סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוצר של חברת שופיק SHOPIC
מוצר של חברת שופיק SHOPIC (SHOPIC)

חברת Shopic גייסה 35 מיליון דולר לפריסת עגלות חכמות

החברה הישראלית שנוסדה ב-2015 פיתחה מכשיר חכם שמתחבר לעגלת הסופרמרקט ויודע לזהות מוצרים שנכנסים אליה ויוצאים ממנה ללא סריקה, ובעזרתו ניתן גם לשלם על המוצרים בסוף הקנייה. המכשיר נמצא בשימוש ברשתות מרכולים מובילות ברחבי העולם


החברה הישראלית שופיק (Shopic), המפתחת עגלות חכמות למרכולים, גייסה של 35 מיליון דולר בסבב B. עד כה גייסה שופיק, שנוסדה בשנת 2015 ומשרדיה נמצאים בתל אביב, כ-56 מיליון דולר. מייסדי החברה הם רז גולן וערן קרביץ.
הטכנולוגיה של שופיק מאפשרת רכישה ללא מעבר בקופה. המכשיר שפיתחה החברה מזהה אוטומטית מוצרים שנכנסים לעגלה או יוצאים ממנה, ללא צורך בסריקה. מסך המגע הגדול של המכשיר מאפשר להציג לקונה את החשבון בזמן אמת, עם הצעות והמלצות שמותאמות אישית עבורו, פרסומות המבוססות על הרגלי הקנייה שלו, המיקום בחנות שבו הוא נמצא ורשימת מוצרים נבחרים. בסוף הביקור בסופר הקונה יכול לדלג על התור בקופה ולשלם באמצעות המכשיר.
החברה עובדת היום עם קמעונאים גדולים מאוד באירופה, בדרום אמריקה ובארצות הברית, ובהם וולמארט ואלדי. "אנחנו לא רוצים לפגוע באופרציה של המרכולים שלא נהנים מרווחיות גדולה, ולכן בנינו חוויית קנייה פשוטה מאוד להטמעה", אומר גולן. "המכשיר שלנו הוא בעצם יחידה עצמאית שהכל קורה עליה. יש לנו 70 עובדים כיום, ועד סוף השנה נהיה כ-100 עובדים. כל הגדילה שלנו היא תוצאה של הרחבה מסחרית".
את הסבב הנוכחי הובילה קרן הון הסיכון האמריקאית Qualcomm Ventures של חברת השבבים קוואלקום, בהשתתפות Vintage Investment Partners וכלל ביטוח. בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים הנוכחיים IBI Tech Funds,Tal Ventures , Claridge Israel ושופרסל.