סגור
ועידת פינטק גדי מזור
(סיני דוד)

כנס פינטק 2022
"היקף ההונאות בעולם הפינטק וכרטיסי האשראי - פי 3 מבבנקאות"

גדי מזור, מנכ"ל BioCatch הפועלת בתחום הטכנולוגיה הביומטרית–התנהגותית, הסביר בכנס הפינטק של "כלכליסט" בשיתוף בנק הפועלים כיצד "הדרך שבה משתמש מזיז את העכבר או אוחז בסמארטפון מעניקה תובנות לזיהוי הונאות - גם ללא חשיפת מידע אישי"

"כמות ההונאת בעולם הפינטק וכרטיסי האשראי היא פי 3 מזו שמאפיינת את עולם הבנקאות". כך אמר היום (ג') מנכ"ל BioCatch גדי מזור, בנאום שנשא בכנס הפינטק של "כלכליסט" בשיתוף בנק הפועלים, שכותרתו "ניתוח, חיזוי, מניעה: איך נלחמים בגל ההונאות ברשת". לדברי מזור, לא מדובר בצירוף מקרים, מאחר שעולם הפינטק מתמקד בחווית לקוח תוך הורדת חסמים - ולא בבטיחות כפי שמתמקדים בבנקים.


BioCatch הוקמה בישראל ב-2011 ומעסיקה כ-200 עובדים בישראל, ארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, הודו, וברזיל. החברה פועלת בתחום הטכנולוגיה הביומטרית–התנהגותית (Behavioral Biometrics) ובוחנת את ההתנהגות הדיגיטלית של משתמשים מההיבט הפיזי והקוגניטיבי כדי להגן על עליהם ועל המידע שלהם מפני הונאות בערוצים דיגיטליים. על פי מזור, החברה מנסה לשבור את הקשר בין גידול בפעילות פינטק, הורדת חסמים ושיפור חווית המשתמש, לבין הגידול בכמות ההונאות ברשת.
על פי מזור, ניתוח של התנהגות הצרכנים ברשת, דוגמת הדרך שבה המשתמש מזיז את העכבר או אוחז בסמארטפון, מעניקה תובנות לזיהוי הונאות, גם ללא חשיפת מידע אישי. הבדיקה מאפשרת לזהות גנבי רשת עוד לפני ביצוע פעולות של העברת כספים – מה שמאפשר הגנה טובה על הבנקים, לקוחותיהם והנכסים שלהם.

1 צפייה בגלריה
 ועידת פינטק גדי מזור מנכ"ל BioCatch
 ועידת פינטק גדי מזור מנכ"ל BioCatch
מזור. "מילוי תעודת זהות על ידי העתקה מדף אינטרנט אחר מעידה על חשד. אף אחד לא מעתיק את מספר תעודת הזהות שלו, אלא זוכר אותו בעל פה"
(צילום: יריב כץ)

"70 מהבנקים המובילים בעולם הם מבין הלקוחות שלנו. אנחנו מסתכלים על מה היוזר עושה ואיך הוא מתנהג ומחפשים אי התאמה לאופי הלקוח. כיצד הוא מקליד את תעודת הזהות שלו כדוגמה - מילוי תעודת זהות על ידי העתקה מדף אינטרנט אחר מעידה על חשד. אף אחד לא מעתיק את מספר תעודת הזהות שלו, אלא זוכר אותו בעל פה.
"דוגמה נוספת היא היכרות עם טופס המילוי. ככל שלקוח ממלא את הטופס בצורה עיוורת ללא קריאת הנתונים, כך גדל הסיכוי שמדובר בהונאה. גם צורת הדודלינג (שרבוט) של הלקוח בעת מילוי הנתונים מעידה על התנהגותו. לקוח שמקשקש עם העכבר בצורה מוגזמת על פני המסך, חושף שהוא תחת לחץ ועשוי להיות תחת איום. אפילו לחיצה על עכבר מסגירה את גילו של המשתמש. לקוח מבוגר לא אמור ללחוץ בצורה מהירה מדי על העכבר".