סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות 40Seas
צוות 40Seas (צילום: יוסי מסה)

פלטפורמת הסחר הבין-לאומי 40Seas גייסה 11 מיליון דולר וקו אשראי של 100 מיליון דולר מצים

חברת הספנות הבינלאומית מצטרפת לגיוס שהובילה קבוצת Team8 התומכת בחברות הייטק בשלבים שונים. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת לחברות קטנות ובינוניות נגישות למימון עסקאות סחר בינלאומי

חברת הפינטק הישראלי 40Seas שפיתחה פלטפורמה למימון עסקאות סחר בינלאומי גייסה 11 מיליון דולר בסבב סיד ובמקביל קו אשראי של 100 מיליון דולר עם אופציה להגדלה ל-200 מיליון דולר. את הסבב הובילה קבוצת Team8 בהשתתפות חברת הספנות הבינלאומית צים. בנוסף, תעניק צים לחברה מסגרת אשראי של 100 מיליון דולר שישמש למימון עסקאות סחר של יצואנים ויבואנים.
הפלטפורמה של החברה מאפשרת נגישות למימון לחברות קטנות ובינוניות העוסקות בסחר בינלאומי. יצואנים יכולים לקבל באמצעותה לקבל תשלום על הסחורה מיד עם המשלוח ובכך להתחיל במחזור הייצור הבא שלהם. יבואנים, מצדם, יכולים לדחות את התשלום - מה שמאפשר להם המשך צמיחה. מהחברה נמסר שמאז תחילת הפעילות של החברה באוקטובר 2022, מימנה 40Seas עסקאות עבור עשרות חברות.
כאמור, כחלק משיתוף פעולה בין חברות צים ו-40Seas, צים תעמיד ל-40Seas קו אשראי (חוב בכיר) מובטח ומתחדש, של כ-100 מיליון דולר לשלוש שנים, עם אופציה להרחבה ל-200 מיליון דולר. במקביל למסגרת המימונית, צים תציע את הפתרון של 40Seas ללקוחותיה, לצורך יצירת אפיקי הכנסה חדשים. צים תוכל לייצר סינרגיה באמצעות שילוב הפתרון בשירותי השילוח של Ship4wd - חברת הבת הדיגיטלית זוכת הפרסים שבבעלותה, שמכוונת לשוק העסקים הקטנים והבינוניים ונוסדה כדי להקל על הנטל התפעולי והמנהלי של החברות הללו.
40Seas הוקמה במסגרת מודל בניית החברות של קבוצת Team8 ומובלת על ידי יזמים מנוסים משלוש מדינות: אייל מולדובן, מייסד שותף ומנכ"ל, לשעבר מנכ"ל החטיבה לעסקים קטנים ב Payoneer; גיל שיף, מייסד שותף ו-COO, שייסד את ConvertMedia, שנרכשה על ידי חברת טאבולה; סוקי גאו, מייסדת שותפה ומנהלת 40Seas בסין, האוחזת בניסיון בפיתוח עסקי בחברות כמו PayPal, Payoneer ו-Ant Group; ואיגור זקס, מייסד שותף ומנהל סיכונים ראשי, ששימש בעבר כמנהל בכיר ב-Dell, Citibank, Daiwa ו-Commerzbank. משרדי החברה הראשיים ממוקמים בתל אביב ויש לה משרדים גם בניו יורק, בטורונטו ובשנג'ן, סין. החברה מעסיקה כיום כ-15 עובדים, מתוכם תשעה בישראל.
אייל מולדובן, מייסד שותף ומנכ"ל 40Seas: "בתור ילד עבדתי בחופשות הקיץ בעסק של אבי, שכלל יבוא סחורות מהמזרח ואני זוכר היטב איך הוא נאלץ להיאבק עם היצואנים בהודו ובסין על תנאי תשלום בעסקאות סחר כעניין שבשגרה. ב-25 השנים שחלפו מאז מימון הסחר לא התפתח בצורה משמעותית והוא לא עונה עוד על הצרכים של חברות קטנות ובינוניות בעידן הדיגיטלי. בהתחשב בתנאים המאקרו-כלכליים הקשים כיום, חברות קטנות ובינוניות זקוקות לגישה קלה למימון בשביל סיכוי לשרוד".
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים: "בהשקעה שלנו ב-40Seas אנחנו ממשיכים לקדם טכנולוגיות בתעשיית הספנות, תוך פיתוח אפיקי הכנסה נוספים, שמשלימים את הליבה העסקית שלנו בספנות. אנו שמחים לשתף פעולה עם Team8 - מקרנות ההון הסיכון המובילות והחדשניות בישראל - בטכנולוגיה פורצת הדרך הזו, אותה נציע בקרוב גם ללקוחותינו ברחבי העולם, תחילה באמצעות חברת השילוח הדיגיטלית שלנו Ship4wd. חשוב לציין כי במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי הזה, 40Seas תוכל למנף את הידע הנרחב של צים בסחר בינלאומי ואת הקשר ההדוק שלנו עם התעשייה ועם לקוחות קטנים ובינוניים בינלאומיים, כדי להביא את פתרון המימון הדיגיטלי המתקדם והנחוץ הזה לשוק".
רקפת רוסק-עמינח, שותפה מנהלת ב-Team8: "התנאים הכלכליים ושרשרת האספקה עולמית, מאתגרים חברות קטנות ובינוניות אשר זקוקות למימון זר לעסקאות הסחר ולניהול יעיל של תזרים המזומנים שלהן. התגייסותה של צים להשתתפות בהשקעה, להעמדת המימון ולחיבור העסקי עם 40Seas מהווה גושפנקא מצד ענקית אמיתית בתעשייה"