סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
עוד יוניקורן ישראלי נולד: סטארקוויר מגייסת 50 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד

את הסבב הנוכחי מובילה קרן סקויה קפיטל; החברה מפתחת פתרון שמאפשר להגדיל בצורה מסיבית את היכולת של מערכות להתמודד עם ריבוי עסקאות בבלקוצ'יין. נשיא וממייסדי סטארקוויר, אלי בן-ששון: "הפתרון שלנו מאפשר למשתמשים לשמור לעצמם את המידע שלהם, במקום להפקיד אותו בידיהם של תאגידים"

סטארט-אפ הבלוקצ'יין הישראלי סטארקוויר הודיע היום (ג') על גיוס של 50 מיליון דולר במסגרת סבב C. היקף הגיוס מעניק לחברה שווי שוק מוערך של כ-2 מיליארד דולר. את הסבב הנוכחי מובילה קרן סקויה קפיטל בהשתתפות המשקיעים הקיימים, וביניהם: קרן Founders Fund, חברת Paradigm, חברת Capital, חברת Alameda Research ו-Three Arrows.
הגיוס מתבצע 7 חודשים אחרי שהחברה סגרה סבב B בהיקף של 75 מיליון דולר. לדברי החברה הגיוס נובע מהרצון למנף את הגידול בהיקף השימוש בבלוקצ'יין בכלכלה המודרנית. לדברי אחד המייסדים, אלי בן-ששון שמשמש גם כנשיאה, "פלטפורמות בלוקצ'יין לא יכולות להתמודד כיום עם היקף העסקאות (טרנזקציות, ר''ק) הנדרש בשימוש בהיקף נרחב".
הפתרון של סטארקוויר מאפשר להגדיל את רוחב הפס הנדרש ולספק את הזמינות עבור כל משתמש, מסביר בן-ששון. מדובר באתגר חשוב בדרך להפוך את טכנולוגיית הבלוקצ'יין לשימושית בעולם האמיתי. "זה מאפשר למשתמשים מכל מצב כלכלי לשמור לעצמם את המידע שלהם במקום להפקיד אותו בידיהם של תאגידים". הטכנולוגיה של החברה נמצאת בשימוש על ידי dYdX, Sorare, Immutable למשל, כאשר הן מניעות בתורן טכנולוגיות של חברות כגון טיקטוק.
יתרון נוסף של פלטפורמת סטארקוויר היא החיסכון שהיא מספקת בעמלות ההמרה, כך לפי מייסדיה. כאמור, הפלטפורמה שלה, StarkEx, שירתה עד כה חברות בתחום אבל זה ישתנה בקרוב, כך מבטיחים בחברה. סבב C מיועד לסייע בפרישתה של פלטפורמת StarkNet מה שמכונה Layer 2 במונחי קריפטו בעזרתה יוכל כל משתמש לפתח בעצמו אפליקציות בלוקצ'יין תוך שימוש בטכנולוגיה שלה.
1 צפייה בגלריה
מייסדי סטארקוויר StarkWare
מייסדי סטארקוויר StarkWare
מייסדי סטארקוויר
(צילום: אייל טואג)
אין זה מפתיע שהחזון של סטארקוויר מעורר כל כך הרבה עניין בקהילת מפתחי הקריפטו. החזון שלה להפוך את הבלוקצ'יין לחלק מחיי היום-יום ולספק את צרכיהם של האוכלוסיה הכללית ולא רק חובבי התחום מספק הצצה לעתיד בו כל אחד יוכל לעשות שימוש באפליקציות בלוקצ'יין כמו שאנחנו עושים שימוש בסמארטפון.
"זה יוביל לזינוק בפיתוחי בלוקצ'יין", אומר אורי קולודני, מנכ''ל ומייסד משותף של החברה. בנוסף היא מפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית (הגדולה) של הקריפטו ומפחיתה גם את העמלות על השימוש בבלוקצ'יין לעסקאות. לקוח אחד חסך מיליון דולר בשבוע על ידי שימוש בסטארקוויר, כך לפי החברה.
סטארקוויר הוקמה ב-2018 על ידי פרופסור אלי בן-ששון, אורי קולודני, ד"ר מיכאל ריאבצב ופרופסור אלסנדרו קיאזה. משרדיה נמצאים בנתניה והיא מפתחת פתרון שמאפשר להגדיל בצורה מסיבית את היכולת של מערכות להתמודד עם ריבוי עסקאות באת'ריום - סוג של בלקוצ'יין. עד כה גייסה החברה כ-172 מיליון דולר, כאמור 75 מיליון דולר בסבב B ולפני כן 36 מיליון דולר כמו גם מענק של 12 מיליון דולר מקרן את'ריום עצמה.