$
חדשות טכנולוגיה

האייפון מכה שנית

אפל רוצה למכור עוד 10 מיליון אייפונים ולכבוש את שוק מכשירי הטלפון לארגונים. האמצעי: גלישה בדור השלישי, תמיכה באאוטלוק ובוורד, והורדה דרסטית במחיר

אורית זרובבל 09:3311.06.08

אחרי שמכר 6 מיליון מכשירי אייפון, וגרם לעיתונאים וחובבי גאדג'טים להפיץ שמועות נרגשות במשך חודשים, חשף מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס את "אייפון 2.0", המכונה גם "אייפון בדור השלישי". הטלפון הסלולרי שהושק לפני כשנה הפך ללהיט בזכות מסך המגע שלו, דפדפן האינטרנט ושורת תוכנות.

 

המכשיר החדש, האייפון בגרסת דור 3, יהיה דק יותר, בעל איכות שמע טובה יותר וחיי סוללה ארוכים יותר, ויכיל שבב GPS לניווט לווייני. כמו כן, האייפון החדש ינסה לתפוס נתח משוק הטלפונים למגזר הארגוני, בעזרת תמיכה מלאה ביישומי אופיס ובדוא"ל הארגוני של מיקרוסופט, יומנים משותפים, שירות שיתוף קבצים תוך ארגוני ויכולות מוגברות של אבטחת מידע ופיקוח. המכשיר החדש גם יהיה זול מגרסת האייפון הקודמת, ויעלה 200 דולר במקום 400. מכירתו תחל ב־11 ביולי. הוא יופץ בתחילה ב־22 מדינות, ועד סוף השנה יימכר ב־70 מדינות, ובהן ירדן ומצרים. בישראל, בינתיים, לא.

 

"נמכור 10 מיליון מכשירים"

חשיפת האייפון החדש היוותה את שיאה של הצגה מוקפדת בת שעתיים, שנערכה ביום שני בבוקר (שעון החוף המערבי) בפני כ־5,200 איש בעיירה קופרטינו, ליד סן פרנסיסקו. ג'ובס, שנראה רזה מכרגיל, פתח בתיאור שלושת מוקדי הצמיחה של חברת אפל - מכירות מחשבי המק, פעילות החנות המקוונת אייטיונז ומכירות האייפון. הוא תיאר את ההצלחה של האייפון שהושק ביולי 2007, ואמר כי בכוונת אפל למכור בשנה הקרובה 10 מיליון מכשירים, נוסף על ששת מיליון המכשירים שנמכרו מאז יולי 2007. לדברי ג'ובס, המכשיר החדש ישווק בתנאים פחות נוקשים משל הישן, וידרוש התחייבות קצרה יותר לספקיות הסלולר.

 

האייפון החדש. תמיכה באאוטלוק ובוורד האייפון החדש. תמיכה באאוטלוק ובוורד צילום: בלומברג
פונה לשוק הארגוני

ג'ובס שב והדגיש את ההתאמות למגזר העסקי ששולבו באייפון. לדבריו, עובדיהן של 175 חברות מקרב רשימת ה־500 של מגזין "פורצ'ן" בדקו את יישומי האופיס, הדוא"ל ושירותי שיתוף המידע החדשים, והביעו שביעות רצון. כמו כן, המכשירים יכילו מנגנון "בקרת הורים", שיאפשר להורים - כמו גם למעסיקים - לפקח על פעולותיו של המשתמש במכשיר. יישום ארגוני נוסף יאפשר לחברות לפתח ולהטמיע במכשירים יישומים ועדכונים משלהן. הדגש על היישומים המשרדיים בא במטרה להגדיל את נתח השוק של האייפון בקטגוריית מכשירי הטלפון למנהלים, שבה שולט כיום מכשיר הבלקברי.

 

ובעוד הקהל ממתין לראות את האייפון החדש, עלו לבמה שורה של עובדי אפל שהציגו את היישומים החדשים ואת מהירות הגלישה הגבוהה של המכשיר. בין היישומים שאינם מיועדים לארגונים נמנה Loopt, שמאפשר להשתמש ב־GPS כדי לאתר את מיקומם של חברים ברשימת אנשי הקשר, וכן תוכנה לקניות ב־eBay, יישומים לכתיבת בלוג וקריאת חדשות, ותוכנה ליצירת מוזיקה.

 

"את מה שביקשו - הוספנו"

גו'בס הבטיח כי האייפון החדש ייהנה מחיי סוללה משופרים: 300 שעות במצב המתנה, 5 שעות דיבור, 7 שעות צפייה בווידיאו ו־24 שעות האזנה למוזיקה. "את כל מה שביקשו מאיתנו הכנסנו לתוכנה של אייפון 2.0", אמר ג'ובס. "הם גם רצו שהוא יהיה זול יותר. בזמנו הורדנו את המחיר מ־599 דולר ל־399 דולר. רצינו להמשיך ולהוזיל אותו, ואני שמח לספר שמכשיר הדור שלישי עם 8 גיגה זיכרון יעלה 199 דולר בלבד.

 

"המכשיר הראשון שיביס את האייפון", הוסיף ג'ובס, "הוא האייפון".

 

למרות שאנליסטים בוול־סטריט העריכו כי ההוזלה של המכשיר תסייע לאפל להגדיל את תפוצת האייפון ולהשתלט על שוק הטלפונים החכמים, מחיר מניית אפל ירד בכ־2% במהלך היממה שלאחר נאומו של ג'ובס. כמה פרשנים העריכו שלירידות אחראים סוחרים שביקשו לממש רווח מהיר. אחרים העריכו שעוד השנה יגיעו לשוק מכשירי טלפון שיצליחו להתחרות באטרקטיביות של האייפון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x