סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עובדים בגוגל מוחים: למה החזירו אותנו לעבודה במשרדים?

עובדי החברה מקבלים הודעות חוזרות ונשנות על אירועי הדבקה בקורונה, והם תוהים האם יש הצדקה להשבתם לעבודה במשרדים לפחות שלושה ימים בשבוע; לטענתם, גוגל הציגה תוצאות מצוינות לשנת 2021, שלכל אורכה התנהלה העבודה מהבית

עובדים של גוגל מקביל הודעות חוזרות ונשנות על אירועי הדבקה בקורונה – ורבים מהם תוהים האם יש הצדקה להוראות החברה לחזור למשרדים.
כמה מהעובדים שידברו עם CNBC ציינו כי מאז שהחברה הורתה להם לחזור לעבודה במשרדים, הודעות פנימיות על הדבקה בחברה קופצות להם שוב ושבו ברשת הפנימית. לדבריהם, רבים מעמיתיהם, שחשים מתוסכלים, מגיבים בהודעות סרקסטיות ובממים מתאימים.
גוגל הודיעה לעובדים כי עליהם לשוב לעבודה בקמפוסים שלה החל באפריל, לפחות שלושה ימים בשבוע. כבר מההתחלה רבים מהעובדים קראו לביטול ההוראה. החברה כן איפשרה להגיש בקשות חריגות לעבודה קבועה מהבית אך לא ברור כמה עובדים אכן הגישו בקשה כזו ולכמה מהם היא אושרה.
לטענת המתנגדים למהלך, היעילות של העבודה מהבית הוכחה מעל ומעבר: גוגל לדבריהם הציגה בשנת 2021 – שלכל אורכה התנהלה בשיטת העבודה מהבית – את הצמיחה החזקה ביותר שלה ב-15 השנים האחרונות.
התסכול של העובדים מגובה בעובדות – נכון להיום בלוס אנג'לס, מספר הנדבקים הגבוה ביותר בקורונה, מבין כל המעסיקים בעיר (ממש קרוב להתפרצות), נמצא בקמפוסים של גוגל: 135 ב-Venice ו-145 ב-Playa Vista. כך לפי נתוני רשות הבריאות בלוס אנג'לס.
אחד הממים הביקורתיים מציג תמונה שבחלקה העליון קשת בענן עם הכותרת "כיצד זה התחיל", ובחלק התחתון הודעה פנימית של גוגל על "אירוע הדבקה" עם הכותרת "כיצד זה נגמר". מם אחר מציג דמות פוקמון שמחה בעת טיול בקמפוס באזור הביי, לידו עוד דמות פוקמון, מודאג הפעם, שמחזיק "הודעת הדבקה של גוגל", ואז פוקמון שלישי מפוחד כולו, עם 29 הודעות הדבקה של גוגל. כל הממים האלה זכו לשיתופים רבים מצד עובדי החברה
מטעם דוברות גוגל נמסר: "לא היתה עלייה משמעותית בהדבקות בקורונה בקמפוסים שלנו. המספרים שעליהם דווח משקפים הדבקה לאורך כמה חודשים. לא את המצב כעת".