$
הסטארטאפים המובילים 2009

אייבלאסטר: ממציאים מחדש את הפרסום

החברה מפתחת טכנולוגיה לניהול קמפיינים פרסומיים ברשת, לרבות באמצעות משחקים, חלקם חינמיים באינטרנט. אחרי מעורבות בקמפיינים של מגה מותגים כמו נייקי, פורד וריבוק הגישה החברה תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק, שבינתיים מתעכב אך מציג הכנסות שנתיות של יותר מ-40 מיליון דולר

מאיר אורבך ואסף גלעד 08:5628.09.08

אין הרבה חברות סטארט-אפ שמתמודדות ראש בראש בפלטפורמת הפרסום של גוגל ומיקרוסופט. רק חברות ישראליות בודדות היו שותפות לקמפיינים של מגה-מותגים דוגמת נייקי, ב.מ.וו, ריבוק, פרינגלס, פוקס טי.וי ופורד. עם מחזור מכירות של 44.7 מיליון דולר בשנה שעברה ועם רווח נקי של 3.3 מיליון דולר - גם חוסנה הפיננסי של אייבלאסטר יוצא דופן על רקע סטארט-אפים שנאבקים להשיג לקוחות.

 

אייבלאסטר מפתחת טכנולוגיה למדיה עשירה ולניהול קמפיינים פרסומיים ברשת. הטכנולוגיה של החברה מנהלת מערכי פרסום במגוון רחב של אפשרויות, לרבות משחקים, ובעיקר משחקי Casual Games פשוטים וחינמיים באינטרנט. בעבר הכריזה החברה על כוונתה להיכנס גם לתחום הפרסום בטלוויזיית האינטרנט בשיטת VOD.

 

לו ידעה אייבלאסטר ששערי נאסד"ק יהיו כה נעולים בשנה האחרונה, ספק אם היתה מגישה תשקיף להנפקה, כפי שאכן עשתה בתחילת 2008. מאז הגשת התשקיף החברה נמצאת בתקופת שקט, שאוסרת עליה להתראיין בתקשורת עד לביצוע ההנפקה. התשקיף חשף את נתוניה הכספיים של החברה, שבהחלט נראים מבטיחים.

 

מעבר להכנסות שנתיות של יותר מ-40 מיליון דולר בשנה הקודמת, נראה שהמספרים נמצאים במגמת עלייה: ברבעון הראשון של 2008 עמדו הכנסותיה על כ-13.5 מיליון דולר והרווח הנקי על 1 מיליון דולר - צמיחה חדה לעומת הרבעון הראשון של השנה הקודמת, בו עמדו הכנסותיה על 7 מיליון דולר והרווח הנקי על 40 אלף דולר בלבד. החברה מעסיקה יותר מ-270 עובדים, שמתוכם 130 בישראל והיתר בארה"ב ובעוד עשרות מדינות, עם דגש מיוחד על המזרח הרחוק.

 

כיוון שהחוק אוסר על ביצוע ראיונות מרגע הגשת התשקיף עד ההנפקה עצמה, לא ניתן היה לקבל את תגובת החברה לכתבה זו. שיחות עם גורמים בענף עוזרים לשרטט את היתרון התחרותי של אייבלאסטר: החברה היא היום כתובת למפרסמים שרוצים לעבוד עם חברה פרטית ועצמאית, ולא עם אחת הענקיות.

 

אופציה לרכישה בידי אחת הענקיות

בניגוד לחברות דוגמת גוגל ומיקרוסופט, שמפעילות אתרים ומונעות על ידי אינטרס להפנות לקוחות לשטחי פרסום על גבי המדיה שבבעלותן, אייבלאסטר נקייה מהאילוץ הזה - וזה בדיוק מה שמקנה לה גמישות רבה יותר ברכישת מדיה, וגורם למפרסמים רבים לבחור בה.

 

ביולי האחרון הודיעה החברה שתספק שירות לנייקי, במסגרת קמפיין פרסום ענקי של חברת הספורט האמריקאית. שירותי החברה נשכרו למדוד את האפקטיביות של הקמפיין באמצעות ווידג'טים. בפברואר האחרון מונה לחברה יו"ר חדש, מייקל קלי, שהיה בעבר בכיר בענקית האינטרנט האמריקאית AOL.

 

עדיין לא ברור אם החברה תממש את התוכנית המקורית ותצא להנפקה, או שתירכש בידי אחת הענקיות שנותרו ללא פעילות בתחום הפרסום המקוון. גורמים בחברה הכחישו בעבר שמהלך כזה עומד על הפרק, אבל לנוכח העיכובים בהנפקת החברה - ייתכן שהצעה גבוהה תפתה את בעלי המניות.

 

אייבלאסטר - תעודת זהות

תחום: פרסום במדיה עשירה

מוצר מרכזי: מערכת לניהול קמפיינים ברשת ולפיתוח מדיה עשירה

שנת הקמה: 1999

מייסדים: גל טריפון, ירון צדיקריו

גיוסים עד כה: 40 מיליון דולר

משקיעים בולטים: בי.אר.אמ, די פרטנרס, אלי ברקת ויונתן קולבר

מתחרים: גוגל (שרכשה את דאבל קליק) ומיקרוסופט (שרכשה את איי קוונטום)

ההזדמנות: להעמיק את החדירה של מוצרי ניהול הקמפיינים

בטל שלח
    לכל התגובות
    x