סגור
כנס קנאביס - איתן בן אליהו
(סיני דודפור )

כלכלת הקנאביס
איתן בן אליהו: "הממשלה נדרשת להיות בוסטר לשוק הקנאביס - במקום חסם"

יו"ר תיקון עולם קנביט אמר את הדברים בכנס כלכלת הקנאביס של כלכליסט בשיתוף IMC. לדבריו: "מספר המטופלים בפיגור. היום יש דברים שאפשר לעשות הרבה יותר מהר" והוסיף: "מספיק סעיף תקוע וזה יכול לבלום אותך ב-15-10 מיליון שקל בשנה"

אלוף (במיל') איתן בן אליהו, יו"ר תיקון עולם קנביט ומפקד חיל האויר לשעבר, דיבר הבוקר בכנס כלכליסט ואמר כי שוק הקנאביס הישראלי הוא "שוק צפוף מאוד".


לפי בן אליהו יש צמיחה מטורפת במספר המטופלים, 27 חברות העוסקות בתחום, למעלה מ-400 זנים שונים וכ-170 מוצרים שונים. בן אליהו אמר כי השוק גדל למרות שהוא שוק צפוף, אבל שיש לדחוף את השוק המקומי כי מספר המטופלים בפיגור ושיש "להדביק את קצב הגידול של השוק".

1 צפייה בגלריה
כנס קנאביס canabiz איתן בן אליהו וידאו
כנס קנאביס canabiz איתן בן אליהו וידאו
אלוף במיל' איתן בן אליהו, יו"ר תיקון עולם קנביט, בכנס כלכלת הקנאביס
(צילום: אוראל כהן)

בן אליהו אמר כי עסקת תיקון עולם וקנביט שבוצעה לפני כשנה וחצי עדיין נותנת את אותותיה ורק ברבעון לפני האחרון החברות התמזגו לחלוטין. בן אליהו אמר כי לתיקון עולם קנביט יש שתי חוות גידול, בצפון ובדרום ומפעל מודרני של 23 טון בשנה. לפי בן אליהו הם מייצרים במפעל גם תפרחות, גם שמנים, וגם יש להם מעבדה אנליטית, בית מסחר, קליניקה עם מטפלים, ומערכת הפצה מלאה.
עוד הוא אמר כי לחברה עולם יש גם ניסיון עשיר במחקר עוד מתיקון עולם המקורית וכי "עשרות מאמרים שלהם מתפרסמים בעולם". לפי בן אליהו, המדדים הללו "מאפשרים לנו להיות ביתרון ולדחוף את השוק" ולכן החברה סיכמה לאחרונה היקף השקעות של 200 מיליון שקל ועלייה ב-57% במכירות. בהקשר הבינלאומי הוא אמר כי לחברה יש עשרות שיתופי פעולה עם ארבע-חמש מדינות בעולם וכי "כל זה הוא בסיס להתבסס בנתח שוק בארץ אך נותן גם יתרון יחסי בעולם".
"נערכו ניסויים על חולי אלצהיימר עם נטייה לאלימות ובהם 50% הצלחה"
בן אליהו המשיך במקומות בהם יש לחברה יתרון, ואמר כי יש להם דאטה על 20 אלף מטופלים וכי הם מבצעים מחקרי מו"פ קליניים בשילוב פלצבו. לפי בן אליהו יש להם יתרון בגריאטריה וכי הם ביצעו ניסויים הקשורים לשיפור התנהגות אצל חולי אלצהיימר עם נטייה לאלימות וניסויים אלו זכו למעל 50% הצלחה. לחברה יש גם יתרון בתחום הטיפול באוטיזם ובטיפול במכורים לאופיאודים.
בן אליהו אמר שלמרות שכל הדברים הללו נבנו על ידי הרגולציה, אז כרגע הרגולטור מהווה יותר חסם מאשר מאיץ. "אנחנו מתבקשים להפריד בין פיתוח בארץ לפיתוח בחו"ל ולהפריד בין ייצור בארץ לייצור לחו"ל". עוד הוא אמר כי "אין שום סיבה שהתקנים לא יהיו זהים לאלה של האירופאים, אנחנו תקועים בזה שהגרמנים צריכים לבוא לכאן ולבדוק שיש התאמה בין התקנים שלהם לשלנו". בן אליהו גם אמר שיש להוציא את ה-CBD מהגדרת הסמים ושמשרד הבריאות צריך להגדיר את הקנאביס כמוצר צמחי ולא כמוצר רפואי.
בן אליהו סיכם ואמר כי "בשנה הראשונה בה שוק הקנאביס התחיל להתרחב היה חוסר ידע, חוסר ניסיון ובעיות של סמנטיקה ושפה משותפת. היום אנחנו נמצאים שלוש שנים מאוחר יותר ואנחנו בשלים יותר, הרגולטור בקיא ומכיר את מה שקורה היום ובעולם. יש דברים שאפשר לעשות אותם הרבה יותר מהר. מספיק סעיף אחד תקוע וזה יכול לבלום אותך ב-15-10 מיליון שקל בשנה. אתם (הממשלה) נדרשים לשבת ביחד ולשחרר חסמים ולהיות בוסטר במקום חסם".