סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי Spines
מייסדי Spines (צילום: Tal Ben Hur)

הסטארט-אפ Spines גייס 6.5 מיליון דולר לפלטפורמת הוצאה לאור מבוססת בינה מלאכותית

הפלטפורמה של Spines מנהלת את כל שלבי ההפקה, ההדפסה וקידום ספרים חדשים בתהליך של שבועיים מקבלת הטקסט ועד לפרסום הספר ובעלויות נמוכות בכ-30% בממוצע מהיום. כספי הגיוס ישמשו להרחבת כוח האדם, להמשך פיתוח המוצר וייעול הפקת וקידום הספרים

הסטארטאפ Spines (לשעבר BooXAI), המפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להוצאה לאור של ספרים באנגלית, גייס 6.5 מיליון דולר בסבב סיד. הסיבוב הובל על ידי קרן Aleph, בהשתתפות קרן M-Fund, בנק ההשקעות LionTree LLC ודן סניור, מחבר רב המכר הבינלאומי "Startup Nation".
הפלטפורמה של Spines מנהלת את כל שלבי ההפקה, ההדפסה והקידום של ספרים חדשים, כולל ספרים מודפסים, אלקטרוניים וספרי אודיו. התהליך נמשך שבועיים בלבד מקבלת הטקסט ועד לפרסום הספר, לעומת ממוצע של שישה חודשים כיום, ובעלויות נמוכות בכ-30% בממוצע. אלגוריתם ה-AI מבצע הגהה ועריכה של הטקסט ומבצע עיצוב מלא של הספר, כולל הצעת למעלה מ-70 גרסאות מעוצבות שונות לכריכה הקדמית והאחורית. מנהל הפקה עוקב באופן צמוד אחר התקדמות התהליך והמחבר יכול להחליט בכל שלב לעבור לטיפול אנושי של עורך.
עם יציאת הספר, Spines מטפלת באופן אוטומטי בקידום, כולל רישום הספר בלמעלה ממאה ערוצי הפצה והתאמת הטקסט כך שהוא יופיע במיקום גבוה בחיפושים של קהל היעד, מה שיוצר כיום את ההבדל בין הצלחה לכישלון. בהמשך מספקת הפלטפורמה אפשרות לניהול תמלוגים ותשלומי הפצה.
Spines הוקמה בשנת 2022 על ידי המנכ"ל יהודה ניב, ה-CMO לב דוד, ה-CTO ניר קנר וניב עבדת, COO. יהודה הוא הבעלים של הוצאת ספרי ניב אותה הקים בשנת 2013.
עד כה פרסמה Spines למעלה מ-500 כותרים באנגלית ומתכננת להגיע בשנת 2024 להפקת 3,000 כותרים נוספים. החברה מעסיקה 50 עובדים במיאמי, ישראל, אירופה וארגנטינה. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת כוח האדם, המשך פיתוח הפלטפורמה ושיפור המוצר וייעול תהליכי ההפקה וקידום הספרים.
יהודה ניב, מייסד ומנכ"ל Spines: "המטרה שלנו היא לאפשר לסופרים להתמקד במה שהם הכי טובים – לכתוב ספרים מעניינים. אנחנו מסירים מהם את הנטל של התעסקות בהיבטים הטכניים של ההפקה והשיווק ששואבים מהם זמן ומשאבים מיותרים. סבב הגיוס הוא הבעת אמון של המשקיעים בטכנולוגיה שלנו ויאפשר לנו להתרחב באופן משמעותי ולשנות את הסטטוס קוו היקר והלא יעיל בשוק הספרים העולמי. מאז תחילת הפעילות אנחנו מקבלים הצעות לשפות נוספות, ובהמשך הדרך זה כנראה גם יקרה".
מייקל אייזנברג, שותף מנהל ומייסד בקרן Aleph: "חברת Spines היא דוגמה נהדרת להשקעה מדויקת מבחינתנו בתחום ה-Ai. היא ממנפת את ההתקדמות האדירה בתחום הבינה המלאכותית בשנים האחרונות כדי להפוך תעשייה ותיקה להרבה יותר יעילה, טובה וזמינה להרבה יותר סופרים. כמי שהתנסה בעצמו כסופר בתהליכי הכתיבה וההוצאה לאור, אני יכול לומר מהכרות אישית שתהליך הוצאת הספרים הנוכחי יקר, ארוך ורצוף בקשיים. יהודה, בעצמו מו"ל ותיק, מנוסה ומצליח, והצוות המוכשר של המייסדים והעובדים, הם בדיוק האנשים הנכונים להביא כל היבט של תהליך הוצאת הספרים למאה ה-21 באמצעות יכולות הבינה המלאכותית".