סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בית המשפט קבע: פעילות טלגרם תיחסם בספרד - החל ממחר

פעילות אפליקציית המסרים המידיים נחסמת בספרד בעקבות תלונות חברות מדיה - לפיהן זו מאפשרת למשתמשים לשתף תכנים שלהן שמוגנים בזכויות יוצרים. התלונה הוגשה ביולי 2023, אז טלגרם התבקשה להעביר מידע על החשבונות שמאחורי התכנים. אולם, זו לא מסרה התייחסותה עד היום

בית משפט בספרד הורה לחסום החל ממחר (ב') את פעילות טלגרם במדינה, בעקבות תלונות של חברות מדיה שלפיהן אפליקציית המסרים המידיים מאפשרת למשתמשים לשתף תכנים שלהן שמוגנים בזכויות יוצרים – כך לפי דיווחים של רויטרס ו-AFP.
חברות המדיה, ובהן טלפוניקה, Atresmedia, EGEDA ו-Mediaset, טענו שמשתמשים עושים שימוש בטלגרם על מנת להפיץ תכנים שלהן בקבוצות ובערוצים באפליקציה. התלונה נגד אפליקציה הוגשה כבר ביולי 2023, ואז פנה בית המשפט גם לטלגרם בבקשה להעביר מידע על החשבונות שמאחורי העלאת התכנים המפרים. אולם, החברה לא מסרה את התייחסותה עד היום.
בתגובה, ביום שישי הורה בית המשפט לחסום את פעילות טלגרם בספרד, כ"אמצעי זהירות" בשעה שנחקרות טענות החברות. את החסימה יידרשו לבצע ספקיות האינטרנט במדינה.
ההחלטה עוררה ביקורת רבה. ארגון Facua, שמייצג זכויות צרכנים, טען שמדובר בפסיקה לא מידתית, והתריע שהיא תגרום "נזק עצום" למיליוני משתמשים בטלגרם. "זה כמו לסגור את כל האינטרנט, בגלל כמה אתרים לא חוקיים שמציגים תוכן שמוגן בזכויות יוצרים", נמסר מהארגון. טלגרם היא שירות המסרים המידיים הרביעי הפופולרי ביותר בספרד, ונמצא בשימוש בקרב כ-19% מתושבי המדינה.