סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טיקטוק TikTok
טיקטוק TikTok (צילום: גטי)

טיקטוק מצטרפת לטרנד: תאפשר להפוך טקסט לתמונה מאוירת

רשת שיתוף הסרטונים הוסיפה אפקט בינה מלאכותית חדש שמאפשר למשתמשים להקליד טקסט שהופך באמצעות התוכנה החדשה לתמונה מאוירת, שאותה ניתן לצרף לסרטון הוידאו

טיקטוק מאמצת את הפופולאריות הגוברת של העברת טקסט לתמונה מאוירת באמצעות בינה מלאכותית. רשת שיתוף הסרטונים הוסיפה לאחרונה אפקט חדש תחת השם AI greenscreen שמכוון בדיוק לאותה פעולה.
השירות מאפשר למשתמשים להקליד טקסט שהופך באמצעות התוכנה החדשה לתמונה מאוירת, שאותה ניתן לצרף לסרטון הוידאו המועלה לרשת.
מדובר עדיין בפונקציה בסיסית מאד, בהשוואה לאפשרויות שמציעות Imagen של גוגל ו- DALL-E 2 של OpenAI . הפער בא לידי ביטוי בטקסטים המוגבלים מאד ובדמויות הפשוטות יחסית, גם מבחינת אנימציה וגם מבחינת יכולות ופעולות.
ייתכן מאד שהמגבלות במודל של טיקטוק הן מכוונות. בעיקר בשל סיבה טכנולוגית-כספית. המודלים המתקדמים יותר מחייבים כוח תשתיות מחשוב גדול הרבה יותר ולא בטוח שהחברה מעוניינת לבצע את ההשקעה הנדרשת בהטמעת התשתיות המתאימות.
סיבה נוספת היא להימנע מעימותים מול משתמשים – ולפלטורמה יש מעל מיליארד כאלה. לתת להם כוח גדול מדי לייצר למשל דמויות ממוחשבות הדומות לידוענים ש"מככבים" בסרטון באופן פוגעני, ספק אם טיקטוק מעוניינת במצב כזה.
כך או כך, מה שמעניין בעליית פונקציית AI greenscreen לפלטפורמה של טיקטוק היא עד כמה מהר הטכנולוגיה המדוברת נכנסה למיינסטרים. הסייקל הנוכחי של פיתוח העברת טקסט לדמות על בסיס בינה מלאכותית החל כנראה ב-2021, עם שחרור הגרסה הראשונה של DALL-E על ידי OpenAI . פחות משנתיים וחצי לאחר מכן היא נמצאת בידיים של מיליונים דרך רשת חברתית של סרטוני וידאו.