סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלי מגרעת, עם מצלמה משודרגת: איך ייראה האייפון 14?

האייפון הבא עוד מעט כאן. הוא יכלול שיפורים במעבד, במצלמה - וכנראה יזנח את המגרעת לטובת מצלמת סלפי יותר מינימליסטית. אבל כדי להגיע אלינו הוא יצטרך לצלוח שלל מהמורות ומגבלות שעשויות להקשות על חובבי המותג

כנס המפתחים של אפל שנערך השבוע העניק הצצה ראשונית להשקת האייפון 14 הקרובה אלינו מרחק של כמה חודשים - כך לפי מסורת היצרנית. גרסה 16 של מערכת ההפעלה iOS שתשמש את האייפון 14 (וקודמיו) מכילה כבר מספר לא קטן של רמזים לגבי יכולותיו של הדור החדש. הדבר העיקרי שכנראה ניתן להסיק הוא שאפל הולכת לבצע שינוי אחד מהותי בגדלי המכשירים - לא עוד מכשיר מיני בעל מסך קטן מ-6 אינץ' - אלא דגם בעל מסך רגיל ואחד בעל מסך גדול (מקס) כאשר הם יושקו כזוג מכשירים "רגיל" וזוג מכשירי פרימיום "מקס".

4 צפייה בגלריה
אייפון 14 הדמייה ג'ון פרוסר
אייפון 14 הדמייה ג'ון פרוסר
אייפון 14 הדמייה ג'ון פרוסר
(צילום מסך יוטיוב ואתר FPT)

כעת ננסה לעשות קצת סדר, ולבדוק מה הדיווחים השונים מהחודשים האחרונים יכולים ללמד אותנו לגבי הכיוון אליו הולכת אפל. כאמור, מערכת ההפעלה החדשה יכולה לרמוז לנו על כמה דברים שישתנו: נתחיל עם תצוגה תמידית (Always On Display) שתאפשר לקבל תצוגה של השעון וההתראות ישירות על גבי מסך הנעילה גם כשהמסך כבוי. כמו כן צפוי שינוי בעיצוב המגרעת, שכנראה יקרב את העיצוב של המכשירים החדשים לזה של מכשירי אנדרואיד. בניגוד לדגם של שנה שעברה, הפעם צפוי גם שדרוג רציני של מערך הצילום, כולל של מצלמת הסלפי. לקינוח, גם הסוללות יזכו לשדרוג הקיבול שלהן.
השקה בספטמבר-אוקטובר
תאריך השקה רשמי עדיין אין. אפל נוהגת להציג את האייפונים החדשים בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר, וככל הנראה לא יהיה שינוי ניכר במועדים האלה. הדיווחים האחרונים מצביעים על ה-13 בספטמבר, אבל כאמור זה לא מבוסס על הזמנה רשמית או פרסום מאושר. השקת המכשירים לעומת זאת תמיד מתבצעת כשבוע לאחר ההכרזה, ונראה שזה ימשיך להיות המצב.
חשוב לזכור כי שרשרת האספקה העולמית של שבבים ורכיבים נמצאת כיום במשבר לאור הזינוק במחירי האנרגיה והסגרים האחרונים בסין. אפל החלה אפילו לייצר דגמי פרימיום של האייפון בהודו, והיא ממשיכה לחפש קבלני ייצור נוספים במדינות אחרות - לאור האיומים של סין להקשות עליה בתגובה לצעדי ארה"ב שחוסמת את הגישה של בייג'ינג לשבבים. המצב הזה עשוי להקשות על אפל לספק את המלאים הנדרשים לעמידה בביקושים. ענקית הטכנולוגיה כבר "נתקעה" בעבר עם חוסרים במקומות מסוימים, ויש סיכוי שהמצב יחזור על עצמו השנה.
לקראת העלאת מחירים?
מחיר האייפון לא משתנה לרוב בין הדורות. אבל הבעיות שציינו לעיל יכולות גם להשפיע על המחיר הסופי לצרכן, שכן עלויות התובלה למשל זינקו באופן חד. אם הדגם הקודם נמכר במחיר בסיסי של כ-3,500 שקל, ייתכן שהפעם נאלץ לראות התייקרות של 5%-10%. כלומר, האייפון 14 הבסיסי עשוי להימכר בכ-3,800 עד 4,000 שקל. המחירים בישראל נוטים להיות גבוהים יותר מאלו שבארה"ב ובאירופה, וייתכן שעליית המחירים תהיה גדולה יותר עבורנו. לפי ההערכות, מחיר דגמי הפרו יהיה גבוה בכ-100 דולר לעומת אשתקד.
העיצוב: ביי ביי מגרעת ואייפון סגול
הצורה הכללית של האייפון לא צפויה להשתנות; מה שכן ישתנה ככל הנראה הוא הפאנל הקדמי של המכשיר. אפל, כך לפי כמה דיווחים, תזנח סוף סוף את המגרעת שבראש המסך הקדמי ובמקומה תרכיב את מצלמת הסלפי וה-Face ID במעין חריר בעיצוב של גרגר אורז, פתרון הרבה יותר אלגנטי גם אם לא מושלם. ואולם עיצוב זה צפוי רק באייפון 14 פרו כאשר בדגם הבסיסי יסתפק המכשיר בחריר סלפי, כפי שמקובל ברוב מכשירי האנדרואיד כיום, ועדיין תהיה מגרעת עבור חיישן זיהוי הפנים. שינוי נוסף שצפוי נוגע לשדרוג מערך הצילום האחורי - התוצאה צפויה להיות יותר עובי, לא כרס, אבל "בטנונת" שכנראה תוסיף קצת פחות משתי עשיריות המילימטר.

4 צפייה בגלריה
אייפון 14
אייפון 14
אייפון 14
(צילום מסך )

עוד דבר שעשוי להשתנות הוא הוספת צבע חדש - מעין סגול - שייחודו בכך שהוא פוטוכרומי, כלומר משנה את גווניו בהתאם לזווית התאורה. צבעי הפרו הצפויים: גרפיט (שחור), זהב, כסף וסגול; צבעי האייפון הרגיל צפויים להיות שחור, לבן, כחול, אדום וסגול אבל ללא שינויי הגוון של צבעי הפרו.
דיווח נוסף של ג'יי.פי מורגן מצביע על מבנה מטיטניום כמו באפל ווטש. יתרונותיו - עמידות גבוהה יותר לשריטות, מכות וקורוזיה, חסרונותיו - תג מחיר הרבה יותר גבוה מפלדה או אלומיניום וזמינות הרבה יותר מוגבלת, מה שעשוי להצביע על דגם פרימיום מעל סדרת הפרו.
המסך והשבבים: מסכים (קצת) יותר גדולים ומעבד חדש רק בפרו
מסך האייפון לא צפוי לעבור שינוי דרמטי למעט התמיכה בתצוגה תמידית, אבל כן יקבל כמה פיצ'רים חדשים. הראשון הוא תמיכה בקצב רענון דינמי של בין 1 ל-120 הרץ, לעומת מינימום של 10 הרץ באייפון 13. זה לא אמור לשנות הרבה מבחינת השימוש ביום-יום אבל כן יחסוך לכם עוד קצת סוללה לסוף היום. מבחינת המסכים עצמם, הם צפויים לגדול מעט, האייפון 14 פרו יקבל מסך בן 6.12 אינץ' לעומת 6.06 אינץ' קודם. וה-14 פרו מקס יקבל מסך בן 6.69 אינץ' לעומת 6.68 אינץ' בעבר. חשוב לציין שמדובר במדידות שמוסיפות את הפינות לחישוב, כלומר לא מתחשבות בפינות מעוגלות. משאר הבחינות לא צפויים שינויים מהותיים, גם הדגם הבסיסי וגם דגם הפרו יקבלו בשני המקרים מסכים בני 6.1 ו-6.7 אינץ' בהתאמה.
4 צפייה בגלריה
אייפון 14
אייפון 14
אייפון 14
(צילום מסך )

המעבדים גם הם יזכו לשדרוג אבל רק בדגמי הפרו; לפי הדיווחים, ה-A16 יפעיל את ה-14 פרו ופרו מקס, כאשר דגמי הבסיס ימשיכו לעשות שימוש ב-A15 הנוכחי שאולי יזכה לשדרוג קל במהירות כדי שאפל עדיין תוכל לטעון שהוא מהיר יותר מקודמו. מדובר בשינוי הגיוני שנועד לענות על שני צרכים: הוא יאפשר בידול יותר ברור בין דגמי האייפון הרגיל ודגמי הפרו, ובעיקר יחסוך לאפל הרבה מאוד כסף בייצור מעבדים חדשים. בנוסף היא תוכל כך לחסוך לעצמה בעתיד את הצורך לצייד את שתי רמות הגימור של האייפון באותו מעבד. אפל גם עשויה להוסיף מנגנון קירור יעיל יותר המבוסס על צינוריות נידוף אדים, טכנולוגיה ששמורה כיום למכשירי גיימינג עוצמתיים.
זום משופר ומצלמה חדשה
אחד השינויים המהותיים שנראה באייפון 14 הוא במערך הצילום. נתחיל עם השינוי המהותי ביותר, הזום. העדשה צפויה לקבל שדרוג מ-6 אלמנטים ל-7. בנוסף החיישנים של דגמי הפרו יתהדרו ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל לעומת 12 מגה-פיקסל כיום. אבל שימו לב, התמונות עדיין יהיו ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל וזאת בזכות מנגנון חיבור פיקסלים (Pixel Bining) שיוצר מארבעה פיקסלים גנריים - אחד גדול יותר. זהו שיפור גדול יחסית, והוא יאפשר למצלמת האייפון ביצועים הרבה יותר טובים בעיקר בתנאי תאורה קשים. הרזולוציה החדשה תאפשר הקלטה של סרטוני 8K.
4 צפייה בגלריה
אייפון 14
אייפון 14
מצלמת סלפי חדשה
(צילום מסך )
גם מצלמת הסלפי תשופר עם מפתח צמצם גדול יותר של F/1.9, כלומר החיישן יקבל יותר אור וכך תשתפר איכות הצילום בכל תנאי התאורה. זאת ועוד, צפוי גם מנגנון אוטופוקוס שיאפשר למקד את הצילומים בצורה דינמית. לקינוח, אפל תגדיל את שטח החיישנים של המצלמה האחורית ל-1/1.3 אינץ' - כלומר כ-20% יותר שטח. זהו אותו נתון שתמצאו בגלקסי S 22 אולטרה של סמסונג. ישנם גם דיווחים על זום פריסקופ כמו במצלמות האולטרה של סמסונג או וואווי, אבל הסיכוי לכך קלוש, ורוב הסיכויים שנראה זאת במצלמה של האייפון 15.
סיכום: דור חדש עם שדרוגים מעניינים
האייפון 14 יגיע לחנויות כשהוא מעורר עניין רב. אבל לא מעט אנליסטים ממליצים למי שכבר בעליו של אייפון 11 או 12 להמתין מעט. הסיבה לכך היא שהאייפון 15 העתידי אמור לקבל כמה תכונות מעניינות אשר העיקרית שבהן היא תמיכה בשקעי USB-C, תוצאה של החקיקה האירופית החדשה וסגירת הפער מול שאר השוק (והעולם). גם זום הפריסקופ המסתורי עשוי לעניין את כל חובבי הצילום. מה שבטוח זה שבאפל ינסו להדגיש את התמורה שתקבלו לעומת המחיר שצפוי לעלות.
לפני כמה חודשים אפל כבר החלה להנמיך ציפיות בכל הנוגע למכירות שלה, ועדיין הצליחה להכות את התחזיות הגרועות של עצמה. בכל אופן, אם אתם שונאים את המגרעת ומחפשים מצלמה מעולה, כנראה שהאייפון 14 יהיה הדגם הראשון בסדרה שיוכל לקסום לכם מזה שנים רבות.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.