סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

האנטרס הישראלית גייסה 68 מיליון דולר בהובלת קרן סטרייפס

חברת הסייבר שהקימו אורי מאי ותומר קזז ב-2018 פיתחה פלטפורמה המאפשרת לצוותי אבטחה לזהות באופן אוטומטי אירועים משמעותיים ולהגיב להם. בין לקוחותיה: בוקינג.קום, נטגיר וסנואופלייק

חברת הסייבר הישראלית האנטרס (Hunters) גייסה 68 מיליון דולר בסבב C, כחמישה חודשים בלבד לאחר שגייסה 30 מיליון דולר בסבב B באוגוסט האחרון - גיוס שמביא את סך ההשקעה הכללי בחברה ל-118 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן Stripes שהשקיעה במספר חברות ישראליות, ביניהן איילנד, ובהשתתפות DTCP כמשקיע חדש. בנוסף הצטרפו לסבב הגיוס משקיעים אסטרטגיים דוגמת Cisco Investments, ו- Databricks, וכמו כן השתתפו בו המשקיעים הנוכחיים YL Ventures, Bessemer Venture Partners, Blumberg Capital, Microsoft M12, U.S. Venture Partners, ו- Snowflake Ventures.
האנטרס, שהוקמה בשנת 2018 על ידי אורי מאי (מנכ"ל) ותומר קזז, מפתחת פלטפורמה למרכזי אבטחת מידע (SOC), המאפשרת לצוותי אבטחה בארגונים לזהות באופן אוטומטי תקיפות ואירועי אבטחה משמעותיים ולהגיב להם. הפלטפורמה אוספת, מעבדת ומנתחת מידע מכלל כלי האבטחה בארגון והופכת אותו לאמצעי התמודדות עם מתקפות סייבר, תוך טיפול באתגרי המגוון, הנפחים ועלויות האחסון של מידע, שצמחו באופן מעריכי עם הגידול בשימוש בטכנולוגיות ענן.
הפלטפורמה מזהה איומים חשודים, מצליבה נתונים ומבצעת חקירה אוטומטית ובכך מסייעת לצוותי האבטחה להתמודד עם המורכבות הגבוהה של האיומים ולהפחית מקרים של טעויות בזיהוי. יכולות אלה מסייעות לחברות לצמצם באופן ניכר את חשיפתן לסיכוני סייבר ולנטרל איומים באופן מהיר ויעיל יותר בהשוואה לארגונים המשתמשים במערכות SIEM ותיקות.
בין לקוחות החברה נמנות חברות Fortune 500 מובילות וחברות הייטק, מוצרי צריכה וקמעונאות בינלאומיות, ביניהן פלטפורמת התיירות Booking.com, חברת הדאטה Snowflake, ענקית מוצרי התקשורת Netgear וחברת מוצרי הדפוס Cimpress, בעלת חברת VistaPrint. הפלטפורמה של החברה מהווה תחליף מודרני, מבוסס ענן, למערכות ה-SIEM (Security Information and Event Management) הותיקות.
החברה מעסיקה כיום 110 עובדים במרכז הפיתוח הישראלי ובארה"ב ובכוונתה להכפיל את מספר העובדים בשנה הקרובה. בין המתחרות שלה אפשר לציין את היוניקורן האמריקאי אקסהבים, שהוקמה על ידי יזמים ישראלים בארצות הברית וגייסה השקעה משלמה קרמר. חברות אחרות שפועלות בתחום ונרכשו כוללות את דמיסטו הישראלית, שנרכשה על ידי פאלו אלטו וכן את סימפליפיי שנרכשה לאחרונה על ידי גוגל.
1 צפייה בגלריה
האנטרס
האנטרס
מימין: אורי מאי ותומר קזז, מיסדיי אנטרס
(צילום: ינאי יחיא)
"אנחנו לא ממציאים שוק", אומר ל"כלכליסט המנכ"ל אורי מאי. "הוא קיים ויש בו מוצרים טובים, אבל יש צורך להחליפם בדורות חדשים של מוצרים. בהרבה מאוד חורפים כלכליים שהיו בעבר הרכש של חברות בתחום האבטחה לא נעצר. יש סיכוי שדברים יצטמצמו כי השוק כולו מחובר, אבל ההרגשה שלי היא שהמקום שהכי פחות יינזק זה אבטחה".
בנוגע לגיוס האחרון אומר מאי: "השווי שלנו צמח משמעותית, אבל לא יצר ציפיה שלא ניתן לעמוד בה. אנחנו עדיין לא יוניקורן. כל הכסף נכנס לחברה בגיוס הנוכחי ואנחנו חושבים על סקנדרי לעובדים, אבל צריך לעשות אותו בצורה נכונה".
לדבריו של מאי, המרכיב התחרותי מאוד התחזק לאחרונה. "הרבה מאוד מהמתחרים נעו לכיוון שלנו וזה היה מלחיץ מצד אחד, אבל גרם לנו להבין שאנחנו במקום הנכון", הוא אומר. "בחרנו לתת גז ולנצל את חלון ההזדמנויות, אבל לא נאיץ בכל מחיר, אלא נעשה מהלכים אסטרטגיים משמעותיים. אני בונה חברה יעילה מבחינה כלכלית, שתאפשר את הגיוס הבא. הפחד קיים לצד ההזדמנות".
הגיוס יאפשר לחברה, לדברי מאי, "לתכנן לשנתיים-שלוש קדימה ולחשוב מה אני רוצה לבנות ואיזה אנשים אתה רוצה לשכור וכמה למסע. לא הייתי רוצה לגייס יותר עובדים בכל מחיר. חשוב לי מאוד להגשים את היעד הבא לבניית החברה, אבל אסור לי לשרוף את הכסף. אנחנו רוצים לעבור את החורף הכלכלי בצורה הכי נכונה. חשוב לי מאוד להיות מוכן אליו".
קן פוקס, מייסד ושותף ב-Stripes וחבר דירקטוריון בהאנטרס מוסיף: ״בשנת 2021 האנטרס המשיכה לצמוח באופן מטאורי. היא הגדילה את ה-ARR שלה פי 4 וצפויה לכבוש את אחד משווקי האבטחה הגדולים ביותר".