סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק X 24.7.23

מאסק הסיר את הסימן הזהוב מהחשבון של ניו יורק טיימס ב-X

בוושינגטון פוסט דווח כי סימן ה-וי הזהוב, שנועד לאמת כי מדובר בחשבון אמיתי, הוסר מהחשבון של ניו יורק טיימס בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר) ללא שום הסבר. מדובר בסיבוב נוסף של המאבק בין הטיימס ובעל השליטה ב-X אלון מאסק. שאר כלי התקשורת הגדולים כמו וול סטריט ג'ונרל, CNN ובלומברג עדיין מתהדרים בתווית

פלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) הסירה את התו המוזהב של הניו יורק טיימס, וזאת לאחר תלונות מרובות מצידו של הבעלים אלון מאסק נגד העיתון. לניו יורק טיימס 55 מיליון עוקבים וה-וי הזהוב נועד לאשר כי מדובר בחשבון אמיתי ולא מזויף.
בוושינגטון פוסט דיווחו כי ה-וי הזהוב הוסר מהחשבון ביום שלישי, בלי התראה מוקדמת. לעומת זאת, שאר כלי התקשורת הגדולים כמו הוול סטריט ג'ורנל, הוושינגטון פוסט, CNN ובלומברג עדיין מתהדרים בתווית.
ממאסק ומ-X לא התקבלה תגובה לדיווח.
זו לא הפעם הראשונה שבה הטיימס מאבד את התווית שלו. באפריל, הוא היה החשבון הגדול הראשון שאיבד את התווית לאחר שלא הסכים לשלם עבורה, כפי שמאסק דרש. בהמשך הוחזרה התווית אף שהעיתון המשיך בסירובו לשלם עבורה.
ההחלטה הנוכחית נגד הטיימס מגיעה בתקופה שבה הפלטפורמה מתקשה לנטר תכנים לא חוקיים או כאלו המכילים מידע שגוי, זאת לנוכח מתקפת החמאס והמלחמה שפרצה. לפי מחקר שפורסם ביום חמישי על ידי ארגון NewsGuard כ-74% מהתכנים הגרועים ביותר עם מידע שגוי על המלחמה פורסמו ב-X על ידי חשבונות "מאומתים".
החשבון של הטיימס הוא ה-25 הנעקב ביותר בפלטפורמה, כך לפי נתונים שאספה חברת המחקר סושיאל בלייד. זה לא מפריע למאסק לתקוף את העיתון. כך למשל, באוגוסט טען כי העיתון תומך "בקריאות לרצח עם" וגם ש"אם אי פעם היה זמן לבטל את העיתון, זה עכשיו".
מוקדם יותר החודש הסירו ב-X כותרות מכתבות ולינקים אחרים בפלטפורמה והורידו פוסטים הכוללים לינקים במערכת ההמלצות, שני מהלכים המקשים על כלי תקשורת להשתמש בפלטפורמה. אולם מאסק טען כי המטרה היא למקסם את הזמן שמשתמשים מבלים בפלטפורמה. "הם מבלים פחות זמן אם הם לוחצים על לינקים לאתרים אחרים", הסביר.