סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

+StartUp
מבריאים את הגוף, את הנפש ואת העולם

איתור מוקדם של סרטן, צמצום השימוש בחומרי הדברה והפחתת משך העמידה בפקקים. אלה רק חלק מהפיתוחים של המיזמים שעלו לשלב חצי הגמר בתחרות +StartUp של כלכליסט בשיתוף פועלים הייטק. חמישה מהם יתחרו בשלב הגמר

מתוך כ־200 יזמים ויזמיות שהגישו מועמדות להשתתף בתחרות +StartUp של "כלכליסט" ופועלים הייטק, נבחרו לאחר סינון 19 סטארט־אפים לעלות לשלב חצי הגמר, שהקנה להם הזדמנות להציג בפני חבר שופטים מהקרנות המובילות בישראל. נציג מכל חברה עשה פיץ' בן שלוש דקות שבו הציג את המיזם שלו ולאחר מכן ענה על שאלות השופטים. חמש החברות הזוכות יתקדמו לשלב הגמר שיתקיים ב־2 בספטמבר. שני המקומות הראשונים יזכו במענק כספי, ליווי מקצועי מטעם פועלים הייטק, מתחם עבודה במיינד ספייס וחבילת פרסום באתר "כלכליסט".
חבר השופטים כלל את דב מורן, שותף מנהל ב־Grove Ventures; מיכל דריימן, שותפה בקרן JVP; יודפת הראל בוכריס, שותפה מנהלת ב־Blumberg Capital; רועי בר־קט, מנהל הפעילות של אינטל קפיטל בישראל; צחי כהן, משנה למנכ”ל, ממונה על החטיבה העסקית, בנק הפועלים; יעל אלעד, שותפה ומנהלת התפעול בקרן Aleph; אסף ורהפט, שותף בקרן UpWest; תמי ברונר, שותפה בקרן Vertex Ventures; גיא יאמן, שותף מנהל ב־TPY Capital; יונתן סאקס, שותף מנהל ב־F2 Venture Capital ועדי גוזס, שותפה בקרן Entrée Capital.
קודם לחצי הגמר, על מנת להכין את המתחרים בצורה מיטבית למעמד, תוכנית ההכשרה של התחרות, המתקיימת זו השנה השניה, עברה השנה קפיצת מדרגה משמעותית: שיתוף פעולה עם תוכנית זל ליזמות בבי"ס אדלסון במרכז הבינתחומי הרצליה, שאירח תוכנית הכשרה ייחודית הכוללת סדנאות, הדרכות סימולציות ומנטורינג. במסגרתה השתתפו היזמים בהרצאות של ליאת אהרונסון, יו"ר תוכנית זל ליזמות, אמיר שבט, משקיע אנג'ל ואחד הישראלים הבכירים בעמק הסיליקון, אורי מרצ'נד, מייסד ומנכ"ל חברת הגיימינג Oerwolf ונטלי נגר, מנחת פרזנטציות מחברת וירטואוזו, שהכינה אותם לפיצ'ים בפני השופטים.
Zoog

חיבור בין דורות באמצעות ספרים

חברת זוג שמה לה למטרה לקיים חיבור משמעותי בין דורות; בין סבים וסבתות לנכדים, אך היא מתאימה גם לכל בן משפחה רחוק. זוג מקיימת את החיבור הזה דרך ספרי ילדים. בחברה לוקחים ספרי ילדים, עושים להם פרסונליזציה שתתאים אותם לקוראים ובמקביל מבצעים מעין מתיחת פנים דיגיטלית על ידי שימוש בחוויות AR (מציאות רבודה), חוויית סאונד ואנימציה דו ותלת־ממדית, ובכך הופכים את המקריא לכוכב החוויה ואת הספרים לאישיים. ילדים יכולים לצפות בספרים האלה מתי שהם רוצים, בכל אמצעי (אין צורך בהורדת אפליקציה) ולהגיב בטקסט, באימוג׳ים ובסרטוני וידאו לשולח.
OtailO

להחזיר את הקניות בכל מקום

אחד הרגעים המעצבנים ברכישות אונליין מגיע כשהסחורה לא מתאימה וצריך להחזיר אותה למוכר. ברוב המוחלט של המקרים מדובר בהליך פיזי מתיש ולעיתים אפילו יקר. חברת OtailO פיתחה פלטפורמת תוכנה שמיועדת להקל על תהליך ההחזרות וההחלפות לשוק ה־B2B. החברה עושה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לבצע אופטימיזציה לתהליך, לבחון את הסחורה ולאתר את המיקום המתאים שבו ניתן למכור אותה מחדש. המערכת של החברה כבר פעילה באירופה, שם היא מצליחה להביא לירידה של 30% בעלויות הלוגיסטיות ולהורדה של 50% בפליטת הפחמן הכרוכה בתהליך.
3 צפייה בגלריה
נציגי החברות שהגיעו לחצי הגמר בתחרות StartUp פלוס
נציגי החברות שהגיעו לחצי הגמר בתחרות StartUp פלוס
נבחרת היזמים שהעפילה לשלב חצי הגמר יחד עם צוותי פועלים הייטק ותכנית Zell במרכז הבינתחומי
(צילום: עמית פייס)
MICA AI Medical

איתור מוקדם של סרטן השד

סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים בעולם כולו, כאשר אחת משמונה נשים תאובחן בו במשך חייה. המערכת של חברת MICA נועדה לסייע באיתור מוקדם של המחלה והיא עושה זאת באמצעות ניתוח סיכונים אוטומטי, ניטור דימות ומאגרים רפואיים על מנת לתמוך בהליך קבלת החלטות של צוותי הרדיולוגיה בתחום. גם היום, 99% מהממוגרמות מנותחות עדיין באופן ידני, הליך ממושך ויקר. ב־MICA מבקשים להוריד את מספר הביופסיות הלא נחוצות ב־35% ולהעלות את אחוזי הדיוק ל־92%.
MyCrops

לנתח כל צמח בשדה

הטכנולוגיה של חברת MyCrops מבקשת לקדם חקלאות בת־קיימא באמצעות הורדת השימוש באמצעי הדברה מזיקים. החברה פיתחה פלטפורמה דיגיטלית לחקלאים שמנתחת תמונות של הגידולים השונים ועושה שימוש באלגוריתמים מתקדמים של ראיית מכונה. התוצאה היא חיסכון בעלויות, ירידה בשימוש בחומרי הדברה וצמצום של עד 62% מההפסד השנתי עבור החקלאים. המערכת של החברה מספקת ניטור צמחים אוטומטי 24 שעות ביממה ומעניקה למגדלים סיוע בקבלת החלטות בהתאם לממצאים.
Yopi

בודקים את החמצן

בחברה פיתחו טכנולוגיה חדשנית לניטור מדדי בריאות באמצעות ניתוח זיעה. Yopi פיתחה מכשור לביש המיועד למפרק כף היד. המערכת של החברה משלבת בין מדדים ביו־סנסוריים לכלי ניתוח מבוססי בינה מלאכותית על מנת לעקוב בזמן אמת אחר בריאות המשתמש ולהתריע בפניו על בעיות בריאותיות, אבל יכולה לשמש גם כדי לסייע לו למקסם את האימון הגופני שלו.
ITC

ניהול חכם של רמזורים

פקקי תנועה הם לא רק מעצבנים: הם גם גורמים לבזבוז של מיליארדי דולרים בשנה ויוצרים זיהום אוויר נוראי. חברת ITC פיתחה תוכנה שיודעת לחזות פקקים לפני שהם קורים ולנהל רמזורים בצורה שמונעת עומסי תנועה. המערכת שלה כבר פועלת בצמתים בתל אביב וביפן, ועוזרת לאלפי אנשים לבזבז פחות זמן בדרכים כל יום. המערכת יודעת לחזות פקקים לפני שהם קורים ולנהל רמזורים בצורה שמונעת עומסי תנועה באמצעות ניתוח וזיהוי תבניות קבועות.
Drizzlex

לחסוך במים בצורה חכמה

החיסכון במים אולי מוכר למי שגדל במדינה חמה ודלה במשקעים כמו ישראל, אבל בעולם הוא אתגר חדש למדי שרבים אינם יודעים כיצד להתמודד איתו. חברת Drizzlex פיתחה מערכת לניטור צריכת מים ולחיסכון שמיועדת לבעלי נכסים. באמצעות התקנת מוני מים פשוטים וזולים בכל הנקודות המתאימות בנכס, בחברה יודעים להתריע על בזבוז מים ועל שימוש מופרז שאפשר להימנע ממנו. התוצאה היא חיסכון במים ותרומה לסביבה.
3 צפייה בגלריה
ליאת אהרונסון יו"ר תוכנית זל ליזמות
ליאת אהרונסון יו"ר תוכנית זל ליזמות
ליאת אהרונסון, יו"ר תוכנית זל ליזמות בבית ספר זל ליזמות, המרכז הבינתחומי הרצליה ואמיר שבט, משקיע אנג'ל, בהרצאה הפותחת את יום ההכשרות
(צילום: עמית פייס)
Wisor.AI

לייעל את השילוח הימי

בעוד שחברות הלוגיסטיקה והשילוח הימי הגדולות נמצאות כבר בעיצומה של מהפכה טכנולוגית, עבור חברות קטנות ובינוניות בתחום האתגר עדיין משמעותי. חברת Wisor.AI מבקשת לסייע לחברות כאלה באמצעות פלטפורמה אוטמטית שתזרז תהליכים ותוריד משמעותית עלויות. המערכת של החברה מאגדת תחתיה את ההיבטים השונים של תהליך השילוח ומשתמשת בבינה מלאכותית על מנת לקבוע תמחור, להזמין מכולות ולאבחן תקלות או בעיות.
MAOLAC

לחזור לחלבון המקורי

החברה הראשונה בעולם שפיענחה את מלוא הרכב החלבונים בחלב אם ובאמצעות כלים של ביולוגיה חישובית מאפשרת הנגשה של הטבע ליצירת תערובות חלבונים פונקציונליות לשימוש במוצרי צריכה מגוונים, החל ממזון על שלל סוגיו, תוספי תזונה, קוסמטיקה טיפולית, פארמה ופורמולות לתינוקות.
אינספור מחקרים הוכיחו את היתרונות הרבים שיש לחלב האם, בחברת MAOLAC מבקשים לרתום את היתרונות הללו לצריכה רחבת היקף באמצעות כלי ביו־אינפורמטיקה,
BAIBYS

להשביח תהליכי IVF

החברה מפתח מערכת אוטונומית לבחירת זרעונים אופטימליים לתהליך ההפריה החוץ גופית — IVF — על-פי קריטריונים מקובלים ברפואה. באמצעות טכנולוגיות של עיבוד תמונה, בינה מלאכותית ומיקרו־רובוטיקה בחברה מבקשים להפחית את מספר הסבבים ושיעור המומים המולדים ב־IVF, וכן להעלות את התפוקה ולהוזיל עלויות למרפאות ולמערכות הבריאות. תחום הפריון הוא שוק המוערך ב־25 מיליארד דולר ומאופיין בצמיחה של 12% בשנה.
V-OPT

בדיקת עיניים לעולם

חברת הטלה־רפואה V-OPT מבקשת להוציא את בדיקות העיניים מהקליניקות ולהפוך אותן לזמינות, מהירות וזולות לכלל האוכלוסיה. הפיתוח של החברה כולל מכשור מתאים לצד פלטפרומת דאטה תומכת. הייחוד של המכשיר הוא בכך שאין צורך במפעיל, אלא ניתן להציב אותו במוקדים מתאימים שבהם הוא יספק בדיקת עיניים מקיפה בהליך של בין חמש לשבע דקות. המכשיר אמור לבצע שש בדיקות שונות ולהוציא פלט בודד הכולל ממצאים לכולן.
Flowhow

סיוע לצוותי רדיולוגיה

המערכת שפותחה בחברה מסייעת למערכות הבריאות, ובמיוחד לרדיולוגים, להשיג דימות חכמה יותר בנקודת הטיפול באמצעות שילוב בין טביעת רגל דיגיטלית לפני, תוך כדי ואחרי הסקירה עם ידע ובינה מלאכותית. המערכת שפותחה בחברה אוספת מידע בנקודת הטיפול, מאחסת אותו בענן ומפיקה ממנו תובנות שמועברות לצוותים הרדיולוגיים ומסייעות להם לספק טיפול טוב יותר למטופלים שלהם.
Configu

לא רק למפתחים

פעם בכמה חודשים העולם כולו עוצר את נשימתו כשחלקים מהאינטרנט מושבתים לכמה דקות או כמה שעות. במרבית הפעמים הקריסות האלה הן תוצאה של טעויות קונפיגורציה. חברת Configu שמה לה למטרה להקל על הליך המחקר והפיתוח בחברות ולמנוע טעויות נפוצות. הפתרטן הוא מוצר תוכנה בקוד פתוח שמיועד לפשט ולהקל על תהליכים מורכבים ולנהל מערכות על פני סביבות וצוותים שונים בארגון. בנוסף, החברה מבקשת לצמצם את הפער שבין מפתחי DevOps למהנדסים.
Luminescent

הרבה אנרגיה, מעט עלויות

הפיתוח הייחודי של חברת Luminescent מבקש לספק אנרגיה מסביב לשעון, בשבריר מהמחיר. מדובר על מנוע קטן, יעיל וזול שנועד לספק אנרגיה ירוקה והיחיד, לפי החברה, שמבוסס על נוזל: המנוע מסייע לייצור חשמל באמצעות מקור האנרגיה של חום חיצוני ועובד על נוזל חם בניגוד לכלל המנועים שעובדים על גזים. הייחוד של המנוע הוא שגם בגודל קטן הוא זול ומאוד יעיל.
Bling.io

הדבר הבא בווידאו

מטיקטוק ועד וול סטריט, הווידאו הפך זה מכבר לאמצעי המכרזי להעברת מידע ומסרים באינטרנט. חברת Bling.io מפתחת את טכנולוגיית הווידאו של הדור הבא שתקל על השרתים העמוסים. הטכנולוגיה מהפכנית מבססת את הווידאו על בסיס קוד, בדומה ל־HTML (בשונה מווידאו כיום שמבוסס על פיקסלים). הווידאו נוצר בזמן אמת על מכשיר הלקוח, והחברות יכולות להשתמש בו בצורה דינמית ופרסונלית.
3 צפייה בגלריה
חבר השופטים בתחרות פלוס StartUp ובת שבע משה
חבר השופטים בתחרות פלוס StartUp ובת שבע משה
חבר השופטים בתחרות +StartUp ובת שבע משה, ראש תחום פועלים הייטק, בנק הפועלים (משמאל)
(צילום: עמית פייס)
Circles

קידום מיזמים וחדשנות בארגון

המערכת של החברה מבקשת להביא לקידום מיזמים פנים ארגוניים, העצמת העובדים, חיבור העובדים להשגת מטרות הארגון, שימור עובדים וזיהוי הטאלנטים היצירתיים והחדשניים בארגון. היא מיועדת לענפים ותעשיות שלרוב מאופיינים פחות בחדשנות וטכנולוגיה מתקדמת.
Diagnosestick

מניעת מחלות שיניים וחניכיים אצל ילדים

החברה מבקשת להתגבר על הקושי שכרוך בפיקוח על צחצוח שיניים אצל ילדים באמצעות סטריפ ייחודי לבדיקת רוק על מנת לצפות לצפות חורים בשיניים ועששת אצל ילדים. לאחר ביצוע הבדיקה באמצעות הסטריפ, האבחון מתקבל על ידי אפליקציה המתבססת על זיהוי צבע.
VELOTIX

ניהול מידע מבוסס בינה מלאכותית

ולוטיקס הינה חברת הזנק הבונה פתרונות מודולריים, מבוססי AI, למעקב, בקרה וניהול מידע לשווקים הפיננסיים. המערכת מתבססת על אינטראקציה קיברנטית עם המשתמשים לצרכי בניית מערך ידע, לימוד ושיפור תהליכי תנועות נתונים, ועל ידי כך מאפשרת שימוש וביצוע פעולות במידע בצורה יעילה ובטוחה. ולוטיקס הוקמה בשנת 2020, השלימה סבב השקעה ראשון ועובדת בשיתוף פעולה עם מספר גופים מובילים בתחום הפיננסיים בעולם. צוות החברה כולל מדענים ומומחים מובילים בעולם מתחום הפיננסים.
EverSQL

לגרום לאפליקציות לעבוד מהר יותר

מוצר מבוסס בינה מלאכותית שמחליף את הצורך במומחי מסדי נתונים ומסייע לחברות לגרום לתוכנות ולאפליקציות שלהם לעבוד הרבה יותר מהר, ותוך כדי כך גם לחסוך כסף, לשפר חווית משתמש, והכל בצורה אוטומטית ללא צורך במפתחים ובמומחים.