סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אחרי העסקה עם טאבולה: מיקרוסופט רוכשת את עסקי הפרסום הדיגיטלי של AT&T

פחות מיממה אחרי שהודיעה טאבולה על הקמת רשת פרסום עם מיקרוסופט, הודיעה האחרונה על רכישת פלטפורמת Xandr שרכשה AT&T ב-2018 ב-1.6 מיליארד דולר כדי להתחרות בגוגל ופייסבוק; הרגולטורים באירופה אישרו למיקרוסופט את רכישת ניואנס, מפתחת סירי, ב-19 מיליארד דולר

אחרי פחות מ-24 שעות מאז הודיעה טאבולה על הקמת רשת פרסום בשותפות עם מיקרוסופט, הודיעה האחרונה הלילה (ד') על רכישת פלטפורמת הפרסום המקוונת Xandr השייכת ל-AT&T. הרכישה תאפשר לה להרחיב את עסקי הפרסום שלה כך לפי הודעתה.


בוול סטריט ג'ורנל דיווחו שהפרטים הפיננסיים של העסקה לא נמסרו, אך AT&T רכשה את Xandr ב-2018 עבור כ-1.6 מיליארד דולר מתוך כוונה לאיים על גוגל ופייסבוק. אבל שינוי אסטרטגי השנה הביא אותה למיקוד בעסקי התקשורת והטלפוניה הסלולרית והיא החלה להיפטר מחטיבות שלא קשורות ישירות לליבה הזו.

3 צפייה בגלריה
AT&T
AT&T
AT&T
(בלומברג)

הפלטפורמה של Xandr מספקת תשתית טכנולוגית להפעלה של שירותי פרסום כמו אלה של גוגל ופייסבוק. היא מאפשרת להציב פרסומות ולבצע התמחרות. בדיוק מה שטאבולה היתה זקוקה לו לפי ההודעה שלה אתמול. ב-AT&T לעומת זאת לא ידעו איך למנף את הרכישה. Warner Media, חטיבת התוכן של AT&T, הכניסה ברבעון השלישי של השנה כ-1.4 מיליארד דולר בלבד, וזה כולל עוד עסקים מעבר ל-Xandr, ירידה של 12% ביחס לאשתקד.
מדובר בביצועים ירודים במיוחד, בעיקר אם מתחשבים בגידול העצום בשוק הפרסום המקוון - תוצאה של מגיפת הקורונה. מספרים אלה מייצגים רק קמצוץ מההכנסות של AT&T שעמדו ברבעון השלישי על כ-40 מיליארד דולר.
עבור מיקרוסופט לעומת זאת Xandr היא בדיוק מה שהייתה צריכה. ברדמונד חיפשו למנף את שוק הפרסום ולהיכנס לעסקי התשתיות הטכנולוגיות לשוק הזה. אבל לחברה אין את הידע שמאפשר לה למנף את העסקים האלה ישירות מול גוגל ופייסבוק. כאן כנראה נכנסת לתמונה טאבולה שלה רשת שותפי תוכן ולקוחות מעולמות השיווק. טאבולה תשתמש בפלטפורמה של Xandr כדי למכור פרסום ללקוחותיה, מיקרוסופט תשתמש בעסקים של טאבולה כדי ללמוד איך מפעילים פלטפורמה כזו - וביחד הן יוכלו לפעול מול שתי היריבות שמחזיקות יחדיו כמעט 70% משוק הפרסום הדיגיטלי העולמי.

3 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט  פברואר 2019
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט  פברואר 2019
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט
(צילום: גטי )

מיקרוסופט קיבלה עוד חדשה טובה היום (ד') לאחר שהתברר שהרגולטורים האירופים לא יתנגדו לרכישתה את ניואנס, הידועה יותר כמפתחת הטכנולוגיה של סירי עבור אפל, בכ-19 מיליארד דולר. האישור הזה מהווה את הנדבך האחרון בעסקה שהוכרזה באפריל שעבר.
רכישת ניואנס מיועדת לקדם את עסקי הבריאות שלה, כנראה על ידי פיתוח תשתיות זיהוי דיבור. ניואנס כבר משווקת את תוצריה בכל רחבי העולם והיא גם הבעלים של חבילת אפליקציות הזיהוי הקולי דרגון שמיועדות למשתמשי קצה. יכול מאוד להיות שהרכישה הזו תשולב גם בעסקי השיווק של מיקרוסופט.

3 צפייה בגלריה
מטה נואנס ניואנס Nuance סאניוויל קליפורניה 2
מטה נואנס ניואנס Nuance סאניוויל קליפורניה 2
מטה ניואנס, קליפורניה
(צילום: שאטרסטוק)

שחקנית נוספת שמנסה למנף את ההצלחה שלה לשוק הפרסום היא אמזון. אבל בעוד היא מתמקדת בפרסום בעיקר באתריה, מיקרוסופט רוצה ללכת מעבר. חטיבת החיפוש והפרסום הדיגיטלי שלה הכניסה 8.5 מיליארד דולר בשנת הכספים שנגמרה בסוף יוני האחרון, כ-5% מסך הכנסותיה לאותה שנה. עם זאת רוב הפרסום מופיע בלינקדין, שירותי XBOX למיניהם ובינג, מנוע החיפוש הלא-כל-כך פופולרי שלה. השילוב של טאבולה במשוואה הזו יאפשר למיקרוסופט להציב פרסומות בכל רחבי הרשת. המניה של מיקרוסופט אגב הגיבה יפה למהלך שכן מאז הלילה היא עלתה ב-0.6% ונסחרת כעת בכ-329 דולר.