$
אופנה

"הכל מתחיל בטקסטיל"

העיצובים של אשלי אן אהובים על האחיות קרדשיאן, קייט הדסון וסלינה גומז. עם הגעת הקולקציה שלה לישראל המעצבת מספרת ל"כלכליסט" על החיבה לווינטג', הבעיה של רשתות האופנה ולמה אינה בנויה לשיתופי פעולה

לרה רוטר 09:5915.02.12

אשלי אן מעולם לא למדה עיצוב אופנה. היא החלה את דרכה כעוזרת סטיילינג בחברת וורנר, שם הלבישה מאות ניצבים לסרט "הסמוראי האחרון". בגיל 24 השיקה את המותג שלה Myne, שרכש מאז אהדה גדולה בקרב סלבריטאיות ובהן האחיות קרדשיאן, בריטני ספירס, קייט הדסון, רייצ'ל בילסון, ג'סיקה סימפסון, סלינה גומז וונסה האדג'נס. פריטים בעיצובה נמכרים, בין היתר, בבתי כלבו מובילים כמו בלומינגדיילס וברניס, והופיעו במגזינים "פיפל", "קוסמופוליטן", "מארי־קלייר", "אין־סטייל" ועוד. בראיון בלעדי ל"כלכליסט" היא מספרת על הנשים שהיא מעצבת עבורן ועל תהליך העיצוב, ומסבירה מדוע עדיין אין למותג שלה אף חנות דגל.

 

מיהי דמות האשה שאת מעצבת עבורה?

"האשה שאני מדמיינת כשאני מעצבת קולקציה היא עירוב של סיינה מילר, רייצ'ל בילסון ואלכסה צ'אנג. לכל אחת מהן יש סטייל מתוחכם שמתאים מאוד לפעילויות במהלך היום, אך יכול גם להתאים כלבוש ערב. האשה שלי לובשת סגנון קז'ואל ביום, ובערב זורקת על עצמה ז'קט שיקי ומחליפה נעליים ואקססוריז. אני מנסה לעצב פריטים שישמשו נשים מודרניות במהלך היום אך יתאימו גם לערב".

 

מה עוד מנחה אותך בזמן תהליך העיצוב?

"בשבילי הכל מתחיל בטקסטיל. אני מאד מושפעת מצבעוניות ומהדפסים והם בדרך כלל מובילים את הכיוון לעיצוב הקולקציה. מלבד זה, גזרות מהעבר הן תמיד ההשראה שלי. אני חובבת וינטג' גדולה, ואני חושבת שאנשים מתחברים לאופנה שאפשר למחזר שוב ושוב. עבורי, להביט בגזרה מתקופה קודמת ולעבוד עליה כדי שתתאים לאשה המודרנית – זה נותן לי הרבה השראה. אני משתדלת להשתמש בגזרות קלאסיות ונקיות שתמיד יהיו באופנה במקום ליצור משהו טרנדי ועונתי בלבד".

 

מתוך קולקציית אביב 2012 של Myne מתוך קולקציית אביב 2012 של Myne

 

אם כבר טרנדים - מה מחשבותייך על הרשתות שמתרגמות אותם, מוזילות ומנגישות אותם לקהל הרחב?

"תרגום טרנדים ברשתות ומכירתם במחיר זול הם מלכוד 22 בשבילי. זה טוב עבור לקוחות שידן אינה משגת פריטים טובים יותר. הבעיה היא שכיום כולם מעתיקים את העבודה של כולם, אז העיצוב המקורי הולך בעצם לאיבוד. אני התאהבתי באופנה בגלל היופי שמאחורי תהליך העיצוב, ובימינו, לצערי, ההיבט הזה כבר לא בעל משמעות כמו בעבר".

 

הרבה סלבריטאיות לובשות את הבגדים שלך. מה זה עושה לעסק?

"כשמישהי כמו רייצ'ל בילסון, שנחשבת לאיקון אופנה, בוחרת בעיצובים שלי מתוך מאות אחרים שנגישים לה, זה מוביל להכרה מיידית ולהערכה מהציבור, מעורכי אופנה ומקניינים. זה בהחלט כבוד גדול".

 

ואילו מעצבים את מעריכה?

"סטלה מקרטני. היא מעצבת פריטים מושלמים לגוף הנשי, ויש לה גזרות פנטסטיות ופריטים הכי ייחודיים. המותג שלה מובחן כל כך וכשרואים פריט שלה, ישר יודעים שהוא של סטלה. היא נשארת תמיד אמיתית ונאמנה לנראות של המותג שלה וגם לא חוששת להמר על הדפס או בד 'מסוכן'".

 

מודדת על עצמה

 

כשהיא נשאלת על התוכניות שלה לעתיד המותג, אשלי אן מדברת בעיקר על שמירת נוכחות בשטח. "אני רוצה להמשיך לבלוט בתעשיית האופנה. כיום יש כל כך הרבה מעצבים שנכנסים לתעשייה ונעלמים בתוך ים המעצבים בשוק. כדי להשאיר את המותג בדרישה, צריך להישאר במשחק ולראות קדימה. אני נהנית לנסות דברים חדשים עבור הקולקציות הבאות שלי".

 

אשלי אן. "כשרייצ'ל בילסון בוחרת בעיצובים שלי, זה מוביל להכרה מיידית" אשלי אן. "כשרייצ'ל בילסון בוחרת בעיצובים שלי, זה מוביל להכרה מיידית"

 

את מתכננת להשתלב בעתיד בבית אופנה מוביל?

"להשתלב כמעצבת בבית אופנה מוביל זה משהו שחשבתי עליו, אבל לא נראה לי שאעשה את זה. אני רוצה שליטה מלאה בחזון שלי, אני מאוד גאה במותג שלי ורוצה להשקיע בו את כל היצירתיות והאנרגיה. בתחילת דרכי כמעצבת ניסיתי להקים מותג עם מעצבת נוספת וזה פשוט לא עבד. ידעתי כבר אז שאם אני רוצה להקים מותג מצליח הוא חייב להיות בסטייל, בסגנון ובחזון שלי במאה אחוז. לכן קראתי למותג Myne, כי זה באמת החזון שלי מההתחלה ועד הסוף".

 

מה בדבר חנות דגל?

"אין לי חנות דגל כי אין לי מספיק שעות ביממה. אני נוכחת בכל צעד של תהליך העיצוב של הקולקציות, מחיפוש אחר הבדים המושלמים, ועד מדידת הבגדים בעצמי כדי לוודא שהם מונחים טוב על הגוף. כיוון שאני מוכרת לחנויות רבות כל כך, העדיפות שלי כרגע היא לוודא שאני מייצרת קולקציות מעניינות, עכשוויות ובעיקר עשויות היטב. להקים חנויות דגל זה משימה ענקית, ואני רוצה להיות בטוחה שיהיה לי הזמן, האנרגיה והיצירתיות לעשות את זה כמו שצריך".

 

קולקציית ה־Pre-Fall של אשלי אן נמכרת בבוטיק ורנר, אלפסי 33, דיזנגוף 216, תל אביב. בשבועות הקרובים יהיה אפשר לקנות גם את קולקציית אביב־קיץ 2013.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x