סגור

TECH TLV
"בינה מלאכותית מחזירה את הלקוחות ומגבירה את הרווחיות"

משה וקנין, מנכ"ל YouAPPi, אמר בכנס TECH TLV של כלכליסט, כי "אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור מפתחות אפליקציות הוא לא רק להביא את הלקוחות, אלא לשמר אותם, וחשוב מזה, לשמר את הלקוח הנכון שמייצר הכנסות"



"בינה מלאכותית ו-Machine Learning (למידת מכונה) עוזרות למפתחי אפליקציות מובייל להגיע ללקוחות מתאימים ולסייע להם להמשיך ולצמוח כעסק", כך אמר היום (ג') משה וקנין, מייסד משותף ומנכ"ל כנס TECH TLV של כלכליסט.
לדברי וקנין: "בביקור אצל לקוח באינדונזיה טרם הקורונה, הוא שיתף אותי באתגר גדול אתו הוא מתמודד - יש לי עשרה מיליון משתמשים, הוא סיפר, אבל רק מאות אלפים קונים באופן קבוע באפליקציה "ויוצא, שאני מפסיד המון כסף". "אמרתי לו שהוא פשוט השקיע במשתמשים הלא נכונים. אך מי הם אותם משתמשים נכונים? המרדף אחר המשתמש החדש הוא סיפור מהעבר. בעולם החדש יש לשמר דווקא את המשתמש הקיים".
יואפי (YouAppi) עוזרת לחברות בינלאומיות בשימור המשתמשים הרווחיים ביותר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.
לדברי מנכ"ל YouAPPi, "אין זה סוד, שאחד האתגרים הגדולים ביותר עבור חברות שמפתחות אפליקציות, ואני לא מדבר רק על אפליקציות קטנות וחדשות, אלא על הענקיות – אמזון, עליבאבא, נטפליקס – הוא לא רק להביא את הלקוחות, אלא לשמר אותם, וחשוב מזה, לשמר את הלקוח הנכון שמייצר הכנסות.
"משתמש ממוצע פותח רק 9 אפליקציות ביום ו- 30 בחודש, מתוך 80 שמותקנות על המכשיר שלו. בנוסף, גם שיעורי הנטישה גבוהים. אנשים מורידים אפליקציה, אבל רק 3%-4% ממשיכים להיות פעילים בה אחרי 12 שבועות. 71% מוחקים אותן בכלל. ומעבר לכך, 50% חוסמים את ההתראות, לכן עלות רכישת לקוח נאמן הופכת ליקרה מיום ליום, ונאמנות הלקוחות קטנה בגלל התחרות", אמר וקנין.
1 צפייה בגלריה
TECHTLV משה וקנין מייסד משותף ומנכ"ל  YouAPPi
TECHTLV משה וקנין מייסד משותף ומנכ"ל  YouAPPi
משה וקנין, מייסד משותף ומנכ"ל YouAPPi
(צילום: יריב כץ)
"אתם מכירים את זה שאתם נוסעים לאמסטרדם, חוזרים וממשיכים לקבל מודעות שמזמינות אתכם לאטרקציות תיירותיות או לרכישת מוצרים הקשורים לנסיעה?", אמר וקנין, "אז זה ריטרגטינג (מיקוד מחדש), אבל ב-WEB. עולם המובייל נכנס למקום הזה רק בשנים האחרונות והיכולת של המובייל לפרסונליזציה מתוחכמת ומבוססת מיקום, מאפשרת לנו להגיע בדיוק למי שכדאי לנו להגיע אליו ושגם מתעניין בנו, כך שעלויות רכישת הלקוחות ייקטנו וה-ROI (החזר השקעה) יצמח. הטכנולוגיה מאתרת את המשתמשים באפליקציה אחרת, ובמובייל זה עובד טוב יותר מב-WEB", אמר וקנין.
עוד ציין וקנין: "ממה שאני רואה אצל הלקוחות שלי, שהם לקוחות בינלאומיים גדולים, והמשתמשים – אנחנו מדברים על כ- 50% שעדיין מאפשרים. החברות הגדולות, דוגמת פייסבוק, ככל הנראה חוות קשיים גדולים כי המערכות שלהן, שהן ותיקות וכבדות, ומבוססות על קבלת אישור ID. אנחנו מרגישים שההשפעה עלינו נמוכה יותר, כמי שמנהלים קמפיינים עבור מפתחי אפליקציות. שינינו את שיטת העבודה, אבל מצאנו את הדרך להתגבר על כך. חוץ מזה, 50% ממשתמשי אפל זה מספר די גדול של משתמשים.
"אנחנו משתמשים בטכנולוגיה כדי להכיר את ההרגלים של הלקוחות – באיזה אפליקציות הם נמצאים, מתי הם מבצעים רכישות, היקף הרכישות, האם הם משתמשים אטרקטיביים מבחינתנו? ועוד. זה המקום של הטכנולוגיה, שגם עובדת בזמן אמת ויודעת לטייב את המסר ולבחור את המקום שבו המשתמש ייחשף אלינו - אנחנו יודעים מתי והיכן לפנות אליהם בצורה שהכי תתאים להם. למשל, 'ליאת', נפנה אליה בשעה שאנחנו יודעים שהיא נוהגת להזמין אוכל, ונזכיר לה את האפליקציה שלנו. אולי גם נציע לה איזו הטבה".