סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לנובו IdeaPad 5
לנובו IdeaPad 5 (איתי שמושקוביץ)

בדיקה
לנובו IdeaPad 5: מחשב חזק, גמיש - וקצת יקר

לנובו מציגה לפטופ שנראה על פניו משעמם, אבל כולל מפרט חזק, מגוון חיבורים ומסך מצוין. הסוללה צריכה חיזוק כדי להחזיק יותר זמן ויש דגמים מתחרים שיעלו פחות

זה נחמד לקבל ולבדוק מחשבים חדשים, מתקדמים ומעניינים - עם שני מסכים, מסך מתקפל או סתם חזקים במיוחד. אבל המחיר שלהם הופך אותם לפחות נגישים והם לא אופציה אמיתית למי שפשוט צריך מחשב נייד לעבודה, לימודים או כל צורך אחר.
חיפשתי מחשב זול ופשוט שיהיה נגיש יותר, ולנובו הציעו לבדיקה את ה-IdeaPad 5 של החברה. אין לו תכונות מיוחדות או גימיקים - יש מסך מגע, אבל "רק" אחד, אין חוגה שמציעה קיצורי דרך לצד המקלדת, כלומר הוא נראה די בסיסי. אבל זול זה עניין יחסי: ה-IdeaPad 5 נמכר תמורת כ-4,800 שקל, וגם ללנובו עצמה יש דגמים שיעלו חצי מהסכום הזה, או אפילו פחות.
אז מה יש בו בכל זאת במחיר הזה?
עיצוב ומבנה: סטנדרטי וקומפקטי
חיצונית, כאמור, ה-IdeaPad נראה משעמם במובן הטוב של המילה - מחשב נייד במבנה וגודל סטנדרטי, לא עבה וגם לא דק במיוחד. הוא מצויד במסך מגע בגודל 14 אינץ', מה שמשאיר מקום למקלדת מרווחת ונוחה, כרגיל אצל לנובו (וכולל תאורה מתחת למקשים), והוא מספיק מרווח גם בשביל טאצ'פד גדול ונוח לשימוש.
בשנה שעברה נתקלתי בשני דגמי Yoga של לנובו שדווקא לא הראו גמישות מירבית בסיבוב המסך, בניגוד למקובל במחשבים בסדרה הזו.
ל-IdeaPad אין בעיית גמישות - אפשר לסובב את המסך לגמרי ולהצמיד אותו אל גב המקלדת, ואפשר גם להציב אותו כמו אוהל ואז התצוגה מתהפכת בהתאם.
הגודל משפיע לטובה גם על המשקל, שמגיע לכ-1.5 ק"ג, והמטען המצורף (עם חיבור USB-C) מוסיף עוד כ-300 גרם - משקל סביר מאוד למי שבאמת צריך להתנייד מדי פעם עם המחשב בתיק. מצד שני זה כבד מדי בשביל מחשב שהופך למעין טאבלט כשמסובבים את המסך עד הסוף. לא נוח להחזיק אותו בידיים, אבל אפשר להשתמש בו כשהוא מונח על משטח או על הברכיים.
2 צפייה בגלריה
לנובו IdeaPad 5
לנובו IdeaPad 5
אין פה בעיה של גמישות
(איתי שמושקוביץ)
חומרה: חזקה מספיק לרוב המשתמשים והשימושים
הדגם שהגיע לבדיקה כלל מעבד אינטל Core 7 150 U, לצד זיכרון של 16 גיגה בייט, אחסון בנפח 1 טרה בייט וכרטיס מסך של אינטל - מפרט לא רע בכלל למחשב "משעמם" שנראה בסיסי, ובמשקל לא גבוה.
עם גב כזה, למחשב לא היו בעיות עם משימות יום יומיות, העבודה היתה מהירה והוא התמודד גם עם משחקים לא כבדים במיוחד ואפילו עם עריכה קלה של וידיאו. בדומה לסיכום לגבי אחיו מסדרת ה-Yoga משנה שעברה, מדובר במחשב שבא לעבוד ועושה את זה בצורה טובה.
ה-IdeaPad מציע גם מבחר נאה של חיבורים: יש שני שקעי USB-A, שני חיבורי USB-C, חיבור HDMI, שקע אוזניות רגיל וגם קורא כרטיסי זיכרון microSD. בנוסף, יש גם קורא טביעות אצבע. כל אלה אמורים להספיק למשתמש הממוצע ויותר מכך, ואם לא אין בעיה להקדיש שקע אחד עבור מפצל חיצוני.
הרמקולים טובים ולא יותר: הם מספיק חזקים ומספקים צליל טוב, אבל לא איכותי במיוחד.
המסך תורם את חלקו למחיר ולביצועים: מדובר במסך OLED עם תצוגה צבעונית מצוינת ורמת בהירות טובה, כל עוד משתמשים בו בסביבה מוצלת. בשמש ישירה הבהירות, שמגיעה עד ל-300 nits, לא מספיקה, והמסך גם משקף את הסביבה, כך שגם כשישבתי ליד חלון התאורה ממנו הפריעה לעבודה, עד שמצאתי זווית מתאימה.
הסוללה הספיקה לכ-6 שעות עבודה, נתון שעשוי להשתנות לפי העומס על המחשב, והמטען מחזיר את הסוללה לחיים במהירות: טעינה של 15 דקות הוסיפה 20% לסוללה ריקה, אחרי כ-35 דקות היא כבר הגיעה ל-50% ולטעינה מלאה נדרשו קצת יותר משעה ורבע.
2 צפייה בגלריה
לנובו IdeaPad 5
לנובו IdeaPad 5
גם כך אפשר לעבוד עם ה-IdeaPad 5
(לנובו)
סיכום
לנובו IdeaPad 5 לא בולט מבחינת עיצוב ונראה כאמור משעמם וסולידי, אבל מתחת למכסה מדובר במחשב חזק ומוצלח, עם מסך מצוין, מקלדת נוחה ושפע של חיבורים. המסך גם גמיש ותומך במגע, ונראה שיש מקום לשיפור של הסוללה, שנגמרה קצת יותר מדי מהר.
מבחינת מחיר קשה להגדיר את המחשב כזול: הוא נמכר כאמור תמורת כ-4,800 שקל, ואפשר למצוא מתחרים זולים יותר. אם מתפשרים קצת על מעבד, זיכרון, נפח אחסון או מסך אפשר לחתוך עוד יותר מהמחיר.