סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

נחשף בכלכליסט
רן פוליאקין ו-SixAI ישקיעו 40 מיליון דולר באזרוח טכנולוגיות של התעשייה האווירית

במסגרת ההסכם, התע"א תעמיד לרשות החברה טכנולוגיות שפיתחה ואת שירותי המעבדות ומתקני הניסוי שלה. פוליאקין: "עיבוד תמונה שמאפשר לטיל לזהות מטרה יכול לשדרג מאוד בדיקות CT"

התעשייה האווירית וחברת SixAI של היזם רן פוליאקין, מקימות יחד שותפות לאזרוח טכנולוגיות ביטחוניות של החברה. SixAI תשקיע במיזם 40 מיליון דולר, והתע"א תעמיד לרשותה טכנולוגיות שפיתחה ואת שירותי המעבדות ומתקני הניסוי שלה.
כפי שנחשף בכלכליסט, דירקטוריון התע"א ורשות החברות אישרו כבר לפני שנתיים הקמת קרן כזו, ובהמשך קרן גדולה יותר בהיקף של 100-200 מיליון דולר. בשלב הראשון, פעילות השותפות החדשה תתמקד באזרוח טכנולוגיות צבאיות בשלושה תחומי ליבה: אנרגיה ירוקה, כולל טכנולוגיות לייצור אנרגיה, למיצוי אנרגיה ולאגירת אנרגיה; תעשייה חכמה (Industry 4.0) - kייעול תקשורת בין מכונות (M2M), אוטומציה של קווי ייצור, שילוב האינטרנט של הדברים (IoT) עבור אוטומציה מוגברת, ניטור ובקרה באמצעים ממוכנים וייצור מכונות חכמות שינתחו ויאבחנו בעיות ללא צורך בהתערבות אנושית; וניהול ובקרה בהפעלת רחפנים מסחריים ברום נמוך, כולל פיקוד ובקרה של פלטפורמות מסחריות בפרט בסביבה אורבנית, אימון והדרכה למפעילים ועוד.
"לתעשייה האווירית יש טכנולוגיות מאוד ורסטיליות, שעם אותם כלים מסוגלת לאסוף מודיעין, אבל גם לבדוק מה קורה בשדה חיטה; להגן על מערכות ביטחוניות - וגם לאפשר העלאת תיק חולה מאובטח לענן", אמר פוליאקין לכלכליסט. "אותה טכנולוגיית עיבוד תמונה שמאפשרת לטיל לזהות את המטרה שלו, יכולה לשרג מאוד מערכות CT".
1 צפייה בגלריה
רן פוליאקין חברת ננוקס הייטק
רן פוליאקין חברת ננוקס הייטק
רן פוליאקין
(צילום: LUZ Corporate Photography)
פוליאקין הוא המייסד של חברת ההטענה החשמלית פאוורמט ושל מקלדת זעירה שנקראה TAP ננוקס מנווה אילן. כמו כן עומד פוליאקין בראש מרכז פיתוח שהקים בנווה אילן בו פועלים עשרה סטארט-אפים, וביניהם אילומיגין (Illumigyn), וולסנס (Wellsense) ואחרים. SixAI משמשת כמרכז חדשנות לפיתוח והטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך, בחברות, מפעלים וארגונים מסורתיים. עד היום החברה הקימה שתי שותפויות: עם Musashi Seimitsu היפנית לשליטה ובקרה של מערכות ניידות בסביבה תעשייתית, ועם Musashi AI, חברת רובוטיקה שפיתחה עובד רובוטי במטרה לשחרר עובדים אנושיים מעבודות רפטטיביות ולא מאתגרות.
פוליאקין: "התעשייה האווירית היא בסופו של דבר חברת ההייטק הכי גדולה בארץ מבחינת כמות המהנדסים והיכולות, יש לה טכנולוגיות פרועות. אנחנו רוצים להקים יוניקורנים מהורטיקלים שאנחנו חושבים עליהם ביחד".
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר: "הקמת השותפות היא ביטוי לאסטרטגיה העסקית החדשה של התעשייה האווירית למינוף היכולות הטכנולוגיות יוצאות הדופן של החברה לתחום האזרחי. יש למהלך פוטנציאל עסקי מהותי ולראייה הפעולות שלנו בשנתיים האחרונות לאזרוח טכנולוגיות החברה לתחומי החקלאות, המכרות, הסייבר והרפואה".