סגור
ועידת האנרגיה - ישראל טלפז
(סיני דודפור )

ועידת האנרגיה
בינה מלאכותית בשירות החקלאים: "סופרים את הפירות בכל עץ לפני הקטיף"

ישראל טלפז, מנכ"ל חברת SeeTree, סיפר בוועידת האנרגיה של כלכליסט על הדרכים בהן המערכת של החברה מסייעת לחקלאים; "אנו יכולים להפיק מידע על הבריאות של העץ, על כמות המים, המזיקים ועוד"

"אנחנו יכולים לספור את הפירות בכל עץ לפני הקטיף וכתוצאה מכך חקלאים יכולים לדעת כמה הם הולכים להפיק מכל עץ", כך אמר היום (ב') ישראל טלפז, מנכ"ל חברת האגטק סי טרי (SeeTree) המפעילה מערכות מבוססות בינה מלאכותית למגדלי עצים, בוועידת האנרגיה של כלכליסט בשיתוף בזן.

לפי טלפז, "אנחנו יכולים למצוא כמה פחמן כל עץ מקבע וכל חלקה מקבעת. המשמעות היא שחקלאים יכולים כיום להפיק תובנות והמלצות לניהול העבודה שלהם בצורה טובה יותר. אנחנו מצליחים לתת שם לכל עץ ולייצר מאגר מידע לכל עץ. אנחנו יכולים להפיק מידע על הבריאות של העץ, על כמות המים, המזיקים ועוד. הניטור מתבצע לאורך זמן, והכל על מערכת אינטגרטיבית אחת שמאפשר למידה, שיפור מתמיד ואופטימיזציה".
סי טרי משלבת בין כמה אמצעים לטובת איסוף המידע ולמידה על העצים אחריהם הם עוקבים. הנתונים נאספים באמצעות רחפנים, מטוסים, רכבים מיוחדים ומומחים שהולכים בשטח כמו רופאים. "יש כאן שילוב של אינטליגנציה מלאכותית (AI) ואינטליגנציה אנושית (HI)", אומר טלפז.

1 צפייה בגלריה
ישראל טלפז מנכ"ל ומייסד משותף, SeeTree  ועידת האנרגיה
ישראל טלפז מנכ"ל ומייסד משותף, SeeTree  ועידת האנרגיה
ישראל טלפז
(צילום: אוראל כהן)

סי טרי, מנהלת מעקב אחר למעלה מ-50 מיליון עצים ברחבי העולם בעזרת צוות של 120 עובדים הפועלים בברזיל, ארה"ב, צ'ילה, ודרום אפריקה. על פי החברה, מספר העצים המנוהלים על ידה עתיד לגדול למיליארד עד 2023.
החברה נוסדה ב-2017 על ידי ברק חכמוב (יו"ר), טלפז (מנכ"ל) וגיא מורגנשטרן (סמנכ"ל פיתוח). עד היום גייסה למעלה מ-45 מיליון דולר מחברות הון סיכון.