סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

תביעה ייצוגית בארצות הברית נגד סלבס שהשתתפו בהונאת קריפטו

התביעה, שהוגשה ביום שישי האחרון בבית המשפט המחוזי בקליפורניה, מאשימה את קים קרדשיאן, את המתאגרף פלויד מייוות'ר ואת הכדורסלן לשעבר פול פירס בעידוד עוקביהם ומעריציהם להשקיע במטבע בשם את'ריום-מקס, כחלק מהונאת רכוש-ומכור. המשקיעים הפסידו את כספם

מספר סלבריטאים, ובהם קים קרדשיאן-ווסט, המתאגרף פלויד מייוות'ר ושחקן הכדורסל לשעבר פול פירס, נתבעים בטענה שעודדו משקיעים לקחת חלק בהונאת "רכוש ומכור" של מטבעות קריפטו, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
המפורסמים ונאשמים אחרים מואשמים בכך שפרסמו למשקיעים "הצהרות כוזבות או מוליכות שולל לגבי EthereumMax באמצעות פרסומים במדיה החברתית ופעילויות קידום אחרות", כך לפי תביעה ייצוגית שהוגשה ביום שישי בבית המשפט המחוזי בקליפורניה. נאשמים נוספים בתביעה כוללים את מייסדי החברה.
התביעה גורסת כי EthereumMax הוא "מטבע דיגיטלי ספקולטיבי שנוצר על ידי קבוצה מסתורית של מפתחי מטבעות קריפטו". עוד נטען כי הסלבריטאים אמרו למיליוני העוקבים שלהם במדיה החברתית לקנות את מטבע הקריפטו רק כדי למכור אותו כשהמחיר נופח.
התביעה הוגשה על ידי תושב ניו יורק ריאן יוג'ריץ' בשמו ובשם אחרים שרכשו את המטבע EMAX בין 14 במאי ל-27 ביוני 2021 והפסידו כסף. בחברה הכחישו את ההאשמות. "הנרטיב המטעה המלווה את ההאשמות האחרונות מלא במידע כוזב", מסר בתגובה דובר החברה. נציגיהם של קרדשיאן ומייוות'ר לא ענו לבקשת התגובה מצד העיתון.
1 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן פלויד מייוות'ר ג'וניור תביעה על הונאת קריפטו
קים קרדשיאן פלויד מייוות'ר ג'וניור תביעה על הונאת קריפטו
שניים מהנתבעים, קים קרדשיאן ופלויד מייוות'ר ג'וניור
(צילום: גטי )
מייוות'ר קידם את החברה ב-2021 במהלך קרב אגרוף עם כוכב יוטיוב לוגאן פול, וקרדשיאן קידמה את החברה בחשבון האינסטגרם שלה, בעל 278 מיליון העוקבים. בפוסט שפרסמה בשנה שעברה ביקשה כוכבת הריאליטי והיזמת מהעוקבים שלה להצטרף ל"קהילת את'ריום מקס". הפוסט ספג ביקורת כבר באותו זמן מהרגולטור הבריטי על שוקי ההון.
בספטמבר אמר צ'רלס רנדל, שעומד בראש רשות הפיקוח הפיננסית בבריטניה, כי הפוסט של קרדשיאן היה קרוב לוודאי הקידום הפיננסי בפני הקהל הגדול ביותר בהיסטוריה. "איני יכול לומר אם המטבע הספציפי הזה הוא הונאה", אמר רנדל בכנס בקיימברידג' על פשעים כלכליים, "אני כן יכול לומר שהמשפיענים במדיה החברתית מקבלים באופן קבוע כסף מנוכלים לסייע להם לרכוש ולמכור מטבעות חדשים על בסיס ספקולציות בלבד. חלק מהמשפיענים מקדמים מטבעות שמתגלה שכלל אינם קיימים".
באותו הזמן אמר דובר של EthereumMax כי הפוסט של קרדשיאן נועד "להעלות מודעות לפרויקט".