סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2 (רפאל קאהאן)

בדיקה
וואן פלוס נורד CE 2: מכשיר ביניים חסר ייחוד במחיר סביר

עם מפרט שרובו בן שנה ויותר, הוואן פלוס נורד CE 2 החדש הוא למעשה מחזור של סמארטפון אחר של OPPO. היתרון היחיד שלו כיום הוא מחיר נמוך בהרבה מהאח לבית אופו - אבל האם הוא גם בחירה טובה מול המתחרים מבית סמסונג ושיאומי? בדקנו

וואן פלוס היתה בעבר אלופת מכשירי הפרימיום במחיר שווה לכל נפש. אבל נראה שבשנים האחרונות היא הפכה את עצמה לאלופת מכשירי הביניים במקום. זה הגיוני, מכשירי פרימיום נמכרים לכל הפחות במחירים מפולפלים מאז שאפל הבינה שאפשר למכור אייפון באלף דולר ועדיין להצליח. בוואן פלוס ראו כי טוב, וכעת לא תמצאו שום מכשיר דגל של החברה בהשקה שמתומחר כמו בעבר - כלומר בהנחה של כ-30% על מחיר השוק. את אתוס הגנת הצרכן שלה היא העבירה למכשירים שעולים פחות. כעת יש לוואן פלוס לפחות 8 מכשירים כאלה שהושקו ב-2022, וזה פי שניים יותר ממה שהיה לה באותו סגמנט לפני שנה. ההבדל העיקרי בין 2022 ל-2021 הוא שהחברה עברה לניהול הישיר של OPPO, החברה האם המקורית שלה. גם עזיבת המייסד קרל פיי שינתה את הגישה, וכעת מחזיק במושכות פיט לאו, שותפו לשעבר, שכיהן בעבר כבכיר ב-OPPO.
11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
(רפאל קאהאן)
וואן פלוס עברה מיצרנית מוצרי פרימיום לאלופת מכשירי הביניים מסיבה אחת עיקרית והיא השוק ההודי - אותו היא רוצה לכבוש. שיאומי וסמסונג הן המובילות העיקריות שם בעולמות האנדרואיד ובנוסף ישנן היצרניות ההודיות. כעת, עם סדרה של סמארטפונים במחירים נוחים שרובם מבוססים על דגמים של OPPO כדי לחסוך בעלויות הפיתוח, היא מנסה להפוך למותג המוביל באחד השווקים הגדולים והצומחים בעולם לסמארטפונים. סדרת נורד היא הנשק העיקרי שלה כאן, וכיום היא כבר כוללת לפחות 6 דגמים שונים שמכסים את רוב התמחורים בין 300 ל-500 דולר. הנורד CE 2 הוא למעשה OPPO reno7 עם שינויים קלים - בעיקר בתוכנה אבל לא רק. מה שהופך את הסקירה הזו למעניינת כי ה-OPPO נמכר במקומותינו במחיר הגבוה בכ-25%.
עיצוב ומבנה: פלסטיק אבל נאה
עיצוב הוואן פלוס נורד CE 2 נכנס למה שמכנים "שפה עיצובית" או במילים פשוטות, לוקחים כמה מאפיינים ויזואליים ומשכפלים אותם בכל מיני מוצרים של המותג כדי שהצרכן יוכל לזהות בקלות מה המקור שלהם. בוואן פלוס כאמור נכנעו לבעלת הבית ומשתמשים בעיצוב של OPPO כדי לחסוך בעלויות. היתרון כאן הוא שמדובר בסך הכל בעיצוב מוצלח ונאה למדי. אמנם המכשיר בנוי מפלסטיק כולל השלדה שלו - אבל מדובר בפלסטיק איכותי (וחלקלק) שלא מסגיר את מחירו הנמוך במבט ראשון. על המסך מגן פאנל זכוכית גורילה דור 5 - שמניסיון לא מאוד חזקה - אבל לפחות יש אותה. מכשירי ביניים רבים בעיקר בסגמנט הזול יותר מוותרים לפעמים על שימוש בזכוכית מגן למסך והתוצאה היא מכשירים לשימוש כמעט חד פעמי.
11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
(רפאל קאהאן)

לנורד CE 2 יש 2 צבעים - כחול בהמה יפה מאוד ואפור כסוף סולידי. שניהם נראים טוב ומכבדים מאוד את בעליהם. זה לא מכשיר שמיועד למי שמחפש מכשיר אפרפר ולא מתבלט, אבל הוא גם לא מיועד למי שמחפש מכשיר עם הרבה רעש וצלצולים. גודלו לא יוצא דופן ביחס לתחרות והוא נעים לאחיזה עם עובי של 7.8 מ''מ. כמו כן אחד היתרונות העיקריים של פלסטיק הוא במשקל וכאן זה מתבטא היטב - המכשיר שוקל 173 גרם שזה הרבה מתחת למשקלם של מכשירים בגודל דומה המבוססים על זכוכית ומתכת. מה שאין כאן זו הגנה מפני מים ואבק. עוד בעיה, היא מיקום הרמקול ליד שקע הטעינה שחוסם אותו כשמשתמשים בעריסה, וכן מיקום כפתורי ההפעלה והווליום אחד מול השני, כך שקל מאוד לייצר צילומי מסך לא רצוניים.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
הרמקול במיקום גרוע, אבל היי, יש שקע אוזניות
(רפאל קאהאן)

חומרה: מסך מצוין עם מעבד מפתיע (ומתחמם)
מעבד הנורד CE 2 הוא המדיה-טק דיימנסיטי 900 שתמצאו באחד החורג מבית OPPO (אותו סקרנו כאן). זהו מעבד מצוין שמיועד להתחרות בסדרה מעבדי סנאפדרגון 7 של קוואלקום. הוא מספק עוצמה למכביר ומצליח להישאר צנוע בדרישות החשמל שלו. זה לא מעבד שיעיף לכם את הסכך, אבל הוא מספיק אפילו לגיימינג בתלת ממד אם שומרים על הגדרות התצוגה באיכות בינונית. מנגד הוא כבר קצת ישן והמחליף שלו הדיימנסיטי 920 כבר מצייד מכשירים דומים במחיר מקביל גם בישראל.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
המעבד עושה עבודה טובה
(רפאל קאהאן)

הוא משולב עם 8 גיגה-בייט זכרון פעולה (ישנה גם גרסה עם 6 ג''ב אבל לא בארץ) ו-128 גיגה-בייט מרחב אחסון. וואן פלוס שילבו כאן חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון, תכונה שמתחילה גם היא להיעלם לאיטה מהנוף וחבל שכך. הדבר הרע היחיד שיש לי לומר על החומרה זה שהיא נוטה להתחמם לפעמים יותר מדי. כלומר, לא תחטפו כווייה, אבל בשימוש ממושך במצלמה - בעיקר בצילום סרטוני וידאו - יש למכשיר נטייה להתחמם בצורה מורגשת על גבול הלא-נעים-לי-להחזיק-אותו. זה חבל כי בקיץ זה יכול ממש להעיק, אבל בחורף זה יכול להחליף מחמם ידיים בכיסים.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
יש כאן NFC
(רפאל קאהאן)

המסך בן ה-6.43 אינץ' מבוסס על פאנל AMOLED ותומך בקצב רענון של 90 הרץ. כמו בעבר מדובר בפאנל איכותי, אבל קצת ישן, הוא מצייד מכשירים של OPPO כבר יותר משנתיים ולמרות הצבעוניות הנעימה והתצוגה המצוינת, הוא לא יתחרה בפאנלים בני קצב רענון גבוה יותר של 120 הרץ שיש לרוב המתחרים בקטגוריה. הרזולוציה שלו - FHD - לא מרשימה אבל מספיקה. החיסרון העיקרי שלו, וזה משהו שכבר ראינו ברינו 7 של אופו, הוא בהירות נמוכה יחסית. זה לא מסך שמספק נראות טובה בשמש. בישראל ועבור מי שנוהג לבלות הרבה בחוץ זו עשויה להיות בעיה אמיתית. עוד חיסרון של המכשיר הוא המחסור בפיצ'ר האיקוני ביותר של וואן פלוס - כפתור ההשתקה כמו באייפון.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
המסך קצת מיושן
(רפאל קאהאן)

סוללת המכשיר מצוידת בקיבול בן 4,500 מיליאמפר שעה. היא מספיקה ליום וחצי בשימוש ממוצע, אבל יש לה יתרון של טעינה סופר-מהירה בת 65 וואט בתקן של קבוצת BBK. זה מאפשר טעינה מלאה בכחצי שעה, ומניסיון זה עובד מצוין. בנוסף יש תמיכה בטעינה הפוכה, כלומר ניתן להשתמש במכשיר כדי לטעון אביזרים או מכשירים אחרים. ברמת המולטימדיה, הרמקול הבודד שנמצא כאן לא מרשים במיוחד, הוא שימושי כדיבורית ותו לא. יש כאן שקע אוזניות - משהו שכבר כמעט נעלם ממפרטי רוב המכשירים, בנוסף המכשיר תומך בכל תקני האודיו האלחוטי המתקדמים ואיכות הצליל דרך אוזניות בלוטות' מצוינת. לקינוח יש תמיכה ב-WiFi 6 מה שאומר שהמכשיר מצויד לעתיד הקרוב מבחינת קישוריות אלחוטית מהירה.
תוכנה: אנדרואיד 11 אבל עם ממשק משופר
ממשק ההפעלה בסמארטפון הוא OxygenOS בגרסה 11. זו לא גרסת אוקסיג'ן שחובבי וואן פלוס זוכרים מימים ימימה - זו שנראתה כמו אנדרואיד נקי עם כמה יכולות התאמה אישית. כאן מדובר בממשק שמזכיר הרבה יותר את הממשק של OPPO, ה-ColorOS. וואן פלוס מבטיחה שני עדכוני גרסה - כלומר תיאורטית המכשיר יקבל בעתיד את אנדרואיד 13 - מאחר שכעת הוא עם אנדרואיד 11 מהקופסה. זה קצת מאכזב לגלות שמכשיר שיצא ב-2022 מצויד בגרסת אנדרואיד מלפני שנה וחצי, אבל זה גם מאפשר לוואן פלוס לחסוך לעצמה התאמה של המכשיר לגרסה נוספת. במיוחד שגם המכשיר של אופו - שנמכר בכ-500 שקל יותר - נמכר עם אנדרואיד 11. בכל מקרה, זה לא משנה הרבה מאוד, שכן ההבדלים בגרסאות מינוריים לרוב.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
ממשק בן שנה וחצי אבל עובד היטב
(רפאל קאהאן)
בכל מקרה, היתרון העיקרי של הגרסה הזו הוא שהיא דומה הרבה יותר למה שהיה בממשק ההפעלה של וואן פלוס בעבר. כלומר, חובבי המותג ירגישו ישר בבית לעומת ממשק הוואן פלוס 10 פרו שכבר מבוסס לחלוטין על זה של OPPO. כרגיל יש כאן אפשרות להתאים אישית את כל עיצוב הממשק. בנוסף יש כאן הרבה מאוד אפשרויות להתאמה אישית של ההתראות ברמת פירוט שקשה למצוא במתחרים. אלמנטים אחרים כגון אפליקציית המצלמה הם אלה שתמצאו במכשירי OPPO האחרים.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
מיקום סורק הטביעות אצבעות מעולה
(רפאל קאהאן)
חשוב לומר זאת - עכשיו כש-OPPO יצאה מהצללים כבעלת הבית הרשמית של וואן פלוס, היא לא מהססת להתאים את המכשירים של וואן פלוס למפרט של מכשיריה. זה הגיוני יותר כלכלית - גם אם אולי עשוי לעצבן את הלקוחות הוותיקים של המותג. אחד החסרונות למשל הוא האינפלציה של התראות שמציעות לך טיפים ועדכונים על כל פיפס שהמכשיר מבצע. אבל בסך הכל מדובר בממשק נעים לשימוש, גם אם כזה שקצת מתחיל להיראות מעט מיושן לעומת מכשירים מבוססי אנדרואיד 12.
מצלמה: מצוינת באור יום אבל מיושנת
מצלמת ה-CE 2 היא אותה אחת מהרינו 7 שהיא אותה אחת מהרינו 6. כלומר יש עליה כבר שנה וחצי לפחות בשוק. היא מבוססת על חיישן ראשי בן 64 מגה-פיקסל, חיישן זווית רחבה בן 8 מגה-פיקסל וחיישן מאקרו מיותר לגמרי בן 2 מגה-פיקסל. ישנו הבדל קטן בחיישן הראשי, זה של וואן פלוס מציע מפתח צמצם F/1.8 והשטח שלו קטן יותר אבל ברמה מזערית מזו של האח מבית אופו. עם זאת התוצאות די דומות. מכיוון שאין כאן ייצוב תמונה אופטי - איכות הצילום בתנאי תאורה קשים לא טובה כל כך. אבל באור יום אתם מקבלים תמונות ממש טובות, גם אם הן לא מתחרות במצלמות יותר מודרניות.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
מצלמת מאקרו מיותרת
(רפאל קאהאן)
חיישן זווית רחבה לא מרשים בלשון המעטה. הוא מספק ביצועים סבירים ותו לא. באור יום תקבלו מעט יותר פירוט אבל עדיין התמונות לא יוצאות דופן באיכותן. בנוסף זווית הצילום בת 119 מעלות מעט צרה יותר ממה שתקבלו במצלמות מתחרות. מצלמת המאקרו כאמור מיותרת עד בלתי שמישה. היא מבוססת על פוקוס קבוע כך שתצטרכו לשחק עם המכשיר כדי למקד את האובייקט צילום. בצילום לילה כל החיישנים לא מתפקדים בצורה שווה. זו לא מצלמה לחובבי צילום. אגב, אין כאן זום אמיתי. ההגדלה פי 2 שמאפשרת אפליקציית הצילום היא למעשה חיתוך של התמונה לגודל אחר. ולא הגדלה אמיתית.
איכות צילום הווידאו היא הנקודה החשובה כאן, מכיוון שמדובר בנקודת החוזק העיקרית של המצלמה. אבל קחו בחשבון שהסרטונים שמישים רק עד רזולוציית FHD; למרות שיש תמיכה ב-4K קשה עד בלתי אפשרי לצלם ברזולוציה הזו ללא ייצוב תמונה והמנגנון המובנה האלקטרוני לא ממש עובד.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
המצלמה לא חדשה במיוחד
(רפאל קאהאן)
מצלמת הסלפי היא בת 16 מגה-פיקסל לעומת 32 במכשיר של אופו. היא לא רעה בכלל, אבל היא לא זו שתרצו כדי לצלם לאינסטגרם או לטיקטוק. אפליקציית הצילום מבית אופו שהועתקה לכאן מעט פחות אינטואיטיבית מאשר זו של וואן פלוס - אבל היא מספקת לא מעט אפשרויות כיוונון וגישה לכל מיני הגדרות. עם זאת מבחינת נוחות שימוש היא קצת מעיקה, למשל הצורך לגשת לחלק ניכר מהתכונות הנוספות על ידי גלילה של האפשרויות, מגושם משהו. עוד בעיה היא המגבלה של מערכת ה-AI שלא באמת יודעת להתמודד עם סצנות שונות. במקום לזהות סצנות באופן יעיל, פעמים רבות היא נתקעת ואז פשוט מדגישה קצת את רוויית הצבעים וזהו. בכל הקשור לבינה, המערכת הזו לא באמת חכמה.
סיכום ואלטרנטיבות: וואן פלוס בנראות, אופו במהות
הוואן פלוס נורד CE 2 נמכר כיום במחירים שבין 1,350 שקל ל-1,500 שקל בהתאם למקור. ביחס לרינו 7 - שלהזכיר הוא כמעט אותו המכשיר - הנמכר ב-2,000 שקל ויותר מדובר בעסקה מעולה. אבל ביחס לתחרות, זה קצת קשוח. אמנם מדובר במכשיר ביניים ראוי, מעוצב ונאה, עם ממשק לא רע וסוללה שמחזיקה הרבה מאוד זמן. יש לו גם את יתרון הטעינה המהירה שאין בהרבה מכשירים ברמת המחיר הזו. אבל מנגד יש את הסמסונג A53 המוצלח מאוד שנמכר באותו המחיר - יש לו מסך יותר טוב, מצלמה יותר טובה ובעיקר הגנה ממים ואבק. יש גם את הרילמי 9 פרו מבית החברה האחות לתאגיד BBK, שאמנם נמכר רק בבאג, אבל מציע באותו המחיר ביצועים הרבה יותר מוצלחים. אצל שיאומי תוכלו למצוא כמה דגמים שמקבילים מבחינת ביצועים. ישנו הנוט 11 פרו והפוקו X4 פרו במחירים מעט יותר זולים ועם תכונות דומות.

11 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2
וואן פלוס נורד CE 2 - לא הכי טוב במחיר הזה אבל יש לו יתרונות משלו
(רפאל קאהאן)
בסך הכל הוואן פלוס אינו מכשיר גרוע. אבל קשה להבין את ההגיון של וואן פלוס ואופו, האחרונה מוכרת כאן דגם (דרך היבואנית רונלייט) שהוא אחד לאחד אותו המכשיר בהפרש של 500 שקל במחיר. וזאת כאשר אצל המתחרים ניתן לקבל יותר מפרט במחיר דומה או אפילו פחות. הוואן פלוס הזה יתאים בעיקר לחובבי המותג והממשק, או לכאלה שרוצים את הרינו 7 אבל קצרים בכסף. הוא לא מספק שום יתרון ביחס לתחרות ואפילו מציע מעט פחות מרובם. אין שום דבר שיכול לגרום לי לומר למישהו - קנה אותו - למעט אם הוא יתעקש על מחיר ומותג. ועדיין לא מדובר במכשיר רע, המיצוב שלו הוא הבעייתי כאן. אם היה נמכר בפחות כסף, יכול להיות שהיה ניתן להמליץ עליו שכן יש לו כמה יתרונות שלא ניתן להתעלם מהם - סוללה, חריץ הרחבה לזיכרון ואיכות צליל מצוינת לקטגוריה כמו גם עיצוב נאה ומשקל נמוך. אבל בהתחשב במציאות, זה קשה מאוד.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.