סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

צמחייה אוטונומית: Tomgrow משיקה טכנולוגיה שמאפשרת להשקות עציצים רק פעמיים בשנה

הטכנולוגיה שפתחה החברה מאפשרת לגדל צמחים באזורים מקורים ומובילה לחיסכון במים ובתפעול. בשלב ראשון המוצר ישווק בבתי עסק, משרדים, קניונים, בתי מלון, ובהמשך ישווק לשוק הפרטי

הסטארטאפ הישראלי Tomgrow השיק את טכנולוגיית MediumX אשר תייצר מהפכה באופן גידול צמחים. השיטה החדשה תאפשר לגדל צמחים בצורה אוטונומית ובמקומות סגורים ולאו דווקא בשטחים החקלאים הפתוחים, המצטמצמים באופן קבוע, בעקבות התרחבות הערים.
טכנולוגיית ה -MediumX מהווה תחליף לשיטות הגידול המסורתיות והיא מאפשרת גידול צמחים ללא צורך בהשקיה לפרקי זמן ממושכים ובקרה יומיומית על מצב הצמח.
1 צפייה בגלריה
צמחייה אוטונומית TOMGROW עציצים חכמים
צמחייה אוטונומית TOMGROW עציצים חכמים
צמחייה אוטונומית TOMGROW עציצים חכמים
(צילום: TOMGROW )
ה-MediumX נראה כמו קוביות ג'ל עתידניות ושקופות, המשמשות את הצמח במקום האדמה. מדובר בפיתוח עליו שקדה מחלקת המחקר והפיתוח של החברה בשלוש השנים האחרונות, כאשר פרופסור רועי אמיר וד"ר עמית סיט מאוניברסיטת תל אביב תרמו לפיתוח. הקוביות כוללות רשת ננומטרית תלת ממדית, אשר ביכולתה לשמר מים. MediumX עשויה מ-99% מים וחומרי הזנה חיוניים לצמח. בזכות הטכנולוגיה, הצמח נשמר במצב אופטימלי לאורך זמן, והוא יודע לקחת רק את מה שהוא צריך ואינו חשוף לנזקים הנובעים מחסר או יתר בהשקיה ודישון.
צמחים אותם מגדלים באמצעות MediumX זקוקים להשקיה רק פעם או פעמיים בשנה, ומדובר בחסכון של 95% בתדירות ההשקיה וחסכון של 75% במים, בהשוואה לצמחים הצומחים באדמה רגילה וזקוקים להשקיה של פעם או פעמיים בשבוע.
הטכנולוגיה והפלטפורמה של Tomgrow כוללת חיישן המנטר, סורק ומעביר מידע לענן באופן קבוע, אודות מצבו של הצמח: תכולת המים והדשנים, האם הצמח סובל מחרקים, מחוסר אור, ואפילו אם ניסו לקטוף אותו. הניטור מתבצע בזמן אמת, וזה מאפשר לשמר את הצמחייה לאורך זמן.
Tomgrow הוקמה בשנת 2018 על-ידי ד"ר אריאל הלפרין, דוקטור לכלכלה, מייסד קרן ההשקעות המובילה טנא, רן בן אור, כלכלן, שותף בטנא וגדעון ברקין, אדריכל נוף בעלי חברת "תמר אדריכלות נוף".
רותם ברקין, מנכ"ל Tomgrow, "בשלב הראשון, הטכנולוגיה שלנו תהפוך את הצמחייה לאוטונומית. התפתחות נוספת של הטכנולוגיה, אשר תגיע לשיאה בעוד כשנתיים, תאפשר לצמחים לצמוח במקומות מקורים, ללא טיפול בני אדם".