סגור
אירוע טק עצמאות - פאנל אור גילרון אור קדוש
(צילום: סיני דוד)

טק עצמאות
"כשאתה נכנס לפלייטיקה אתה לא מרגיש תאגיד, אלא סטארט-אפ אחד ענק"

אור גילרון, מייסד Innplay Labs שנרכשה על ידי פלייטיקה, אמר באירוע טק עצמאות של כלכליסט: "הם השכילו לעשות סוג של 'באפר' בין החברה הנרכשת לבין התאגיד"; אור קדוש, דירקטורית בפלייטיקה: "המטרה היא לתת לכל סטארט-אפ שקונים פתרון 'טיילור מייד'"

"החלטה של מכירה של חברה משפיעה גם על חיי היזמים, גם על העובדים וגם על המשקיעים וכמובן גם על החברה הרוכשת. פלייטיקה היא חברה ישראלית עם דנ"א מאוד תואם למה שהכרנו מהתעשייה, נשאבנו ובסוף לא הייתה באמת תחרות והחלטנו להימכר לפלייטיקה", כך אמר אור גילרון, מייסד Innplay Labs, סטודיו משחקי המובייל הישראלי שנמכר לפלייטיקה בספטמבר 2023. הוא דיבר בפאנל בהנחיית מעיין כהן-רוזן בנושא מיזוגים ורכישות במסגרת אירוע טק עצמאות של כלכליסט.
גילרון סיפר שהסטארט-אפ הוקם על ידי שלושה שותפים ב-2019, פיתח את המשחק Animal Kingdom ונרכש על ידי פלייטיקה שהיא חלוצת גיימינג ישראלית וממקימות התעשייה בישראל לאחר שהיו להם כמה אופציות לרכישה.
אור קדוש, דירקטורית בפלייטיקה, השיבה לשאלה כיצד מטמיעים סטארט-אפ לאחר רכישתו: "דבר ראשון מנסים לשמור על הייחודיות שלו כמה שאפשר ונותנים לו סל של כלים ויכולות מכל הדברים שפלייטיקה עשתה בשנים האחרונות. המטרה היא לתת לכל סטארט-אפ שקונים פתרון 'טיילור מייד', לא לבוא מלמעלה ולהגיד להם מה הם צריכים לעשות אלא ללוות אותם יד ביד".
איך אפשר לשמור על אופי יזמי בתוך תאגיד גדול?
קדוש: "זו בהחלט מטרה, כשפלייטיקה שמה כיעד לגדילה באמצעות מיזוגים ורכישות, אנחנו שמים על זה דגש ולמדנו הרבה במהלך השנים. אפשר להגיד שאנחנו מאוד מכילים את הייחודיות הזאת. משחקים כמו של אור (גילרון) מזינים ויוצרים דרייב מאוד גבוה".
גילרון הוסיף כי "כאשר אתה נכנס לפלייטיקה אתה לא מרגיש תאגיד, אתה מרגיש שזה סטארט-אפ אחד ענק, אנשים רוצים להגיע ליעדים ולרוץ קדימה, ועם זאת לכל חברה יש את הדנ"א הייחודי שלה. פלייטיקה השכילה לעשות סוג של 'באפר' בין החברה הנרכשת לבין התאגיד. הם יודעים מהניסיון לעשות את זה בצורה הכי מדהימה שאפשר".
איך עוזרים לסטארט-אפים שרוכשים לצמוח?
קדוש: "אחרי שבחנו עם היזמים מה הם צריכים, אנחנו נותנים להם את הפתרונות באמצעות המומחים של פלייטיקה. אנחנו מחברים להם את היכולות הטכנולוגיות, עיצוב, חווית שחקן, עוזרים להם להגיע ליעדים שלהם. אור מייצג חברה ישראלית, אבל לפניהם נרכשה חברה הולנדית, עם תרבות שונה. אנחנו מתאימים לכל חברה את הפתרונות".
גילרון הציע טיפ ליזמים שעומדים לפני רכישה: "כדאי לבחור מקום שהוא בית, ולוודא שאחר כך יש גדילה בתוך החברה הרוכשת".