סגור
כנס חוסן ישראל ארנון בר דוד
(צילום: סיני דוד, יריב כץ)

ועידת החוסן
יו"ר ההסתדרות: "לא אוביל גלי מחאה ושביתות בזמן מלחמה"

"אני קורא לבחירות תוך שנה על מנת שנוכל לאתחל את מדינת ישראל מחדש", כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בוועידת החוסן של כלכליסט. לדבריו, "מדינת ישראל לא מנוהלת. אני לא מבין לאן ראש הממשלה לוקח את המדינה"

"אני קורא לבחירות תוך שנה על מנת שנוכל לאתחל את מדינת ישראל מחדש", כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בוועידת החוסן של כלכליסט בשיתוף הפניקס. "צריך לקבוע תאריך לבחירות על מנת שנוכל לנצח ולהחזיר את החטופים. אני לא מבקש בחירות באמצע מלחמה כי אם רוצים חוסן מול אויבנו, צריכים להתחיל את מדינת ישראל מחדש".
בר-דוד ציין שמה שקרה כאן בשנה האחרונה זה לא חוסן וחילק את דבריו לחוסן כלכלי, חוסן ביטחוני וחוסן חברתי. מבחינת החוסן הכלכלי אמר "המשק הישראלי חזק. הוא עבד תחת אש וטילים וגיוסים. המפעלים עבדו, התעשיות הביטחוניות ייצרו כולל בשבתות, הרכבת פעלה, וכך גם הנמלים וכל מקומות העבודה. תפקידי הוא לדאוג שהמשק יניע את הגלגלים על מנת שלא תהיה פגיעה במשק הכלכלי ונוכל לנהל את המלחמה שעולה הרבה כסף. אני שמח על התוצאות ומאמין גדול במשק הישראלי. ראינו את הצמיחה אחרי הקורונה ונראה גם אחרי שתסתיים המלחמה.
"מהזווית שלי יש חוסן כלכלי מצוין, אבל צריך לקבל החלטות נכונות ולנהל נכון את הכסף, ומה שקורה זה שהכסף לא הולך למקומות הנכונים. אם מקבלי ההחלטות הכלכליות היו פועלים נכון מודי'ס לא היו מורידים לנו את הדירוג. בכל העולם המשק הישראלי ידוע בעוצמה ובחוזקה שלו ורק הניהול לא נכון. וכאן אנחנו חוזרים לפוליטיקה כי שם מחליטים בסופו של דבר לאן הולך הכסף".
בר-דוד דיבר גם על החוסן החברתי. "עברנו שנה מטלטלת שבה החוסן החברתי נפגע וקיטבו בין המחנות. שנה של הפגנות, פיטורי שר ביטחון וניסיון למהפכה משפטית מיותרת. כל זה פגע בחוסן החברתי. מדינת ישראל לא מנוהלת! אני לא מבין לאן ראש הממשלה לוקח את המדינה. צריך לקבל החלטות אבל הכל קם ונופל על ניהול שלא מתקיים כי היו עסוקים פה בדברים שוליים. אם היו מתעסקים בעיקר לא היינו מגיעים למצב הזה. הכתובת היתה על הקיר כי השיסוי והפילוג וההפגנות פגעו בחוסן החברתי שהוא בסופו של דבר החוסן הלאומי. 7 באוקטובר נתן מכה בראש ומראה שאי אפשר יותר להתנהל במדינה עם החלטות הזויות ושגויות. זה בלתי אפשרי".
בר-דוד סיים עם החוסן הביטחוני: "כשנכנסים למשרד הביטחון מבינים את החוסן של מדינת ישראל. אין דבר קדוש יותר במדינה מצבא ההגנה לישראל. ראינו שביום פקודה גם אלה שחתמו התייצבו וימשיכו להתייצב כי צה"ל הוא המפתח לקיומה של מדינת ישראל ואנחנו צריכים לחזק אותו שיגדל וינצח. בשביל שהצבר יתקדם חייבים להעביר לו תקציבים, לבנות את הכוח ולדאוג לגיוס של עוד חיילים מהמגזר החרדי כי חסרים לצבא חיילים".
בר-דוד התייחס לסוגיית גיוס החרדים ואמר "אם רוצים חוסן לאומי חייבים את שיתוף הפעולה של החרדים. זה לא זמן רגיל לשבת ללמוד תורה, צריך גם להחזיק בחרב ובנשק ואני קורא למנהיגים החרדים ואומר שהם צריכים לקחת חלק בחברה הישראלית כי הנתונים מפחידים. עוד 20 שנה יהיו מגזרים שלמים שלא יהיו שותפים במאמץ המלחמתי והכלכלי וזה יפגע בחוסנה של מדינת ישראל. אני חייל של מדינת ישראל ואעשה כל מאמץ על מנת לשקם את המשק הישראלי ולשמור על החיבורים והחוסן בחברה. צריך בחירות בעוד שנה, להוריד את מפלס הלחץ, לנצח ולהחזיר את החטופים".
גולן פרידנפלד, סגן עורכת כלכליסט שאל את בר-דוד מה הוא עושה על מנת שכל מה שציין יתקיים בפועל? על כך ענה בר-דוד "אני רק יו"ר ההסתדרות. אני לא ראש ממשלה ולא שר בכיר. אני לא קבלן שביתות של אף אחד ואם מישהו מצפה שבזמן מלחמה אני אוביל גלי מחאה ושביתות, זה לא הזמן, לא המקום ולא דרכי. אני עובד כל חיי בלבנות ולא בלהרוס. אני אמשיך לדבר מעל כל במה על מה שצריך וברמה האישית אני אוביל את המחנה הזה לניצחון".