סגור
כנס גיימינג - עמית ניב
(סיני דודפור)

ועידת הגיימינג
עמית ניב, גוגל ישראל: "יוטיוב זה הבית של הגיימרים, זיהינו 4 טרנדים"

ראש תחום פתרונות מדידה ופרסום ב- Google ישראל ציין בוועידת הגיימינג 2021 של כלכליסט, כי "המשחקים הכי פופולריים שאנשים מחפשים אותם ביוטיוב הם בין היתר מיינקראפט, רובלוקס ופורטנייט"

"ב-2020 ניצפו 100 מיליארד שעות בתוכן גיימינג. זה המון וזה פי 2 משעות הצפייה שהיו בשנת 2019. כלומר, בשנה שעברה היו 300 מיליון שעות צפייה יומיות של גיימינג וזה נחלק על כל ערוצי הגיימינג ביוטיוב". כך אמר עמית ניב, ראש תחום פתרונות מדידה ופרסום, Google ישראל.

1 צפייה בגלריה
עמית ניב ראש תחום פתרונות מדידה ופרסום Google ישראל ועידת גיימינג
עמית ניב ראש תחום פתרונות מדידה ופרסום Google ישראל ועידת גיימינג
עמית ניב, ראש תחום פתרונות מדידה ופרסום Google ישראל
(צילום: יריב כץ)

המשחקים הכי פופולריים שאנשים מחפשים אותם ביוטיוב הם בין היתר מיינקראפט, רובלוקס, פורטנייט, GTA 5 ו-FREE FIRE. "יוטיוב זה הבית של הגיימרים" המשיך ניב וציין כי בשנת 2020 זיהיתה החברה ארבעה טרנדים ביוטיוב.
טרנד ראשון: "מדורת השבט - ארוע מכונן שכולם מתכנסים סביבו. למשל בפורטנייט היו הופעות של הראפר טראוויס סקוט במרחב הוירטואלי. היוזרים נכנסו להופעות שלו ויכלו לחוות אותם, לרקוד ולצפות בהן כאילו הם בהופעה האמיתית רק שזה היה במרחב הוירטואלי של פורטנייט. היו להופעות האלו למעלה מ- 160 מיליון צפיות. זה הפגיש אנשים בתוך עולם האונליין".
טרנד שני: "יותר ויותר ארועי לייב. זיהינו הרבה יותר ארועי לייב שהפגישו אנשים יחד ב-2020. כמו למשל טורניר אליפות גמר של פורטנייט. לטורניר הזה התחברו כ-2.5 מיליון איש והוא נמשך כ-7.5 שעות ברציפות. מגמת הלייב היתה מאוד חזקה בכל המכשירים בשנה שעברה. גם במחשב וגם במובייל וראינו גידול בצריכה של אירועי לייב במובייל".
טרנד שלישי: "עלייה בצריכת תוכן של משחקי מובייל. עלייה משמעותית בזמן הצפייה במשחקים שמשחקים אותם במובייל. למשל היו למעלה מ-20 מיליון צפיות ב-PUBG. אנשים נכנסים וצופים כי הם מעריכים את הגיימרים האלה ששוברים את השיאים של עצמם. מי שנכנס ליוטיוב זה לרוב משחקי דסק טופ ובשנה האחרונה רואים יותר צריכה של גיימרים שמשחקים במשחקי נייד. הגיימרים מייצרים תוכן, מעלים סרטונים של עצמם משחקים במשחק במובייל ואנשים נכנסים וצורכים את התוכן הזה יותר מבעבר. הם רוצים לראות איך אנשים משחקים ב-PUBG. לרוב הם עושים את זה בגלל שהם רוצים לרכוש את המשחק או שהם רוצים לעבור שלב במשחק. הם יושבים שעות ורואים את הגיימר שהם עוקבים אחריו משחק. זה כל התוכן שהם צורכים".
טרנד רביעי: "הגיימרים כקריאייטורים. בשנת 2020 הגיימרים עשו תהליך מדהים שבו הם נכנסו לתוך המשחקים. רואים הרבה יותר כניסות של גיימרים כדמויות לתוך המשחקים וזה מביא הרבה תועלת לכולם. דוגמא: RAID לקחו את הגיימר נינג'ה ויצרו נינג'ה צמפיון בתוך המשחק. מה שהביא הרבה אנשים חדשים לפלטפורמה. אנשים נכנסו למשחק והיתה בו אפשרות לשחק עם הדמות הזו. זה היה למשך שלושה חודשים ועורר הרבה עניין, הביא שחקנים חדשים וגם עורר שחקנים רדומים של RAID".
ניב מסביר כי גיימרים כקריאייטורים זה לא טרנד חדש. "כבר הרבה שנים גיימרים מעלים ליוטיוב סרטונים של עצמם משחקים. אבל הטרנד החדש הוא שרואים את הגיימרים שהפכו למותג בפני עצמם משתפים פעולה עם חברות המשחקים והופכים לדמות בתוך המשחק".
לבסוף הציע ניב לגיימרים לחשוב על הקריאייטיב בערוצי היוטיוב שלהם. "אנחנו רואים שכאשר מעלים מודעות וידאו (פרסומת) בתחום הגיימינג לפני סרטונים, זה מעלה את הצפייה. תפתחו את הערוצים שלכם ביוטיוב, תעלו סקרים כדי לקבל חוות דעת מה היוזרים שלכם חושבים. בקריאייטיב צריך לשים דגש על כך שמדברים בשפה של יוטיוב. למשל יש לקוחות שלוקחים סרטון של גיימרים שמשחקים במשחק שלהם ומעלים אותם כמודעה. אני מציע לכל הלקוחות שלנו, שיש להם ערוץ ביוטיוב, לטפח את הערוצים האלה. תשתמשו בערוץ שלכם ככלי לפתח את הקהילה סביב המוצר שלכם".