סגור
כנס אחריות סביבתית - ענת נתן
(צילום: סיני דוד)

אחריות סביבתית
מייסדת ומנכ"לית ANINA: "שליש מהתוצרת החקלאית הולכת לאיבוד"

ענת נתן סיפרה בכנס אחריות סביבתית של כלכליסט ושופרסל על המוצר של החברה שהוא קפסולות של ארוחות מהירות הכנה, "ארוחות שהן 100% טבעיות ומשלבות ניצול תוצרת חקלאית, שאם לא היינו לוקחים אותה, הייתה נשארת על הקרקע בשדה". לדבריה, "אנחנו גם מצילים מזון וגם דוגלים בתרבות ארגונית של קיימות"

"שליש מהתוצרת החקלאית הולכת לאיבוד - יש לכך הרבה סיבות, העיקרית בהן היא מה שנקרא 'תוצרת מכוערת'", כך לדברי ענת נתן, מנכ"לית ומייסדת שותפה בחברת ANINA, בכנס האחריות הסביבתית של כלכליסט ושופרסל. נתן סיפרה כי העובדה הזו היא מה שגרם לה להקים את החברה. "מהיום הראשון אנחנו שואלים את עצמנו, 'מה צרכנים רוצים כשמדובר באוכל שלהם?' טעם זה תנאי סף, נוחות ובריאות זה דבר שהולך ומקבל משנה תוקף בימים אלה".
"לצערי הרב, עדיין רוב האנשים, מרבית הזמן, לא בוחרים מותגים וחברות על בסיס נושא הקיימות, אבל הם נותנים יותר ויותר נקודות זכות לחברות אחראיות. אנחנו בחרנו להתחיל לפעול בקטגוריה של ארוחות מהירות הכנה. הקטגוריה הזו מאוד לא מפותחת אבל ענקית בעולם. לכן ההזדמנות העסקית היא חלק מהסיפור. ייצור הבדלים, שינויים ומגמות טמון גם בהזדמנות כלכלית גדולה. ANINA נמצאת פה כדי לעשות אבולוציה לצריכה. מה שאנחנו בעצם מייצרות הוא קפסולות של ארוחות מהירות הכנה שאנחנו מוכרים כבר פה בארץ. מניחים את הקפסולה בקערה, מוסיפים כוס מים מהברז, כמה דקות במיקרו או על סיר ומקבלים ארוחה מזינה, בריאה, טעימה - שנותנת גם מענה לעולם ומתקדמת עם הטכנולוגיה. אנחנו מדברים על ארוחות שהן 100% טבעיות ומשלבות ניצול תוצרת חקלאית, שאם לא היינו לוקחים אותה, הייתה נשארת על הקרקע בשדה".
"המוצר הזה הוא גם מוצר יבש ולכן שרשרת האספקה שלו משמרת את כל שרשרת הערך. כל אחת מהארוחות שלנו מכילה שתי כוסות ירק. מדובר על 40% מהתצרוכת היומית המומלצת לאדם במדינת ישראל. בארצות הברית הציפיות הן כנראה אחרות - זה שני שליש מהתצרוכת היומית המומלצת".
"היום, יחד עם הטכנולוגיה של ANINA, צרכנים יכולים ליהנות מהכל. זו חוויה קולינרית יוצאת דופן ונוחות מקסימלית, גם לצרכן הסופי. כן, אנחנו גם מצילים מזון, גם דוגלים בתרבות ארגונית של קיימות, וגם תומכים בשוויון מגדרי ו-70% מעובדי החברה הן נשים".
"יש לנו פטנט שיכול להפוך ירק מכוער לדף ירק, שממנו אנחנו לוקחים את הדף הזה והופכים אותו לקפסולה. אנחנו בתהליך של סקייל-אפ כדי להגיע לכמה שיותר צרכנים. אנחנו מתחילים למכור בארץ ויש לנו חמישה מתכונים יפהפיים כי המעצבים שלנו הם מעצבים תעשייתיים מבצלאל; אנחנו משלבים אמנות משלב המחקר והפיתוח ועד שלב בקרת האיכות. לצוות יש הרבה ניסיון בתעשיית המזון, ובשנה שעברה קיבלנו מהעולם מחמאות על העשייה שלנו. אנחנו ממליצות לתמוך בחברות שיודעות להסתכל על מה שיש בצלחת ולהפיק ממנו את המקסימום".