סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק מייסד סטארטאפ ניוראלינק neuralink
אלון מאסק מייסד ניוראלינק neuralink (צילום: Fournis par Clubic)

קורא המחשבות של מאסק: אלפי אנשים מעוניינים לקבל את שבב המוח

חברת ניוראלינק של אלון מאסק הציבה יעד להשתיל את השבב במוחם של עשרות אלפי אנשים עד 2030, כך אמר לסוכנות בלומברג אשלי ואנס שחיבר ביוגרפיה על מאסק; מטרת השבב היא לאפשר בין היתר לאנשים משותקים לשלוח הודעות באמצעות המחשבות בלבד, שייקראו על ידי השבב

אלפי אנשים הביעו עניין לקבלת שבב המוח שמפתחת חברת ניוראלינק של אלון מאסק, כך לדברי אשלי ואנס, מחבר אחת הביוגרפיות על המיליארדר.
ניוראלינק נוסדה ב-2016, ובספטמבר השנה קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות (FDA) לבצע ניסויים קליניים בבני אדם. לדבריו של ואנס שהתראיין לסוכנות בלומברג, בחברה הציבו יעד להשתיל את השבב ב-11 אנשים בשנה הבאה וביותר מ-22 אלף אנשים עד 2030.
בספטמבר החלו בניוראלינק לגייס אנשים עבור הניסוי הראשון. לפי פוסט שפרסמה החברה הם חיפשו אנשים המשותקים בארבעת הגפים בשל פציעה בעמוד השדרה או מחלת ALS. הסיבה לכך היא שמטרת החברה לייצר מכשיר שיאפשר לאנשים לעשות דברים כמו לשלוח הודעות או לשחק משחקים באמצעות המחשבות בלבד, שייקראו על ידי השבב.
ואנס, שחיבר את הביוגרפיה Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future שיצאה ב-2015 אמר שנרשמה התעניינות מאלפי אנשים, אך בחברה עדיין מחפשים את המתנדב הראשון שיסכים לעבור ניתוח שבו יוסר חלק מהגולגולת שלו ורובוט ישתיל את השבב, הכולל גם 64 חוטים דקיקים. לפי ואנס, הניתוח אורך מספר שעות והשתלת השבב אורכת 25 דקות נוספות.
מניוראלינק לא התקבלה תגובה לדיווח.
עד כה ביצעו בחברה 155 ניתוחי השתלה על מגוון של בעלי חיים, ביניהם חזירים וקופים, כך לפי ואנס. אך מאסק מעוניין לזרז את ההליכים, בין השאר בשל תחרות מצד חברות כמו סינכרון ו-Onward, שהחלו כבר בניסויים בבני אדם.
מנגד, בכירים בחברה מעדיפים לאמץ טון זהיר יותר. "אנחנו לא יכולים לפוצץ את השלושה הראשונים, זו לא אופציה פה", אמרה שיבון זיליס, מנהלת הפרויקטים המיוחדים בחברה ואימם של שניים מילדיו של מאסק, שהתייחסה בדימוי שנתנה לשלוש הרקטות הראשונות של ספייס X שהתפוצצו בהמראה.