סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אנדרואיד, מאחורייך: הפיצ'ר המובן מאליו שיקבל האייפון 14

ה-iOS 16, מערכת ההפעלה שתצייד את האייפון החדש, תכלול פיצ'ר שקיים כבר שנים רבות במכשירי אנדרואיד ואפילו באפל ווטש - Always On Display - תצוגה תמידית במסך הטלפון. הסיבה שהפיצ'ר לא הופעל עד היום: בעבר מכשירי האייפון היו מצוידים במסך שלא איפשר להפעיל את סוג התצוגה הזה מבלי לגרום לצריכת חשמל מוגברת

האייפון 14 צפוי להפציע בסתיו הקרוב, אבל גרסת מערכת ההפעלה שתצייד אותו - iOS 16 -תוצג ככל הנראה כבר בשבוע הקרוב. אחד החידושים המעניינים שהיא תכלול הוא פיצ'ר שקיים כבר שנים רבות במכשירי אנדרואיד ואפילו באפל ווטש - Always On Display - תצוגה תמידית במסך הטלפון. הכוונה לתצוגת השעון וההתראות שניתן להפעיל בסמארטפונים כך שיוצגו בכל עת.
1 צפייה בגלריה
חנות אפל מנהטן ניו יורק השדרה החמישית חדש
חנות אפל מנהטן ניו יורק השדרה החמישית חדש
חנות אפל במנהטן
(צילום: בלומברג)
זהו פיצ'ר כל כך נפוץ שרובנו אפילו לא חושבים עליו. אבל מסתבר שבאייפון הוא לא היה זמין. כעת, על פי דיווח של סוכנות בלומברג, הוא ישתחל סוף-סוף לרשימת התכונות של האייפונים. אחת הסיבות לכך שהוא לא הופעל במשך שנים רבות במכשירי אייפון היתה שבעבר אלה היו מצוידים במסכי IPS LCD, טכנולוגיה שלא מאפשרת להפעיל את סוג התצוגה הזה מבלי לגרום לצריכת חשמל מוגברת. אולם, כיום מסכי האייפונים מבוססים על תצוגת AMOLED LTPO (מתוצרת סמסונג) ואין שום מניעה לאפשר זאת.
מה שעדיין לא בטוח הוא האם אפל תבצע הפעלה לאחור של התכונה למכשירי אייפון מדורות ישנים יותר שגם להם יש מסכי AMOLED, או שהיא תשמור אותה כתכונה בלעדית לאייפון 14. במקרה שתבחבר באופציה השנייה, הדבר לא יפתיע יותר מדי משתמשים, שכן החברה לא ידועה בנדיבות יתר, ואם היא יכולה למנף פיצ'ר לטובת מכירות הדגם החדש של האייפון סביר מאוד שזה מה שהיא תעשה.
בכל מקרה, לא מדובר בפיצ'ר היחיד שקיים באנדרואיד ויצטרף לחוויית האייפון. iOS 16 צפויה להוסיף גם טפטים חדשים למסך הנעילה, תכונות ווידג'טים ושיפור באיכות הצליל של הודעות קוליות ב-iMessage. תכונות נוספות יתווספו לאפליקציית הבריאות של החברה. תכונה חדשה נוספת היא תמיכה במולטיטסקינג ב-iPadOS. גם מערכת ההפעלה של השעונים - watchOS - תקבל שיפורים בממשק המשתמש. iOS 16 תיחשף באירוע המפתחים של אפל, שמתוכנן ל-6 ביוני הקרוב.