סגור
כנס פריז - דב קוטלר
(צילום: אוראל כהן, טל סער)

פריז 2024
דב קוטלר: "יש לנו חובה ואחריות לתת דוגמה לכלכלה - עם ולמרות הממשלה"

בערב הפתיחה של משלחת העסקים לפריז הדגיש מנכ"ל בנק הפועלים את חובתו של המגזר העסקי לסייע למשק בעת הצורך. יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד: "תפקיד הספורטאים אינו רק להצטיין אלא גם לייצג את המדינה"

"מלחמה היא טרגדיה במובנים רבים, וגם בעבור עסקים, אך בשבעת החודשים האחרונים קהילת העסקים הישראלית הוכיחה את חסינותה לנוכח אתגרים חסרי תקדים", כך אמרה עורכת כלכליסט גלית חמי בערב הפתיחה של משלחת העסקים לפריז של כלכליסט ובנק הפועלים.
חמי ציינה כי דווקא בתקופה הזו כאשר הלב יוצא אל משפחות הנפגעים הרבים במלחמה, אל החטופים בעזה ואל החיילים המשרתים בחזית, הנוכחות של המשלחת העסקית בפריז היא מקור לאופטימיות ולחוסן של המשק הישראלי, וציינה לטובה את תפקוד המגזר העסקי בזמן המלחמה. "במקביל לשימור פעילותן העסקית, חברות ישראליות התגייסו כבר ביומה הראשון של המלחמה כדי למלא את החלל שהותירה הממשלה ולהגיש סיוע חיוני ומשמעותי למשפחות, לעסקים קטנים ולחיילים. כל זאת בצילו של אקלים עסקי קודר בישראל, לחצים בינלאומיים בלתי פוסקים ואזלת יד מתמשכת מצד הנהגת המדינה", אמרה.
עוד היא הוסיפה כי המחויבות של המגזר העסקי להמשיך ולהשקיע בישראל ולנסות להפוך אותה למקום טוב יותר, נוטעת את התקווה כי נוכל להפוך את המשבר הזה להזדמנות. "אין לי ספק שהקהילה העסקית בישראל תמשיך לחתור למצוינות וליצירת ערך עבור משקיעים מקומיים ובינלאומיים כאחד, וכי למרות האתגרים, המוניטין הישראלי יישמר. למרות הדימוי המחוספס, לישראלים באמת אכפת ממדינתם, ויחד עם העולם המערבי הם חולקים ערכים של דמוקרטיה ומוסר", ציינה חמי.
גם מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר שיבח את פעילות המגזר העסקי בזמן המלחמה: "למרות הממשלה, המגזר הפרטי הוכיח את היכולת שלו להיות אקטיבי ביותר. מבוקר ה-7 באוקטובר, אין פה מישהו שלא היה מעורב, תרם וסייע. זו החובה האזרחית שלנו כמובילי המגזר הפרטי", אמר קוטלר.
1 צפייה בגלריה
כנס פריז - אירוע ארוחת ערב
כנס פריז - אירוע ארוחת ערב
המשתתפים בפתיחת ועידת פריז
(צילום: אביגיל עוזי)
קוטלר הדגיש שהסיוע של המגזר העסקי הוא החובה שלו: "אנחנו נמצאים כאן בפריז בסוג של אסקפיזם, אבל יש לנו חובה ואחריות לתת דוגמה לכלכלה עם ולמרות הממשלה. נתנו דוגמה מצוינת בחודשים הראשונים למלחמה, ויש להמשיך ולעשות זאת. יש עוד הרבה גזרות שניתן לסייע בהן, בהן, ואני גאה לומר שהפורום כאן נתן דוגמה אישית ומופת. יש לנו חברה אזרחית חזקה שמלווה כל אירוע שמתרחש במדינה", אמר קוטלר.
קוטלר, שהודיע באחרונה כי יסיים את תפקידו לאחר קדנציה של חמש שנים, ציין כי המעמד הזה הוא מרגש, וכי זו נקודת שיא בקריירה שלו לראות את המשלחת הנוכחית שמורכבת מפורום גדול ושילוב של דור המייסדים ודור ההמשך במגזר העסקי.
בעוד כחודשיים תיפתח האולימפיאדה בפריז, ויו"ר הועד האולימפי בישראל יעל ארד סיפרה בערב הפתיחה על התחושות של חלק מהספורטאים הישראלים לאחר פרוץ המלחמה: "אחרי אירועי 7 באוקטובר חלק מהספורטאים הישראלים במשלחת האולימפית לא רצו להמשיך להתאמן, כשישראל במצב כזה קשה. היינו צריכים לשכנע אותם לחזור, והסברנו להם שהם ייצגו את ישראל ויראו את המצוינות שלה, גם אם זה תחת אווירה שעשויה להיות אנטישמית, הפגנות ואבטחה כבדה. נרים את הדגל כאן למען הישראלים והקהילה היהודית בעולם", אמרה ארד.
ארד הדגישה בדבריה כי להיות ספורטאי זה לא רק להגשים חלומות ולהצטיין: "זה גם לייצג את המדינה, להביא את הערך של הקהילה היהודית לאירוע הספורט הגדול בעולם, וזה מה שנעשה", אמרה ארד, וסיפרה שהשנה כוללת המשלחת הישראלית 85 ספורטאים, ולראשונה מאז שנת 1976 גם את נבחרת הכדורגל.
ארד ציינה שהשנה האולימפיאדה תהיה מיוחדת מכיוון שהיא נערכת בעיר אייקונית כמו פריז, וכי המשחקים האולימפיים ייערכו במקומות שונות ובסמוך לאתרים אייקונים כמו הקונקורד, מגדל אייפל וארמון ורסאי. עוד ציינה כי לראשונה באולימפיאדה יהיה ייצוג שיוויוני של נשים וגברים, וזאת לאחר תהליך שעברו ענפי ספורט רבים, שהביאו לגיוון המגדרי.
"היו לנו את כל הסיבות שבעולם לבטל את נסיעת המשלחת הזאת לפריז", אמרה נועה תמיר מנכ"לית כלכליסט. "אבל מתוך מחויבות עמוקה לקהילה העסקית שמלווה אותנו שנים רבות, מתוך רצון לעודד את הספורטאים האולימפיים שלנו לקראת האולימפיאדה הקרובה בפריז (יעל ארד וחברי הוועד האולימפי בישראל נמצאים כאן איתנו) ומתוך רצון להפגין חוסן אמיתי של העומדים בחזית הכלכלה הישראלית, החלטנו שאנחנו מוציאים לפועל את משלחת המצוינות העסקית הראשונה של ישראל לפריז. אומנם אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת עבור מדינת ישראל, אך אנחנו בוחרים באופטימיות. יש בידינו את הכוח להשפיע לטובה. ואם כל אחד ואחת מאיתנו יפעל, אפילו בדרך קטנה, לשיפור המדינה - ההשפעה תהיה משמעותית. אז הנה אנחנו כאן, בלב פריז, ל-48 שעות של אופטימיות עסקית".