סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
זינגה רוכשת את סטורמייבן הישראלית ותקים מרכז מו"פ בארץ

החברה הנרכשת פיתחה כלי ניתוח ביג דאטה, המסייעים לקידום אפליקציות בחנויות של אפל וגוגל. זינגה היא אחת מחברות משחקי המובייל הגדולות בעולם, ונרכשה בינואר על ידי חברת טייק טו תמורת 12.7 מיליארד דולר. 50 עובדיה של סטורמייבן יצטרפו לזינגה

זינגה (Zynga) הודיעה היום (ב') על השלמת רכישת הסטארט-אפ הישראלי סטורמייבן (Storemaven). על פי הודעת החברה, במסגרת הרכישה זינגה תרחיב משמעותית את פעילותה של החברה בישראל. הטכנולוגיה של סטורמייבן תוטמע ביחידות העסקיות שלה. במסגרת הרחבת הפעילות זינגה מתכננת להקים בארץ מרכז מחקר ופיתוח אסטרטגי ולגייס מאות עובדים בשנים הקרובות. סטורמייבן מעסיקה כיום כ-50 עובדים בישראל. סכום העסקה לא פורסם.
סטורמייבן הוקמה ב-2015 על ידי גד מאור (מנכ"ל), אדם רכיב (נשיא) ואלדד אבל (ראש תחום מוצר), ממקימי הסטארט-אפ שייקר שנמכר ל-Playstudios העולמית ב-2016 בעשרות מיליוני דולרים. סטורמייבן מפתחת טכנולוגיות לניתוח נתונים עסקיים בתחום האפליקציות והמשחקים, דרך בדיקות A/B לאופטימיזציה של חנויות האפליקציות של אפל וגוגל. החברה פעלה במודל בוטסטראפ מיום הקמתה, וגייסה רק כ-400 אלף דולר, כך לפי נתוני Crunchbase.
זינגה מתכננת להפעיל את סטורמייבן בתחומי הפיתוח והשיווק של משחקיה, מהלך שהחלה בו עם רכישת פלטפורמת הפרסום מוניטיזציה Chartboost לפני כשנה. החברה-האם של זינגה Take-Two Interactive גם צפויה ליהנות מהיכולות של סטורמייבן, אם כי לא ברור באיזה אופן שכן החברה עוסקת בעיקר במשחקי קונסולות ומחשבים, ופחות בפלטפורמות מובייל שסטורמייבן מתמחה בהן.
Take-Two, שרכשה את זינגה בחודש מאי האחרון תמורת 12.7 מיליארד דולר, היא אחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם, ומחזיקה במותגי-על כמו Rockstar (מפתחת Grand Theft Auto, הידוע בכינויו GTA, ו-RedDead Redemption) כמו גם ב-2K (מפתחת סדרת משחקי NBA2K). רכישת זינגה מוקדם יותר השנה נועדה להקנות ל-Take-Two אחיזה רחבה יותר בתחום הצומח של משחקים למובייל, שבו זינגה מתמחה עם כותרים כמו FarmVille ו-CSR2. החברה המאוחדת מעסיקה יותר מ-10 אלף עובדים ברחבי העולם. הקמת מרכז מו''פ של חברה כזו בישראל עשויה לסלול את הדרך לעוד חברות גיימינג בארץ, תחום שבו ההייטק הישראלי עדיין לא מתמחה.
1 צפייה בגלריה
מייסדי סטורמייבן (מימין לשמאל): המנכ"ל גד מאור, הנשיא אדם רכיב, וראש תחום מוצר אלדד אבל
מייסדי סטורמייבן (מימין לשמאל): המנכ"ל גד מאור, הנשיא אדם רכיב, וראש תחום מוצר אלדד אבל
מייסדי סטורמייבן (מימין לשמאל): המנכ"ל גד מאור, הנשיא אדם רכיב וראש תחום מוצר אלדד אבל
(צילום: מיכאל ליאני)
הטכנולוגיה של סטורמייבן תסייע מאוד לאחר הקשחת הפרטיות בתחום אפליקציות המובייל שמובילות אפל וגוגל. אחת הבעיות שמפתחות גיימינג נתקלו בה בעקבות השינויים היא חוסר היכולת לבצע מעקב יעיל אחר שחקנים והורדות. הטכנולוגיה של סטורמייבן מסייעת לעקוף את המגבלות האלה ומכאן העניין של זינגה בחברה.
בשיחה עם "כלכליסט" אמרו גד מאור ואדם רכיב: ''החברה נמצאת בשליטה מלאה של המייסדים. הרוכשת חיפשה זרוע טכנולגית שתספק לזינגה יכולת ניתוח דאטה. אנחנו עובדים עם זינגה כבר שבע שנים. אנחנו נשארים יחידה עצמאית שתמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלנו. אנחנו נמשיך לעבוד עם לקוחות חיצוניים כמו אובר או פייסבוק. אבל כרגע אנחנו נמשיך להתמקד בגיימינג, ואולי נרחיב שוב את הפעילות לחברות מתחומים אחרים. מרכז הפיתוח צפוי לפעול גם ישירות בתחום פיתוח המשחקים לזינגה וטייק טו, כך שישנה כאן הזדמנות עבור ישראלים שרוצים להיות חלק מתעשיית הגיימינג העולמית''.
כאמור, סכום הרכישה לא נמסר, אך מהחברה נמסר שהיא הגיעה השנה להכנסות של כ-10 מיליון דולר, כאשר אלה גדלו בקצב של כמה עשרות אחוזים כל שנה מאז הקמתה ב-2015.