סגור
כנס מטרו 2023 - Felipe Rodrigo

כנס המטרו
"אנו צופים שבעתיד גם נפעיל מטרו בחיפה"

יצרנית הרכבות הספרדית CAF SA מפעילה ביחד עם שפיר את הקו האדום בירושלים וזכתה במכרז להפעלת הקו הסגול בגוש דן. פליפה רודריגו, מנהל מסחרי של אזור הים התיכון בחברה אמר בכנס המטרו של כלכליסט שמצבת העובדים בישראל צפויה לגדול מ-100 ל-160 עובדים

"אני מטפל בתחום הרכבות במזרח התיכון, מדובר במשימה מורכבת", כך אמר היום (ד') בכנס המטרו של כלכליסט פליפה רודריגו (Felipe Rodrigo), מנהל מסחרי אזורי ביצרנית הרכבות CAF SA, שמפעילה ביחד עם שפיר את הקו האדום בירושלים וגם זכתה במכרז להפעלת הקו הסגול בגוש דן, אף הוא פרויקט של שפיר. "בישראל אנו מחזיקים ב-CAF ישראל ומעסיקים כמאה עובדים, כי גדלנו רבות לאחרונה. הפרויקט החדש בתל אביב יאפשר לנו גם להגיע ל-160 עובדים בעתיד. אנו צופים שבעתיד גם נפעיל מטרו בחיפה".
החברה הוקמה ב-1860 כיצרנית כבשנים, וב-1892 הוסיפה את תחום הרכבות לפעילותה. "אנו חברה בצמיחה ויש לנו יכולת לנהל את עסקינו וגם להיות רווחיים", אמר רודריגו. "אנחנו לא מפסידים ואנו חלק מיצרן גדול של רכבות. אנו מייצרים רכבות נוסעים, כולל רכבות דו-קומתיות וגם רכבות מטרו. אנו חלק ממשפחה. אנו גם מייצרים רכבות טראם (רכבות חשמליות קלות) ויש לנו שני פרויקטים בישראל - בתל אביב וירושלים. ואנו גם מייצרים קטרים.
"אנו פעילים במדינות רבות שבהן יש לנו פרויקטים מגוונים, אנו מעסיקים 14 אלף עובדים והרכבות שלנו עובדות במעל 40 מדינות. יש לנו משרדים כמובן במדריד וארבעה מפעלים שפעילים בספרד. אנו מחזיקים גם מפעלים בארה"ב ומקסיקו וברזיל. באירופה אנו מחזיקים גם במפעל בריטי ואנו גם מחזיקים במפעל צרפתי, שממוקם בצפון המדינה. אנו נתחיל לייצר שם רכבות בשנה הבאה.
עוד הדגיש רודריגו: "מבחינת המטרו - הרכבות שלנו פועלות ממדריד ועד לונדון ואיסטנבול, כאשר במדריד מדובר במטרו שפועל כמאה שנה. יש לנו כמובן גם פרויקטים במקסיקו, בבריסל. ובחלק מן המדינות המטרו אוטומטי לחלוטין, הודות לציוד ייעודי. הרכבות שאינן מאוישות פועלות למשל בצ'ילה וגם באיסטנבול. אנו משתפים פעולה עם מספר חברות, למשל בומברדיה".