סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ראש ממשלת אוסטרליה הנבחר אנתוני אלבניזי
ראש הממשלה אלבניז (צילום: AFP)

ראש ממשלת אוסטרליה: נקשיח את חוקי הפרטיות בעקבות מתקפות סייבר

אנתוני אלבניז אמר את הדברים לאחר שאופטוס, חברת הטלקום השנייה בגודלה במדינה, חוותה השבוע התקפת סייבר רחבה במסגרתה קיים חשש לחשיפת פרטים אישיים של 40% מתושבי המדינה; לדבריו, הכוונה כעת היא לאלץ חברות להודיע מהר יותר לבנקים במקרים כגון זה

אוסטרליה מתכננת להקשיח את חוקי הפרטיות, כך שחברות ייאלצו להודיע מהר יותר לבנקים במקרים שהן חוו התקפות סייבר, כך אמר היום (ב') ראש הממשלה אנתוני אלבניז. זאת לאחר שהאקרים תקפו את חברת הטלקום השנייה בגודלה במדינה.
אופטוס (Optus), שנמצאת בבעלות חברת סינגפור טלקומז, מסרה בשבוע שעבר כי כתובות אישיות ומספרי רישיונות נהיגה ודרכונים של עד 10 מיליון לקוחות, או כ-40% מאוכלוסיית המדינה, נמצאו בסיכון בעקבות אחת מפרצות המידע הגדולות שאירעו באוסטרליה.
במסגרת המתקפה נראה שכתובת ה-IP של התוקף, באמצעותה ניתן לזהות את המחשב עליו הוא עובד, נעה בין מדינות שונות באירופה, כך לדברי החברה, שסירבה לפרט כיצד נפרץ מערך האבטחה שלה. בתקשורת דווח שקבוצה לא מזוהה דרשה מיליון דולר במטבעות קריפטו עבור המידע, אך אופטוס סירבה להגיב על אודות מהימנות מידע זה.
אלבניז כינה את התקרית "קריאת השכמה ענקית" למגזר התאגידי, ואמר שיש כמה גורמים ברמת מדינה וקבוצות פשע שרצו להשיג גישה לנתונים של אנשים.
"אנחנו רוצים לוודא שחלק מחוקי שמירת הפרטיות ישתנו כך שאם אנשים מוצאים את עצמם תחת מתקפה, ניתן יהיה ליידע את הבנקים כדי שהם יוכלו להגן גם על הלקוחות שלהם", כך הוא אמר לתחנת הרדיו BC4. שרת אבטחת הסייבר, קלייר אוניל, אמרה לפרלמנט שהדבר מחייב רפורמה "מאוד משמעותית" כדי לפתור נושא מורכב מבחינה משפטית וטכנית שכזה.
"אחת השאלות המרכזיות היא אם דרישות אבטחת הסייבר שאנו מציבים לספקי תקשורת גדולים במדינה זו מתאימות למטרה", אמרה אוניל.
אוסטרליה מנסה לאחרונה להגביר את הגנות אבטחת הסייבר, והבטיחה ב-2020 להשקיע 1.1 מיליארד דולר במשך עשור בחיזוק תשתית הרשת של חברות ובתים.