סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג  מייסד פייסבוק
מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. צ'טבוט שנשמע כמו אברהם לינקולן (איור: David Paul Morris/Bloomberg)

לכל בוט יש שם: מטא תשיק צ'אטבוטים עם מאפייני אישיות שונים

לפי מקורבים, החברה שבבעלותה פייסבוק ואינסטגרם, תשיק בחודש הבא מודלי שיחה מבוססי AI שיציגו תכונות אופי שונות. המנכ"ל מארק צוקרברג, לטענתם, עסוק מאוד לאחרונה בענייני בינה מלאכותית, אבל מומחים כבר מזהירים מפגיעה בפרטיות

מטא, הבעלים של פייסבוק, מתכוונת להשיק כבר בחודש הבא שורה של צ'טבוטים מבוססי בינה מלאכותית שיציגו קווי אישיות שונים, וזאת בניסיון להגדיל את מעורבות המשתמשים בפלטפורמות המדיה החברתית שלה, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס.
אנשים המעורים בנושא ציינו כי ענקית הטכנולוגיה בהובלתו של המנכ"ל מארק צוקרברג מתכננת אבטיפוס לצ'טבוטים שיוכל לנהל שיחות אנושיות עם קרוב ל-4 מיליארד המשתמשים בפלטפורמות השונות של החברה. לדבריהם, חלק מהצ'טבוטים, שהעובדים מכנים "פרסונות" (personas), אימצו תכונות אופי שונות. בחברה אף שוקלים להשיק צ'טבוט שנשמע כמו נשיא ארה"ב לשעבר אברהם לינקולן ואחר שמעניק טיפים לנסיעות בסגנון דיבור של גולש. לפי אחד המקורבים, ההשקה יכולה לקרות כבר בספטמבר, והמטרה שלהם תהיה לספק פונקציית מחקר חדשה ולהציע המלצות בנוסף להיותם מוצר מהנה שאנשים יוכלו לשחק איתו.
הצ'טבוטים יוכלו לאסוף גם כמויות גדולות של נתונים על המשתמשים ותחומי העניין שלהם, ובכך לסייע למטא לטרגט בצורה טובה יותר משתמשים עם תכנים ופרסומות מותאמות. מרבית ההכנסה השנתית של מטא בגובה 117 מיליארד דולר נובעת מפרסום. "ברגע שמשתמשים מתקשרים עם צ'טבוט, זה חושף בפני החברה הרבה יותר מהמידע עליהם, והחברה יכולה לעשות כל מה שתרצה עם המידע הזה", אמרה לפייננשל טיימס רוית דותן, חוקרת על האתיקה של ה-AI. לכן ההתפתחות הזו מעלה חששות לגבי פרטיות וכן פוטנציאל "למניפולציות ונדנודים", הוסיפה.
ממטא לא התקבלה תגובה לדיווח.
המתחרות כבר השיקו צ'טבוטים הכוללים מאפיינים אישיותיים. כך למשל, Character.ai סטארט אפ המוערך במיליארד דולר, משתמש במודלי שפה גדולים כדי לחולל שיחות בסגנון של מפורסמים כמו אלון מאסק וסופר מריו.
צוקרברג אמר בעבר כי לפי החזון שלו הבינה המלאכותית תשמש כ"סוכנים שיפעלו כעוזרים, מאמנים או שיוכלו לסייע בתקשורת עם עסקים ויוצרים". הוא הוסיף כי החברה מפתחת סוכני AI שיוכלו לסייע לחברות במתן שירות לקוחות. לטענת אחת המקורבים "צוקרברג משקיע את כל האנרגיה והזמן שלו במחשבות על זה". החודש החברה אף השיקה גרסה מסחרית של מודל שפה גדול שיכול להוות את הבסיס לצ'טבוט, הקרויה Llama 2.