סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מחשב Asus Expertbook
מחשב Asus Expertbook (צילום: איתי שמושקוביץ)
בדיקת כלכליסט

ה-Expertbook של אסוס הוא מחשב למשימות משרדיות שכדאי להשאיר קרוב למשרד

המחשב החדש של אסוס לא מציע גימיקים או עיצוב מיוחד, כולל שפע של חיבורים חיצוניים, עמיד לטלטלות, זעזועים, אבק ושינויי טמפרטורה - חבל שהסוללה שלו מתרוקנת בקצב מהיר 

יש מחשבים שהדגש בהם הוא על עיצוב, יש כאלה שמציגים גימיקים או נותנים הצצה ליכולות עתידיות, ויש כאלה שפשוט באים לעבוד. ה-Expertbook B3 של אסוס שייך לקטגוריה האחרונה: הוא לא יפה במיוחד, אין לו תכונות מיוחדות אלא הוא פשוט מחשב עבודה "משעמם".
מה הוא מציע ומה אפשר ללמוד ממנו?
3 צפייה בגלריה
מחשב Asus Expertbook B3
מחשב Asus Expertbook B3
מבחוץ הוא נראה "משעמם"
(צילום: איתי שמושקוביץ)
מבנה ועיצוב: בסיסי, עמיד ועם מגוון גדול של חיבורים
העיצוב של ה-Expertbook סולידי: שחור, ריבועי, לא דק או קל במיוחד ובלי גימיק כלשהו. המחשב מצויד במסך 14 אינץ' (רגיל, לא מסך מגע) ושוקל כ-1.4 ק"ג - כאמור לא קל במיוחד וגם לא כבד מדי. תופס מקום טוב באמצע.
מה כן מייחד אותו, יחסית, בתור מחשב עבודה? החיבורים - אסוס מציעה בדרך כלל מספיק חיבורים גם בדגמים היותר מעוצבים, וכאן יש שפע. זה כולל קורא כרטיסי זיכרון, חיבור USB-A ושקע לחיבור חוטי לרשת (LAN) בצד ימין, ובצד שמאל שני חיבורי USB-C (דרכם אפשר גם להטעין את המחשב), חיבור HDMI, שקע USB-A נוסף וגם חיבור סטנדרטי לאוזניות. יש כאן בהחלט מספיק חיבורים בלי צורך להוסיף מפצל חיצוני.
לפי אסוס, ה-Expertbook עומד בתקן צבאי, כלומר הוא עבר בדיקות ועמיד לחול ואבק, שינויי טמפרטורה קיצוניים, לחות, רעידות, חבטות ועוד.
המקלדת מלאה עם מקשים בגודל נוח, ועם מין משטח מחוספס על כל מקש. זה הרגיש קצת מוזר בהתחלה, לא ברור לגמרי מה המטרה של זה, אבל זה לא הפריע לעבודה ועם הזמן התרגלתי לכך. עוד עניין קצת מוזר הוא שילוב כפתור הכיבוי / הפעלה של המחשב בשורת המקשים, ממש ליד מקש delete - זה לא המקרה הראשון שנתקלתי בסידור כזה וגם לא האחרון, ועדיין לא ברור למה זה טוב, חוץ מדרך לגרום לכם להיות ערניים ולשים לב על מה אתם לוחצים כשאתם מוחקים. לפחות פעם אחת לא שמתי לב וכיביתי לרגע את המסך בטעות באמצע העבודה - לא אסון, אבל סתם מיותר.
3 צפייה בגלריה
מחשב Asus Expertbook עכבר
מחשב Asus Expertbook עכבר
המקלדת נוחה, המיקום של כפתור הכיבוי בעייתי
(צילום: איתי שמושקוביץ)
אגב, כפתור הכיבוי / הפעלה משמש גם כקורא טביעות אצבע, שמאפשר כניסה בטוחה יותר למחשב. ואם כבר אבטחה, למצלמה שמעל למסך יש תריס אבטחה פיזי לסגירה שלו, אם תרצו להיות בטוחים שהמצלמה סגורה ולא בשימוש.
נשאר גם מספיק מקום לטאצ'פד גדול יחסית, שתומך כרגיל בקיצורי דרך - שליטה בווליום ובבהירות המסך על ידי החלקת אצבע בצד ימין או שמאל של המשטח. מה בכל זאת חסר כאן? אין תאורה מתחת למקלדת, תכונה שנראית מתבקשת במיוחד במחשב כזה.
זה לא מחשב מדיה, אבל הוא עדיין מציע מסך טוב מאוד, עם רמת בהירות גבוהה, ורמקולים שהפתיעו בעוצמה שלהם, גם אם יש מקום לשיפור באיכות.
3 צפייה בגלריה
מחשב Asus Expertbook
מחשב Asus Expertbook
כשהוא לא מחובר לחשמל הסוללה מחזיקה 3-4 שעות
(צילום: איתי שמושקוביץ)
חומרה: חזקה, אבל כדאי לשדרג
הדגם שהגיע לבדיקה צויד במעבד אינטל i5 דור 13, לצד 32 גיגה בייט זיכרון וכונן אחסון בנפח 1 טרה בייט. זה מפרט מספיק חזק למחשב עבודה, שיכול להתמודד גם עם קצת יותר ממשימות "משרדיות" יום-יומיות.
למפרט הזה יש בעיה אחרת, שממחישה את ההתקדמות של המחשבים ובעיקר המעבדים בשנים האחרונות - צריכת החשמל. בעבודה שוטפת ולא אינטנסיבית - כלומר, גלישה באינטרנט, קצת עיבוד מינימלי של תמונות וצפייה בווידיאו - סוללת ה-Expertbook הספיקה לכ-4 שעות, אולי קצת יותר. בעבר הלא רחוק זה אולי הספיק, במהלך העבודה עם המחשב הרגשתי שאני צריך להישאר קרוב למטען ושקע. בנוסף, זה הרגיש כמו צעד לאחור שמכניס לפרופורציות, אחרי שעבדתי עם מחשבים שמצוידים במעבדים חדשים יותר של אינטל או במעבדי סנאפדרגון של קוואלקום, איתם אפשר לעבוד שעות ארוכות ואפילו יותר מיום שלם בלי לקחת מטען.
זמן הטעינה סביר: אחרי כחצי שעה הסוללה התמלאה מ-15% ל-50% ואחרי כשעתיים היא הגיעה לטעינה מלאה.
סיכום
ה-Expertbook של אסוס הוא מחשב טוב שבאמת בא כדי לעבוד, בלי רעש וצלצולים. הוא לא כבד מדי, אז אפשר לקחת אותו לדרך בלי בעיה מהבחינה הזו, אבל אורך חיי הסוללה בדגם שנבדק הוא נקודה שחורה ומשמעותית - משך העבודה עם המחשב הרגיש קצר מאוד, והמשמעות היא שצריך תמיד לקחת אתכם מטען (מה שמוסיף למשקל בתיק) ולחבר אותו לחשמל פעמיים-שלוש במהלך היום.
המחשב צפוי להגיע לשוק בימים הקרובים והמחיר יהיה כ-4,200 שקל למפרט של הדגם שהגיע לבדיקה. עדיף לבדוק אפשרות לעבור למעבד מודרני יותר, שאמור להאריך משמעותית את חיי הסוללה, אבל גם יעלה יותר.