סגור
כנס פיננסים - שרון רייך
(צילום: סיני דוד, אוראל כהן)

כלכלת המחר
״אחרי מלחמה תהיה אופטימיות והזדמנויות השקעה. כחברה פיננסית חזקה ויציבה נשתתף בצמיחה המתמדת״

שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח אמר בכנס כלכלת המחר של כלכליסט בשיתוף בנק ירושלים ו-BDO כי צריך לטפל ברמה הלאומית בגניבות הרכב, שמעלות את מחירי הביטוח: "אף שהגניבות התמתנו בשל המלחמה, צריך להבין שהן יתחדשו אחריה"

שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח, מאמין שעל אף התקופה הקשה בישראל, בטחונית ובעקבות זאת כלכלית, השוק המקומי חסון מספיק, וממשיך לספק הזדמנויות.
"המלחמה היא תקופה מאתגרת למדינה ושוק ההון חשוב מאוד, בטח לחברות ביטוח שמשקיעות בשוק ההון. לדעתנו יש בישראל הזדמנות דווקא כעת. המחירים נמוכים ואנו יודעים שהמלחמה תסתיים, אחרי מלחמה יש אופטימיות, יש הזדמנויות להשקיע. השוק עשוי לטוס בימים ספורים ולדעתנו נכון להיות כאן", אמר רייך בשיחה עם עירית אבישר, בכנס כלכלת המחר של כלכליסט בשיתוף בנק ירושלים ו-BDO.

המלחמה משפיעה על עולם הביטוח. מבטחי משנה בחו"ל רוצים להחריג בישראל מקרי מלחמה. המדינה צריכה להתערב?

"ביטוחי משנה מאוד חשובים לחברות הביטוח וחברות הביטוח בישראל חזקות, החלטותיהן מתקבלות ברמת המאקרו תוך ראיה מאוד מפוכחת של הזירה הגלובאלית. מה שיקרה בישראל יאתגר אותנו. אני חושב שעלינו לראות כיצד נקיים דיונים בנושא ומוקדם מדי לדעת. כעת מתבצעים חידושי הסכמים מול מבטחי המשנה ל 2024 ומולם מתקיימים הדיונים - אבל לא מול המדינה".

בביטוחי הרכב יש עליות מחירים חדות. מדוע זה קרה? ומה יקרה בהמשך?

"תחום הרכב תחרותי ויש עליו מלחמה בין חברות הביטוח. יש הרבה שקיפות בתחום הזה והתחרות שוחקת את המחירים. בקורונה המחירים ירדו בגלל שאנשים נסעו פחות, גם הגניבות ירדו כשכולם התמודדו עם המגיפה.
אחרי הקורונה החלפים התייקרו, בין היתר, בגלל העלייה בתעריפי השילוח העולמי, כלומר האוניות שהביאו את חלקי החילוף לרכב לישראל. גם הנסועה עלתה אחרי סוף הקורונה כי הישראלים חזרו לכבישים, ובמקביל גם גניבות הרכב עלו.
לאחר מכן חברות הביטוח נאלצו להעלות מחירים כי הן הפסידו 1.5 מיליארד שקל בביטוחי רכב ב-2023. העלאות המחירים היו הכרחיות ואין בכך ספק. וזה ימשיך אבל לא באותה עוצמה, כי גניבות הרכב הן משמעותיות - יש לטפל בהן ברמה הלאומית. אף שהגניבות התמתנו בשל המלחמה, צריך להבין שהן יתחדשו אחריה. לכן חברות הביטוח לא מעלות מחירים סתם".

אם כך, צפוייה עלייה במחירי ביטוחי הרכב?

"ברבעון השלישי של השנה תהיה התייצבות, אבל כן, עד אז תהיה העלאה, כך אנו סבורים".

איילון עברה בשנתיים האחרונות שינויים משמעותיים כולל שינוי בעלות, כיצד זה משפיע?

"איילון היא חזקה ויציבה וצומחת ובשנתיים האחרונות הפכנו לחברה שלא ניתן להתעלם ממנה בשוק ההון. שינינו בעלים, החלפנו הנהלה ויש לנו מיקוד עסקי, הון אנושי מעולה והחברה חזקה מאוד ומובילה בתחום הביטוח.
כיום המארג שלנו הוא מארג מצוין שמבוסס על סינרגיה בין עבודה דיגיטלית והתחומים היותר מסורתיים ויותר אישיים של עולם הביטוח. אין עסקה גדולה במשק הישראלי שלא עוברת דרכנו ואנו מחזקים את תחומי החיים, השירות והבריאות. איילון היום היא חברה מעניינת עם מחזור של כמעט 3.5 מיליארד שקל ואנחנו כל הזמן צומחים."

מה פוטנציאל הסינרגיה שלכם עם חברת הביטוח ווישור?

"מדובר כאן בחברה דיגיטלית שרכשה חברה מסורתית ואנו רוצים קשר עם כל מבוטח. אבל גם חשוב לזכור שיש תחומים שבהם דווקא חשוב השיח. אדם לא קם בבוקר וקונה ביטוח בריאות בדיגיטל, צריך סוכן שייתן שירות. ולכן השילוב הזה של דיגיטל ומסורתיות הוא שילוב מנצח".