סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

נחשף בכלכליסט
ענקית הבלוקצ'יין מתל אביב: פיירבלוקס מגייסת 550 מיליון דולר ומזנקת לצמרת היוניקורנים

מהגיוס של פיירבלוקס הישראלית לפי שווי של 8 מיליארד דולר בהובלת קרן ההשקעות D1, כ-100 מיליון דולר מיועדים לעסקת סקנדרי במסגרתה יזמים ועובדים ימכרו חלק ממניותיהם בה. אחרי ראפיד וסניק היא היוניקורן השלישי בגודלו, ולחברת תשתיות הבלוקצ'יין הגדולה ביותר. היא מעסיקה 300 עובדים, חציים במשרדיה בת"א; מייסד משותף והמנכ"ל מיכאל שאולוב: "סגרנו את הגיוס לתוך הירידות בוול סטריט"; הריאיון המלא היום במוסף כלכליסט

פיירבלוקס הישראלית, שפיתחה תשתית מאובטחת לנכסים דיגיטליים, מודיעה על גיוס של 550 מיליון דולר לפי שווי של 8 מיליארד דולר, כפי שנחשף ב"כלכליסט". מתוך הגיוס כ-100 מיליון דולר מיועדים לעסקת סקנדרי במסגרתה יזמים ועובדי החברה ימכרו חלק ממניותיהם בחברה.
לריאיון המלא במוסף כלכליסט עם מנכ"ל ומייסד פיירבלוקס - לחצו כאן

2 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 27.1.22 מיכאל שאולוב מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס
מוסף שבועי 27.1.22 מיכאל שאולוב מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס
מיכאל שאולוב, מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס
(צילום: יוליה נר)
פיירבלוקס מעסיקה כיום 300 עובדים, כמחצית מהם במשרדיה בתל אביב. את הגיוס הובילה קרן ההשקעות D1 והשתתפו בה גם ג'נרל אטלנטיק, קפיטל G, זרוע ההשקעות של גוגל וקרנות רבות נוספות. גם המשקיעים הוותיקים של פיירבלוקס ובהם קרן הון הסיכון סקויה, קרן COATUE, קרן סייברסטארטס של גילי רענן והבנק האמריקאי BNY MELLON השתתפו בגיוס. הגיוס, שהופך את פיירבלוקס ליוניקורן השלישי בגודלו אחרי ראפיד וסניק ולחברת תשתיות הבלוקצ'יין הגדולה ביותר, מיועד בעיקר לגיוס עובדים ורכישת חברות.
"אנחנו מרחיבים את מצבת העובדים בכל העולם, אבל הדגש המיוחד הוא על ישראל שכאן נמצאים עובדי הפיתוח שלנו וגם תמיכה בלקוחות", אומר מיכאל שאולוב, מנכ"ל ואחד המייסדים של פיירבלוקס ל"כלכליסט" כחלק מריאיון בלעדי שמתפרסם הבוקר ב"מוסף כלכליסט". שאולוב הקים את פיירבלוקס יחד עם פבל ברנגולץ ועידן עפרת ב-2018.
"הגיוס מאפשר להיות יותר עמידים לתנודתיות בשוק"
"הגיוס הזה הוא אבן דרך כי הוא מאפשר לנו להיות גם יותר אגרסיביים בכל הקשור להתרחבות וגם יותר עמידים לתנודתיות בשוק", מוסיף שאולוב, "לפני כמה חודשים התחלנו לקבל הצעות לגיוס וההצעה הראשונה הייתה לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר. כשרואים כעת את רשימת המשקיעים הארוכה, ועל השיחה האחרונה של הגיוס היו משהו כמו 40 עורכי דין, מבינים איך זה התרחב והשווי גדל. האקסל קרס ויש עוד משקיעים שרצו אבל נשארו בחוץ. זאת למרות שסגרנו את הגיוס סופית בנובמבר וזה כבר היה אל תוך הירידות בוול סטריט. הקרנות המשתתפות שיש להן גם אחזקות בחברות ציבוריות אמרו לי שעומד להיות מכוער בשוק הציבורי, אבל לכולם ברור שהבלוקצ'יין כאן כדי להישאר", מסביר שאולוב את השווי הגבוה של פיירבלוקס שנראה מנותק מהנפילה של יותר מ-10% בנאסד"ק בחודשיים האחרונים.

2 צפייה בגלריה
מייסדי פיירבלוקס Fireblocks מימין עידן עפרת מיכאל שאולוב פבל ברנגולץ
מייסדי פיירבלוקס Fireblocks מימין עידן עפרת מיכאל שאולוב פבל ברנגולץ
מייסדי פיירבלוקס. מימין: עידן עפרת, מיכאל שאולוב, פבל ברנגולץ
(צילום: Yuliya Nar)
אבל שאולוב גם לא משלה את עצמו לגבי המשך הדרך: "אחד הלקחים המעניינים שלמדתי הוא חברה כמו COINBASE, פלטפורמת הקריפטו שנסחרת היום ב-40 מיליארד דולר, עברה שלושה "חורפי קריפטו" עד שהנפיקה ב-2021 לפי שווי של כ-70 מיליארד דולר. בדרך פגשתי לא מעט אנשים מחברות כמו קוינבייס שכל מה שהבדיל ביניהם לבינה הוא שהן נמחקו בחורפים האלה כי לא היה להן מספיק כסף. אגב קוינבייס עשתה את הגיוס הפרטי האחרון שלה ב-2018 לפי שווי של 8 מיליארד דולר", הוא מוסיף.
שאולוב מציין כי מעבר לגיוס עובדים, מתכננת פיירבלוקס לבצע רכישות כשהיא מכוונת לחברות שכבר יש להן מוצר וצוות פיתוח טוב לצד צוות הובלה חזק. "אנחנו מחפשים מוצר משלים לכיוונים שלנו שמקדים אותנו בפיתוח, אבל התנאי הוא שיהיה צוות מנהיגות חזק שיוכל להוביל את הפעילות באופן עצמאי, כמו שאנחנו היינו בלאקון כשצ'ק פוינט קנו אותנו ב-2015", ממחיש שאולוב.
הראיון המלא עם שאולוב מתפרסם היום במוסף כלכליסט