שעל

ג'ג'ה אינה חברה ישראלית במקור, אך כשיאיר גולדפינגר (ממפתחי ICQ) הצטרף אליה כמשקיע דומיננטי, הוא דאג להעביר לרעננה את מרכז הפיתוח שלה. החברה פועלת בתחום הממשק בין מכשירי הטלפון המסורתיים לשיחות VoIP (העברת קול על רשת האינטרנט): לאחר הקלדת מספרי הטלפון מצלצל הטלפון הרגיל בשני המקומות, ומתקיימת שיחת טלפון רגילה.

 

במאי בחרה יאהו בג'ג'ה לניהול פלטפורמת ה־VoIP שלה, כולל מתן שירותי חיוב (בילינג), ערך מוסף ואבטחת מידע. העסקה עתידה לצרף לג'ג'ה עשרות מיליוני משתמשים ולהניב הכנסות נאות. באוגוסט הכריזה ג'ג'ה שתשתף פעולה גם עם אינטל.

 

ג'ג'ה נמצאת במגעים עם יצרניות חומרה נוספות, ועשויה לעבוד בעתיד גם עם יצרניות סלולריות כגון נוקיה. הכנסות החברה עתידות להסתכם בשנה הבאה ביותר מ־50 מיליון דולר. האתגר המרכזי שהחברה נתקלת בו הוא התחרות עם עצמה: עכשיו, כשהיא עברה לשחק במגרש של הגדולות, האם תוכל לעמוד בקצב שהכתיבה?

 

ג'גה - תעודת זהות:

תחום: טלפוניה באינטרנט

מוצר מרכזי: חיבור בין טלפונים רגילים באמצעות טכנולוגיית VoIP

מייסדים: דניאל מטס ורומן שרף

מספר עובדים: 60

גיוסים עד כה: 25 מיליון דולר

משקיעים בולטים: סקויה קפיטל, אינטל קפיטל, דויטשה טלקום ויאיר גולדפינגר

לקוחות: Yahoo, דויטשה טלקום

מתחרים: Skype

ההזדמנות: להרחיב את תחום ה־VoIP ולשלב בו שירותי אבטחה ובילינג

 

17. טלדטה נטוורקס

 

ערן זיו, מנכ"ל טלדטה ערן זיו, מנכ"ל טלדטה צילום: עמית שעל

טלדה נטוורקס, המפתחת מערכות גישה לרשתות תקשורת, הוקמה ב־1986 ועברה גלגולים רבים. מערכות החברה הן הבסיס לכל שירותי התקשורת בחברות הטלקום, בעיקר בשווקים המתעוררים. לאחר שורה של שינוים ארגוניים וטכנולוגיים החלה החברה, שספגה הפסדים כבדים, לחתום על הסכמים עם חברות מובילות, ורשמה הכנסות של כ־50 מיליון דולר בשנה.

 

הטכנולוגיה של החברה מהרצליה מותאמת לשווקים המתעוררים ונותנת לה יתרון ניכר על פני המתחרות, ולראיה החוזה הענקי של 21 מיליון דולר שעליו חתמה החברה לאחרונה באסיה. יכולותיה המוכחות של החברה בשווקי אסיה ודרום אמריקה הן אטרקטיביות בייחוד כעת, בעקבות המשבר.

 

טלדטה נטוורקס - תעודת זהות:

תחום: מערכות גישה לרשתות תקשורת

מוצר מרכזי: מערכת להרחבת הגישה

גיוסים עד כה: 19 מיליון דולר

מספר עובדים: 120

משקיעים בולטים: אלרון, אינפיניטי

מתחרים: אלקטל לוסנט

ההזדמנות: להעמיק את האחיזה בשווקים מתעוררים, בעיקר באסיה

 

 

18. וינטגרה

 

קובי בן צבי, מנכ"ל וינטגרה ועובדיו קובי בן צבי, מנכ"ל וינטגרה ועובדיו צילום: בועז אופנהיים

קובי בן־צבי, מייסד וינטגרה, לקח על עצמו הימור רציני ב־2002. למרות המשבר בעולם הטלקום, הוא האמין בצמיחה בענף התקשורת המהירה, ולקח את החברה לעולם השבבים לתקשורת נתונים רחבת פס. ההימור השתלם: ב־2005 עברה וינטגרה לרווחיות, וכיום היא מתחרה בענקיות שבבים הגדולות ממנה פי כמה. בסוף 2007 החברה מרעננה נבחרה לאחת מ־500 החברות הצומחות ביותר, על פי חברת רואי החשבון דלויט, עם שיעור צמיחה שנתי דמיוני של 3,847%.

 

בנוגע לטלטלה בוול סטריט, בן־צבי נושא תחזית מעורבת: "ההצטמקות בצמיחה בשוקי התקשורת בארצות הברית - מהווה שוק עיקרי שלנו, ניכרת לעין", אומר בן־צבי. "לעומת זאת, במזרח רואים אופטימיים: השוק יתאושש בשנה הבאה, אבל השפל יימשך גם ב־2010".

 

וינטגרה - תעודת זהות:

תחום: שבבים וכלי פיתוח לשבבים

מוצר מרכזי: שבב WiMAX

שנת הקמה: 2000

מייסדים: קובי בן־צבי, רוברט או'דל

מספר עובדים: 110

גיוסים עד כה: 46 מיליון דולר

משקיעים בולטים: הקרנות ג'נסיס ומגמה, והחברות מארוול ו־PMC Sierra

לקוחות: מוטורולה, נוקיה־סימנס, חוואואי אלווריון, RAD ,ECI

מתחרים: ברודקום, פריסקייל, אינטל

ההזדמנות: יצירת דומיננטיות בשוק הסלולר מהדור הרביעי

 

19. די.בי מושן

 

ב־2004 הבין זיו אופק, אז מנהל יחידת תוכנה בנס טכנולוגיות, שכדי לממש את הרעיון שהגה - מערכת המשלבת מערכות מידע רפואיות מסטנדרטים שונים על שרת אחד - עליו לעשות זאת מחוץ לנס. היחידה העסקית שניהל נפרדה מהחברה־אם עם אסף הלוי ובוריס גיטרמן, ונהפכה לדי.בי מושן.

 

מנהלי החברה מהוד השרון, שפיתחו מערכות מידע רפואיות למרכז הרפואי שיבר ורמב"ם, לא דמיינו לעצמם שינצחו במכרז על מכירת המערכת למרכז הרפואי של אוניברסיטת פיטסבורג - אחד המרכזים הרפואיים היוקרתיים בארצות הברית. המרכז הרפואי גם השקיע בחברה 20 מיליון דולר, ומאז מתקבלות פניות רבות להתקנת המערכת בבתי חולים בעולם. בשנה האחרונה חתמה החברה על עסקאות בשווי מיליוני דולרים עם בתי חולים בבריסל, באנגליה ובניו יורק.

 

די.בי מושן עדיין אינה רווחית, אולם היא החברה היחידה בעולם המאפשרת לא רק תיאום בין מערכות רפואיות שונות באותו בית חולים, אלא גם בינן לבין מערכות מסטנדרטים שונים בבתי חולים אחרים. החברה צופה פגיעה מצומצמת בלבד מהמשבר הכלכלי בארה"ב, שכן מוסדות הבריאות מקצים רק 4% מתקציבם למערכות מידע. שוק מערכות המידע הרפואיות בארה"ב מוערך בכ־60 מיליארד דולר, וצפוי לגדול.

 

די.בי מושן - תעודת זהות:

תחום: מערכות מידע לתחום הרפואי

מוצר מרכזי: סטנדרטיזציה ואיחוד בין מערכות מידע רפואיות

מייסדים: זיו אופק, אסף הלוי ובוריס גיטרמן

מספר עובדים: 140

גיוסים עד כה: 50 מיליון דולר

משקיעים בולטים: פיטנגו, ורטקס, ג'מיני והמרכז הרפואי של פיטסבורג

מתחרים: אורקל, יבמ, סאפ, ג'נרל אלקטריק

ההזדמנות: להתרחב מעבר לשוק בתי החולים, ולשווק מערכות סטנדרטיזציה לכלל השוק הרפואי

 

20. אינפוג'ין

ערן ויילר, מייסד אינפוג'ין ערן ויילר, מייסד אינפוג'ין

אינפוג'ין היא החברה היחידה המספקת כיום פתרון לחברות סלולר, המאפשר לכל גולש בכמעט כל מכשיר לצרוך תוכן מהאינטרנט הסלולרי. "חמש שנים הלכתי במדבר", מספר ערן ויילר, שהקים את החברה בשנת 2000. "התדפקתי על דלתותיהן של מפעילות הסלולר הגדולות באירופה, שהיו סקפטיות מאוד באשר לכדאיות הגלישה של המשתמשים".

 

ההזדמנות של החברה מכפר סבא הגיעה עם הדור השלישי בסלולר, שהרחיב את תעבורת הגלישה במכשירים. בשוק נוצר ביקוש רב למוקדי משיכה שיאריכו את משך הגלישה הסלולרית. לפי נתוני החברה, מפעילות סלולר שמאמצות את הפתרון של אינפוג'ין מכפילות את זמן הגלישה הממוצע של הלקוחות ברשת שלהן כמעט פי שניים.

 

הנתון הזה שיכנע את ענקיות הסלולר: אינפוג'ין חתומה כיום עם מפעילות סלולריות מהשורה הראשונה כגון וירג'ין, וודאפון ואורנג', ועם ספקיות תוכן כגון מיקרוסופט ו־AOL. ב־2007 עלה מספר מנויי החברה באירופה בכ־70%. לפני כשבועיים נודע כי אינפוג'ין נמנית עם המועמדות בגמר תחרות ארגון חברות הסלולר GSMA, שייערך בברצלונה בפברואר הקרוב.

 

אינפוג'ין - תעודת זהות:

תחום: אינטרנט סלולרי

מוצר מרכזי: פלטפורמה להצגת דפי אינטרנט מורכבים על צג סלולרי

שנת הקמה: 2000

מייסדים: ערן ויילר

עובדים: 80

משקיעים בולטים: מושיק ליפץ (קרן ארגוקווסט), אבנר שנור, קרן קוראל

לקוחות: AOL, מיקרוסופט, וירג'ין, וודאפון

גיוסים עד כה: 27 מיליון דולר

ההזדמנות: להרחיב את שירות האינטרנט הסלולרי לספקיות תוכן גדולות

בטל שלח
    לכל התגובות
    x