$
פנאי

הנוכחות בקולנוע בארה"ב בשפל של 13 שנה

למרות ירידה במכירות הכרטיסים בקיץ, בהוליווד מעריכים שההכנסות יעלו לשיא של 4.3 מיליארד ד' הודות לכרטיסי תלת מימד יקרים יותר

סוכנויות הידיעות 19:5531.08.10

הנוכחות בבתי הקולנוע בקיץ בארה"ב נפלה לרמתה הנמוכה מאז 1997 אלא שהאמרת מחירי הכרטיסים הניבה הכנסות שיא לאולפני הוליווד ובעלי האולמות.

 

מספר הכרטיסים שנמכרו בסוף השבוע הראשון של מאי עד חג העבודה האמריקאי צפוי לרדת ב-2.6% ל-552 מיליון, דיווח אתמול הוליווד בוקס אופיס.

מדובר בשפל של מאז 1997 כאמור, אז נמכרו 540 מיליון כרטיסים.

 

"הסרטים לא ריגשו אנשים כבעבר. כשהמחירים עולים והאיכות יורדת יש בעיה", אמר פול דרגאראבדיאן, נשיא 'בוקס אופיס'.

 

עם זאת, ההכנסות לקיץ יעלו השנה ב-2.4% לשיא של 4.35 מיליארד דולר בארה"ב וקנדה לאחר שעליית המחירים פיצתה על הנוכחות הדלילה, כך העריכו בהוליווד.קום. מחיר הכרטיס הממוצע יעלה ב-5.1% ל-7.88 דולר לעומת 7.5 דולר - העליה החדה מאז קפיצה של 6.3% ב-2000.

 

מחירים גבוהים יותר לסרטי תלת מימד כמו צעצוע של סיפור ושרק לתמיד סייעו לתדלק את ההכנסות. בתי הקולנוע גובים פרמיה של 3 דולר על סרטי תלת. צעצוע של סיפור מבית דיסני הוא שובר הקופות של השנה עם הכנסות של 406 מיליון דולר.

 

בתי הקולנוע השיקו בקיץ שבעה סרטי המשך, בהשוואה ל-10 בקיץ של 2009. 13 סרטים ייצרו השנה הכנסות של 100 מיליון דולר בארה"ב לבדה לעומת 15 בשנה המקבילה אשתקד.  

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x