סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שירות החיסכון של אפל
שירות החיסכון של אפל (צילום: אפל)

דיווח: אפל רוצה לסיים מוקדם מהמתוכנן את השותפות עם גולדמן זאקס

ענקית הטכנולוגיה השיקה ב-2019 כרטיס אשראי בשיתוף עם הבנק האמריקאי, והשנה החלה להציע גם חשבון עו"ש בריבית של 4.15%. השותפות אמנם הוארכה במקור עד 2029, אך עכשיו אפל מבקשת לסיים את החוזה כבר ב-12 עד 15 החודשים הקרובים, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל

אפל מתכוונת לסיים מוקדם מהמתוכנן את השותפות שלה עם בנק גולדמן זאקס, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל המבוסס על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, ענקית הטכנולוגיה שלחה לבנק הצעה לסיים את החוזה בתחום כרטיס האשראי וחשבון חיסכון ב-12 עד 15 החודשים הקרובים. עם זאת, סיום החוזה ייכנס לתוקף רק אם באפל יצליחו למצוא ספק חלופי לשירותים.
אפל וגולדמן השיקו את כרטיס האשראי הווירטואלי באוגוסט 2019, ובשנה שעברה השותפות הוארכה עד 2029. השנה השיקו באפל גם חשבון חיסכון ללקוחות בשיתוף עם גולדמן, אותו ניתן לפתוח היישר מאפליקציית הארנק במכישירים של אפל והציע ריבית שנתית של 4.15%, גבוהה משמעותית מהריבית הממוצעת שמציעים הבנקים בארה"ב. באוגוסט האחרון דיווחו באפל כי הופקדו בשירות פיקדונות בשווי כולל של מעל 10 מיליארד דולר.
"אפל וגולדמן זאקס ממוקדים על הענקת חוויה מדהימה ללקוחות שלנו כדי לסייע להם לנהל חיים בריאים יותר מבחינה פיננסית", נמסר בתגובה מאפל. "כרטיס אפל זכה לקבלה מעולה מהצרכנים, ואנחנו נמשיך לחדש ולספק להם את הכלים והשירותים הטובים ביותר". בגולדמן סרבו להגיב.
ביולי דווח כי גולדמן הם שמעוניינים לסיים את השותפות ואף ניהלו מגעים עם אמריקן אקספרס כדי להעביר אליהם את השירותים.
עבור אפל ההתפתחות עלולה לפגוע בשאיפות שלה לצמיחה בחטיבת השירותים, עליה מסתמכת החברה לפצות על הירידה במכירות האייפונים. זזאת למרות שהשותפות עם גולדמן ייצגה חלק קטן ביותר מתזרים ההכנסות. בדו"חות הרבעוניים האחרונים שפרסמה אפל היא דיווחה על ירידה של פחות מ-1% בכלל המכירות, ועלייה של 16% בהכנסות בחטיבת השירותים.
מבחינת גולדמן השותפות עם אפל הייתה ניסיון לגוון את העסקים מעבר להשקעות ולקוחות עסקיים, אך נראה שהניסיון כשל ובגולדמן חוזרים להתמקד בלקוחות הליבה שלהם.