סגור
כנס מובילות את ישראל - אלונה ברקת
(צילום: סיני דוד, דנה קופל)

מובילות 2024
"יש לנו חיילות לוחמות והן צריכות להיות במעגלים שקובעים"

הדברים נאמרו על ידי אלונה ברקת, אשת עסקים ומבעלי מועדון הכדורגל הפועל ב"ש, במסגרת כנס מובילות את ישראל של כלכליסט ובנק לאומי. היא הוסיפה כי "בסוף, אנחנו נמדדות במבחן התוצאה וכשאנחנו עושות עבודה טובה סומכים עלינו"

"מקבלי ההחלטות צריכים להפנים שאחרי ה-7.10 יהיה חשבון נפש. יש לנו חיילות שלוחמות והן צריכות להיות במעגלים שקובעים", כך אמרה אלונה ברקת אלונה ברקת אשת עסקים ומבעלי מועדון הכדורגל הפועל ב"ש בשיחה עם נטע-לי בינשטוק מכלכליסט, במסגרת כנס מובילות את ישראל של כלכליסט ובנק לאומי.
איך זה להיות בעלים של קבוצת כדורגל בימים אלה?
"זה היה מאוד מאתגר לנהל קבוצת כדורגל אחרי ה-7.10. זה הכניס אותנו לפרופורציה והכדורגל אבד מחשיבותו. כמו כל המדינה התגייסנו וניצלנו את המשאבים שלנו, כל המועדון התגייס וביקרנו בבתי מלון בכל הארץ, שיחקנו עם ילדי המפונים, ביקרנו בבתי חולים, מאמן הקבוצה שלנו שלח לאוהד מונדר ברכת יום הולדת, כל הפעילות התבססה על פעילות קהילתית. השחקנים הזרים שלנו עזבו את הארץ עם תחילת הלחימה והמנהלת החליטה לחזור לשחק, אני בליבי אמרתי איך אפשר לחזור לשחק כשהילדים שלנו בעזה? ואכן חזרנו לשחק ומאז כל משחק מתחיל בפעילות שקשורה ל-7.10. גם הנצחונות אינם אותו דבר כי הלב מאוד כאוב".
על בעיית השחקנים הזרים והיכולת לשחק בעולם בדומה למה שקורה באירוויזיון אמרה ברקת כי "אפילו בינואר כשרצינו להביא שחקנים זרים היה קשה, לא כל שחקן רוצה להגיע למדינה במלחמה. עם זאת, הזרים שלנו היו השגרירים הכי טובים לישראל, הקפטן שלנו שהוא פורטוגלי ומשחק בנבחרת ישראל - הוא ואשתו עשו לנו שירות יוצא מן הכלל, צריך להיעזר בשחקנים הזרים שכל אחד הוא כלי שמפרסם את הסיפור, ואני מאמינה שהאמת מתישהו תשתקף גם החוצה".
ברקת רצה בעבר כמספר 3 ברשימה של איילת שקד ונפתלי בנט שלא עברה את אחוז החסימה. לשאלה אם יש בה רצון לחזור לפוליטיקה השיבה כי "יש בי רצון לתרום ואני חושבת שאני תורמת. ה-7.10 יחייב לעשות חשבון נפש ואין לי ספק שיקומו המון אנשים צעירים שיירצו להוביל פה שינוי במדינה ואני חושבת שכל אחד שיכול ישמיע את קולו. יש פה כוחות מבורכים שיקומו כמו המילואמיניקים שיבואו ויגידו אמירה. מה שראינו ב-7.10 זה את החברה הישראלית מגוייסת בכל תפארתה. הילדים שלנו כולם מגוייסים. הבן שלי עזב לימודים בקולומביה והגיע להתגייס. בעלי בן 60 וגם הוא התגייס. אני רואה פה דור צעיר, מופלא שכל כך אוהב את המדינה שבהחלט יש לנו מקום לאופטימיות".
אין אישה שפועלת בעולם גברי יותר ממך בספורט הישראלי, איך גורמים לכך שיהיו יותר נשים במקומות האלה?
"כשנכנסתי לכדורגל הרבה גבות הורמו. בסוף, אנחנו נמדדות במבחן התוצאה וכשאנחנו עושות עבודה טובה סומכים עלינו וזו החובה שלנו. נכון שיותר בוחנים אותנו אבל וואנס פרצנו את תקרת הזכוכית אנחנו נמדדות בתוצאות".
"גם לי יש שלושה בנים, הדוגמה שהם רואים אמא שעובדת ומתפתחת זה בהחלט מודל בשבילם ואין לי ספק שילדות שגדלות עם מודלים לחיקוי יודעות שהן יכולות לעשות כל מה שהן רוצות. אין לי ספק שתהיה היענות גבוהה לקבוצת הנשים שלנו", אמרה.