סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מאגף תקציבים להייטק: גם רכזת האנרגיה באוצר עוברת ללייטריקס

שני מנדל-לאופר מונתה לתפקיד מנהלת קשרי משקיעים בחברת ההייטק הירושלמית, ותעבוד תחת שאול מרידור, המכהן בה כסמנכ"ל כספים. היא צפויה להיות מעורבת בהנפקת לייטריקס; המעבר ממשיך מגמה של כלכלני האוצר שעברו בשנה האחרונה להייטק, אחת הסיבות לכך היא השכר הנמוך יחסית

שני מנדל-לאופר, רכזת האנרגיה באגף תקציבים, תעבור לתפקיד בכיר בחברת לייטריקס הירושלמית.
ההגדרה הרשמית של התפקיד היא "מנהלת קשרי משקיעים" (Director of Investing Relations), והיא צפויה להיות מעורבת בהכנות לקראת ההנפקה הצפויה של החברה.


מנדל-לאופר צפויה לעבוד תחת שאול מרידור, סמנכ"ל הכספים של לייטריקס, שכיהן בעבר כממונה על התקציבים, והוא הגורם המרכזי שעומד מאחורי מינויה של מנדל-לאופר לתפקיד. היא בעלת תואר ראשון בפכ"מ ותואר שני בכלכלה פיננסית, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
מנדל-לאופר היתה אחראית בשנה האחרונה על משק האנרגיה, והיתה גורם מרכזי בכל מה שקשור לקידום הרפורמה במשק החשמל, הכנת המשק למעבר לאנרגיות ירוקות והירידה בתחרותיות במשק הגז.
כלכלנים רבים מאגף התקציבים מעדיפים לעבור להייטק מאשר להתקדם בתוך אגף התקציבים, אף שהעבודה באגף תקציבים נחשבת מאתגרת מאוד, ולאחת המשמעותיות במגזר הציבורי. בין הכלכלנים שעזבו בשנה האחרונה להייטק - עידו סופר, שהיה רכז תעשייה ומסחר; ליאור קוטלר, שהיתה רכזת חינוך; וליאור בראון, שהיתה רכזת ביטחון.

1 צפייה בגלריה
שני מנדל- לאופר
שני מנדל- לאופר
שני מנדל-לאופר
(צילום: gov.il)

אחת הסיבות לעזיבה המוקדמת היא השכר הנמוך היחסית של עובדי האגף. בכירים באגף התקציבים ששוחח עמם "כלכליסט" אמרו כי השכר הנמוך איננו מהווה חסם לגיוס מועמדים, ויש מתמודדים רבים ומצוינים לעבודה באגף, אך הוא עשוי להביא לכך שהיכולת לעבוד באגף תהיה פריבילגיה כלכלית, ועשוי להיווצר מצב שבו כלכלנים שמגיעים מרקע סוציו-אקונומי חלש לא יוכלו לאפשר לעצמם לעבוד באגף תקציבים.
אגף התקציבים ספג לאורך השנים ביקורת על כך שאין בו ייצוג מספיק לחרדים וערבים ולבני פריפריה. הביקורת חלחלה ואכן כעת יש באגף נציגות מסוימת גם לאוכלוסיות אלו. אך השכר הנמוך שהאגף נותן לעובדיו עשוי להביא לעצירת המגמה הזו.